Cortinarius rubellus Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 er spent på hvordan det yter i dx.11 iforhold til 5870\5970, pluss litt konkuranse på markedet hadde heller ikke skadet nå Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Hm...har jeg gått glipp av noe? Jeg har hørt om disse seriene fra Nvidia: 2 3 4000 5000 6000 7000 8000 9000 200 og nå 400 Hvor ble det av 300 serien, og for så vidt 100 serien? 100 serien er det ikke noe som heter 3 serien er mobile løsningen, som laptop osv.. Ikke fullt så kjent. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 100 og 300 finnes, men bare I ferdigbygde systemer. Og som nevnt I bærbare. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=vpdPSZB8A8E& Er det virkelig GTX 480 vi ser i denne videoen? Bra info. veldig kraftig GPU Endret 5. mars 2010 av Slettet+513 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 100 og 300 finnes, men bare I ferdigbygde systemer. Og som nevnt I bærbare. Sikkert mange som blir lurt av 300 serien til bærbare, da noen kanskje tror det er DX 11 kort, men egentlig er basert på gammel teknologi fra allerede eksisterende DX 10kjerner. Lenke til kommentar
Even_A Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Even_A; Den der 5970 ROGen er ikke et av Atis referansekort, men Asus' limited edition greier. Og Blackey, send det innlegget til Nvidia, kanskje det kommer i reklamen deres, hehe Sant nok, men derfor jeg sier ATI er bare for å skille nvidia og ati brikkene. Og det er ikke bare Asus, nei. XFX og et par andre (1 til så vidt meg bekjent) som har slengt seg på. Dessuten er det ATI som har godkjent det for å konkurrere mot Fermi. ATI har hatt en policy om hvordan de får lage limited edition kort så disse er godkjent av de. Men om vi skal kalle det ROG Ares HD 5970 (Asus), Sapphire Radeon HD 5970 4GB OC, XFX RADEON HD 5970 4GB Black Edition blir det stress etterhvert som det blir flere produsenter som slenger seg på. Hipp som happ >.< Uasett blir dette et beist av et kort. Dog noe dyrt (ca prisen av 2 seperate 5870 kort). Lenke til kommentar
asad Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Aldri har et skjermkort vært så Hypet opp som Gtx 480, hvis det ikke blir like bra som de påstår kommer jeg personlig til å miste troen på nvidia. Så, innen en uke har vi tester eller? Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Aldri har et skjermkort vært så Hypet opp som Gtx 480, hvis det ikke blir like bra som de påstår kommer jeg personlig til å miste troen på nvidia. Så, innen en uke har vi tester eller? Selv synes jeg alle nye generasjoner med GFX kort hypes nesten like mye. Men Nvidia har jo vært "best" lenge og mange venter seg vel de skal ta seg dit nå igjen. Om de greier det er jeg noe usikker på, spesielt om en legger ved pris som en variabel. En test av denne håper jeg også kommer snart. Men selv så kommer nok jeg til og velge ATI fordi jeg har blitt en AMD/ATI fanboi! Selv om jeg har Intel/nVidia i gaming riggen min for øyeblikket... Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Aaah. Er så glad for at jeg slipper dette kjøret Er det virkelig verdt å betale mange tusenlapper for ett nytt skjermkort hver gang det kommer en større oppgradering? Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Hva er det NDA-en går ut på nå, egentlig? Kun bilder? Anand har da vel f.eks. fått ganske inngående informasjon om hvordan selve maskinvaren fungerer. Skjønner ikke helt hvorfor det skulle være noe problem å ta bilder av noe som garantert er et standard printkort med en heldekkende kjøler på. