Gå til innhold

Vi som ikke er så flinke til å leve i nuet

Anbefalte innlegg

Etter hvert som man blir eldre, synes mange det er vanskeligere å leve i nuet. Det gjelder iallfall meg. En lørdag blir på en måte ikke den beste ukedagen, fordi da er mandagen nærmere enn på en fredag. Konklusjonen blir da at fredag er den beste dagen, for da har du alt foran deg. Eller kanskje til og med torsdagen er den beste dagen, for da har du de to beste dagene foran deg.

På samme måte er det med årstidene. Nå som de første vårtegnene kommer til Oslo, synes jeg det er utrolig deilig. Det er noe jeg faktisk klarer å glede meg over og nyte. Selv om temperaturene nå tidlig i mars er veldig lave, er jeg mye flinkere til å kunne nyte varmen fra sola på denne tiden enn når det er høysommer. Men det er jo egentlig det jeg gleder meg over - at nå går det mot varmere tider; nå nærmer det seg den perioden av året som er klimaks.

Men for meg som ikke er noe flink til å leve i nuet, er det egentlig denne tiden jeg setter mest pris på, fordi nå kan jeg ha masse å se fram til. Når sommeren kommer, klarer jeg ikke å nyte det fullt ut, fordi da er høsten mye nærmere.

Noen andre som har det på denne måten? Hva tror dere den manglende evnen til å nyte øyeblikk og leve i nuet kan skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...