Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Cipralex og bivirkninger - tips.

Gjest ANNE

Anbefalte innlegg

Har gått på Cipralex i 4 år, men trapper ned nå. Grunnen til dette er at jeg ha blitt utolig trøtt. Kan sove 16 timer i døgnet og har mistet gleden og konsentrasjonen. Før jeg begynte hadde jeg sosial angst, noe som ble til deppresjon. Jeg hadde ikke trøttheten da.Syns virkningen har vært dårlig, men har ikke tørt å slutte før nå. Var i Spania for 1 år siden og fikk en medisin på apoteket mot angst. Dette skulle forandre livet mitt. Greide å være ute blant folk igjen, men jeg kunne jo ikke reise til Spania hver gang. Pratet med fastlegen min som er den mest seriøse i bydelen om dette. Han skulle søke om å få disse til Norge for meg, og det greide han. Så dere som sliter med dette problemet, prat med fastlegen om denne medisinen. Den heter Tiadipona og er laget av Bentazepam 25 mg. Den har ihvertfall reddet mitt liv. Håper dette kan være til hjelp for noen av dere. Hilsen Anne :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint det gikk bra for deg :)

Skjønner ikke vitsen med de fleste antideppresivene som legene deler ut. De fleste gjør deg bare søvnig. Har ei vennine som fikk medisiner mot nervesmerter i en arm hun klemte i en maskin når hun var på arbeid. Hun fikk en medisin som også gis til folk med depresjoner, men hennes dose var bare 1/4 del av vanlig dose å hun var svimmel hele tiden og sov nesten hele dagen.

Tenk deg de som har 4 ganger så høy dose :o

Lenke til kommentar

At Cipralex fungerer så bra mot angst har eg ikkje så mykje tro på uansett. Det er i hovudsak anti deprissiv, men om ikkje angsta stammer frå depresjonen har eg vanskeleg for å sjå korleis det kan hjelpe. Har ein angst mot noko er vel det beste terapi, eventuelt beroligande som du nemner.

Kjekt at du nemner dette, det visste nemleg ikkje eg. At ein kunne få slike legemidler i Noreg.

Ei anna sak er det du nevner med trøtthet. Merker mykje til det sjølve, og er til tider ikkje berekneleg av den grunn. Om det er medisinen eine og åleine har eg vanskeleg for å tru, men angst hindrer iallefall meg frå søvn - så mykje ligger nok her óg. Beroligande er jo betre, men slike benzen preparater er jo dessverre svært vanedannande. For nokon som har forbigåande plager er det vel neppe ei god idé å byrje på fast. Men trøyttheit må ikkje undervurderast, eg vart ofte utilrekneleg, og deg går dager kor eg veljer å ikkje køyre. Kontrollen er betre full, en trøytt.

Heilt til slutt må eg berre seie at emnetittelen din er litt dårleg (lite beskrivande for trådens innhald). Modereringa mi kan du gjerne ta på ein privat melding om du ikkje er nøgd med mi moderering :)

Lenke til kommentar

Virker som alle leger har en gylden no.1 regel som sier. "Før man gjør noe som helst, skriv ut en resept på Cipralex." 100% av alle de jeg kjenner. Som har henvendt seg til legen har først å fremst fått tilbud om Cipralex.

Selv har jeg fått mye rart... og de fant til slutt ut at jeg fungerte best uten noe som helst. (!)

Her er lista...

Antipsykotisk: Zipralex - 20 mg

Antipsykotisk: Zipralex velotab - 10 mg

Antidep: Cipralex - 20 mg

Antidep: Effexor - ca. 375 mg

Antidep: Remeron - 60 mg

Antimanisk: Lithium - ca. 160 mg

Mild sovemedisin: Vallergan - 60 mg

Beroligende: Sobril - max 50 mg

Innsovning: Imovane - max 15 mg

Innsovning: Sobiclone - max 15 mg

Sovemedisin: Stillnok - 5 mg

Angstdempende: Lagactil - max 150 mg

... men, jeg sliter fremdeles med sosialangst. Noe som gjør det vanskelig for meg å få venner m.m. Men jeg er drittlei medisiner. De har fucka opp så mye av livet mitt - at jeg blir kvalm bare tanken på slikt. For noen dager siden, skulle jeg hente respet på antibiotika hos apoteket... og fikk grøsninger når jeg tilfedligvis så esken til cyprexa bak hos kassa på apoteket.

Piller bør være siste utvei - etter min mening! :)

Lenke til kommentar

Selv har jeg fått mye rart... og de fant til slutt ut at jeg fungerte best uten noe som helst. (!)

Her er lista...

Antipsykotisk: Zipralex - 20 mg

Antipsykotisk: Zipralex velotab - 10 mg

Antidep: Cipralex - 20 mg

Antidep: Effexor - ca. 375 mg

Antidep: Remeron - 60 mg

Antimanisk: Lithium - ca. 160 mg

Mild sovemedisin: Vallergan - 60 mg

Beroligende: Sobril - max 50 mg

Innsovning: Imovane - max 15 mg

Innsovning: Sobiclone - max 15 mg

Sovemedisin: Stillnok - 5 mg

Angstdempende: Lagactil - max 150 mg

Piller bør være siste utvei - etter min mening! :)

Var en kjent liste det der, og kan legge til:

Antidep: Wellbutrin

Antipsykotisk: Zyprexa

Hjelper det? ...nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...