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Hva er det NDA-en går ut på nå, egentlig? Kort og godt får du ikke lov til å fortelle noen ting. Anand har da vel f.eks. fått ganske inngående informasjon om hvordan selve maskinvaren fungerer. Ja. Hvordan maskinvaren fungerer er det ikke NDA på. Det kan også jeg snakke om... Det er NDA på ytelse, og alle detaljer rundt produktene (hvordan de ser ut, klokkefrekvens, specs, etc.) Det er også NDA på funksjonaliteten i driveren. Endret 5. mars 2010 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Blir nok å bytte ut mitt 260 kort med ett 470 i nærmeste fremtid ja Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Kort og godt får du ikke lov til å fortelle noen ting. Jeg spør ikke om hva en NDA er, men hva nVIDIA sin går ut på per i dag. Det er NDA på ytelse, og alle detaljer rundt produktene (hvordan de ser ut, klokkefrekvens, specs, etc.) Det er også NDA på funksjonaliteten i driveren. Greit nok med klokkefrekvens og drivere, det er først og fremst bildene jeg stusser på. De er vel strengt tatt fullstendig uinteressante? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 http://semiaccurate.com/2010/02/20/semiaccurate-gets-some-gtx480-scores/ Litt og lese på mens man venter. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 http://semiaccurate.com/2010/02/20/semiaccurate-gets-some-gtx480-scores/ Litt og lese på mens man venter. Gammalt nytt fra Mr. Nvidia-hater... Mine ytelses prediksjoner på GTX 470 er at det havner midt i mellom 5850 og 5870. GTX 480 tipper jeg kommer til å ligge litt over 5870. På DX11 spill kommer GTX 4x0 kortene til å dra mer fra, spesielt med tesselering. Vi kan ta flere detaljer etter at NDA går ut... Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Du har vel allerede testet et kort du [GDI]Raptor? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Raptor' date=' 5. mars 2010 - 22:47' timestamp='1267825651' post='15323396'] http://semiaccurate.com/2010/02/20/semiaccurate-gets-some-gtx480-scores/ Litt og lese på mens man venter. Gammalt nytt fra Mr. Nvidia-hater... Mine ytelses prediksjoner på GTX 470 er at det havner midt i mellom 5850 og 5870. GTX 480 tipper jeg kommer til å ligge litt over 5870. På DX11 spill kommer GTX 4x0 kortene til å dra mer fra, spesielt med tesselering. Vi kan ta flere detaljer etter at NDA går ut... Skulle ha skrevet ta det med en lastebil med salt:P Gleder meg til NDA går ut, få vite litt sikkelig fakta, ikke bare synsing osv, Lenke til kommentar
anordne Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Vi "vet" vel ganske mye, spørs vel bare hvilke rykter man velger å høre på. Tviler på det blir noen store overraskelser, det mest spennende er vel hvordan ati svarer, som ganske sikkert kommer med trimmet 5870, 5890 som stort sett vil være øking av frekvensen. trodde egentlig nvidia hadde mer på lager siden det har somlet slik med få ut ett kort som skulle være suverent. Litt skuff med bare litt raskere enn 5870 selv om så og si ingen trenger noe mer ytelse enn hva disse kortene kan gi. Vil ha mer cuda støtte i windows og programmer og det gratis. Kanskje jeg får noen overrasklser der Endret 5. mars 2010 av anordne Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Hei Det passer bra at Nvidia er så treig da ATI kortet (5870) jeg har lyst på ikke er på lager før 1 Mai. Og da rekker en grundig test på 470 og 480 kortet ut før jeg kjøper et eventuellt 470 kort siden 480 nok bli for dyrt.. Det er jo veldig skuffende vist det ikke blir noe særlig ytelsesforskjell. er egentelig Nvidia fan, men jeg har lurt på om Nvidia har noe å tilby når det gjelder grafikk på høye instillinger i forhold til ATI. Samt at driverene etter min erfaring så er driverene til Nvidia mer stabile enn ATI sine.. Endret 5. mars 2010 av Alu-Tech Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Jeg har egentlig høye forventninger til Fermi. Blir ikke dette bra så vet ikke jeg. GTX 285 koster 2,6-7k og bruker 40nm teknologi. Ytelsen til GTX 480 bør jo være nærmere 2x bedre. Vil prisen bli rundt 4k tror dere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå