Zlash92 Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Hei! Jeg har valgt Kjemi 2 (tidligere 3KJ) som et fag til neste år, men jeg har valget om å bytte det bort mot noe annet. Jeg har Kjemi 1 nå og er ikke no særlig glad i det og hadde derfor tenkt å bytte Kjemi 2 bort mot et samfunnsfaglig fag som Engelsk, siden jeg er mer interessert i det og er lite motivert for Kjemi 2. Men er redd for at jeg senere ombestemmer meg og blir interessert i et yrke hvor jeg trenger 2 år med Kjemi. Er klar over at jeg kan ta opp igjen fag, men er ikke det muligens vanskeligere enn å ta det på skolen? (forresten, er eksamen som privatist bare skriftlig når man har hatt Kjemi 1 tidligere?) Jeg kjenner folk som har ombestemt seg senere og har måttet ta opp flere fag. Jeg skjønner dette egentlig er noe jeg bør finne ut selv, men tenkte jeg ville se flere synspunkt på saken. Takk. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Hva er det egentlig du spør etter? Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 tar du kjemi 2 som vanlig elev, så får du muntlig eller skrftlig eksamen, eller slipper unna. derimot som privatist eksamineres du både i skriftlig og muntlig kjemi 2. Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Du burde velge Kjemi 2 gopi. Lenke til kommentar
Banankak1 Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Hvis du velger bort kjemi 2, så mister du muligheten for enkelte studier i Norge, noen av de er farmasi, odontologi og medisin. Selvfølgelig kan du ta opp faget, men det er fort gjort å ombestemme seg... Lenke til kommentar
Zlash92 Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 tar du kjemi 2 som vanlig elev, så får du muntlig eller skrftlig eksamen, eller slipper unna. derimot som privatist eksamineres du både i skriftlig og muntlig kjemi 2. Er det slik at man må opp i skriftlig og muntlig uansett eller er det slik at man kan komme unna med en eksamen? Lenke til kommentar
bjelleklang Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Hvis han ikke er interessert i kjemi er det ingen vits å begynne på studier som krever kjemi som forkunnskaper. Det sier seg selv. Men det kunne være en tanke å se på hva kjemi generelt er. Kjemien på vgs kan være ganske annerledes enn på høyere utdanning. Og på den måten få litt motivasjon. Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Er dere sikre på at han må opp i både muntlig og skriftlig? For kjemi 2 er et skriftlig fag, og dermed vil jeg ikke tro at han også må opp i muntlig? Til sammenlikning er kjemi 1 et muntlig fag, og jeg som elev kan ikke komme opp til kjemi 1 skriftlig eksamen. Er dog ikke sikker hvordan det er å ta det som privatist. Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Er dere sikre på at han må opp i både muntlig og skriftlig? For kjemi 2 er et skriftlig fag, og dermed vil jeg ikke tro at han også må opp i muntlig? JA, Kjemi 2 har både muntlig og skriftelig eksamensform. som privatist kommer du 100% opp i begge deler. og som vanlig vgs elev enten skriftlig, muntlig eller så slipper man unna. Til sammenlikning er kjemi 1 et muntlig fag, og jeg som elev kan ikke komme opp til kjemi 1 skriftlig eksamen. stemmer, kjemi 1 er bare muntlig. som vanlig elev blir det muntlig eller ingenting. som privatist "bare" muntlig. Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 En annen grunn til å ta Kjemi 2 på vanlig skole er at de normalt har relativt mye lab i Kjemi 2 som en del av kurset og du får dermed mye laberfaring. Tar du kjemi2 som privatist derimot får du enten et helt minimums labkurs eller ingenting. Skal du fortsette med fag hvor du skal bruke kjemien er laberfaringen ofte nyttig. Likevel hvis realfagene er totalt uaktuelle har det jo ikke noe særlig å si. Cobos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå