Gå til innhold

Hjelp til kjøp av PC-deler

Anbefalte innlegg

Hei der!

Da skal jeg kjøpe en ny PC ettersom denne begynner å bli utdatert. Jeg har laget meg en liste med deler jeg ønsker (noe mangler), men trenger feedback på om det faktisk fungerer sammen, og forslag til endringer :)

Pris: Grensen går på ca. 10 000, helst ikke (mye) mer.

PCn skal hovedsaklig brukes til gaming og adobe programmer++. Skal bruke triple-screen!

Her er delene jeg har valgt ut så langt:

ASUS Radeon HD 5870 1GB GDDR5

ASUS P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366

Intel Core™ i5 Quad Processor i5-750

Cooler Master HAF 932 Big Tower Sort

Chieftec Super Series 650W PSU

Trenger i hvertfall ram, å da trenger jeg/vil jeg ha 4 gb +.

Noe mer jeg trenger? Kanskje en rask harddisk, trenger ikke å være sååå stor. 500 gb kanskje?

Tre skjermer har jeg (19"-24"(HDMI)-19").

Da er det bare å fyre løs! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville i alle fall ha byttet cpu til en som er støttet av hovedkortet du har valgt. altså en 1366 sokkel og ikke 1156 ;) da er det en I7 920 som funker... Som harddisk ville jeg valgt en av wd black serien eller samsung spinpoint disk. Skal du ha en kjapp disk til os og prog funker intel ssd 80gb gen 2 veldig bra.

Lenke til kommentar

5970 er enda lengre faktisk :-p hehe... det er ett enormt kort. og ett stort kabinett er alltid greit å ha. haf 932 eller corsair obsidian 800D er også en kongelig kabinett ;) og dessverre så er den rundt 1000 kr dyrere dessverre. men den passer i alle fall ;) hehe. ellers så kan du jo bytte hovedkort til ett 1156 sokkel istede. de hovedkortene der er også noe billigere enn x58 korta

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...