Ja9boy Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Hei har nettopp fått en ps3 og har noen blueray filmer på pcen. Jeg prøvde å overføre disse via ekstern hardisk som er fat32 men dette formatet støtter kun 4gb og filmene er 6gb. Hva kan jeg gjøre for å få disse over på ps3en? Lenke til kommentar
Talker Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Hei har nettopp fått en ps3 og har noen blueray filmer på pcen. Jeg prøvde å overføre disse via ekstern hardisk som er fat32 men dette formatet støtter kun 4gb og filmene er 6gb. Hva kan jeg gjøre for å få disse over på ps3en? Du kan i hvertfall ikke få de over med den størrelsen der. Så kommer spørsmålet om filtype og codec osv.... Lenke til kommentar
Ja9boy Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 Noen har vel en ide om hva jeg kan gjøre? Hvilket fil format må jeg overføre til og hvilket program kan jeg bruke? Lenke til kommentar
HappyHerb Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Hvis du har trådløst nettverk så kan du overføre det via PS3 Mediaserver eller lignende program. Programmet lar deg bla gjennom mappene på PC og dermed kopiere over det du måtte ønske. Sjekk at PS3 støtter filformatet før du kopierer. PS3 Mediaserver kan også streame filmer direkte fra PC hvis PS3 ikke støtter filformatet. Lenke til kommentar
Gjest medlem-161766 Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Selv bruker jeg PS3 Media Server, og kan med trygghet bekrefte at det å streame Blu-Ray's fra PC til PS3 ikke alltid er like stabilt som man håper det skal være. Spørs vel egentlig hvilken linje du har å rutte med, men her i gården så kan jeg bare få med meg "rolige scener" fra en Blu-Ray. Blir det action i filmene så harker og hakker det innmari mye! Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Bruker selv PS3 Media server med 100mbit kabel, fungerer greit på de fleste blu-rays, men enkelte scener kan tippe over 100. Dette er snakk om fulle ISO'er og ikke x264 rips. 1080p x264 er null problem. Trådløs fant jeg ut kan slite litt selv med 720p rips, men det er jo relativt med tanke på avstand til router etc. Skal etterhvert skifte ut kablene til CAT6 kabel og legge rundt om i huset. Kjøpte egen gigabit switch bare til dette formålet. PS3 i seg selv støtter ikke .mkv-filer som jeg regner med at du prøver å kjøre, siden filen er bare på 6GB, så du må uansett transcode filen fra en PC ved hjelp av streamingprogram (Nevnt program funker best, uten tvil). Alternativet er å gjøre om filen til .avi/ts på under 4GB, da med tap i kvalitet, selvfølgelig. Lenke til kommentar
Ja9boy Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 Går det ikke an å legge de over på ps3 gjennom nettet slik at det ikke hakker? Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Som nevnt over her, test ned "PS3 Media Server". Både datamaskin og PS3 _bør_ være koblet med nettverkskabel for best overføring. (Spesielt med 720/1080p). Hvis dette ikke fungerer, så kan du lete deg frem til filmer på pc'n fra PS3, og klikke "trekant" og kopi... da vil du overføre filmer (OBS: dette tar laaaaang tid) GL HF Lenke til kommentar
HappyHerb Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Går det ikke an å legge de over på ps3 gjennom nettet slik at det ikke hakker? Jo, du kan det, såfremt du har PS3 mediaserver installert på PC. Finn filmen på PC via PS3, trykk trekant -> copy. Bare sjekk om PS3 støtter filformatet før du gjør det. Endret 5. mars 2010 av HappyHerb Lenke til kommentar
shaker Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) 2 løsninger: streame fra en pc eller kjøpe filmen. Hvis du skal streame så anbefaler jeg mediatomb (tror den bare fins på linux). Endret 5. mars 2010 av shaker Lenke til kommentar
Ja9boy Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 Går vel an å dele filmen i 2 slik at jeg kan ha den på en hardisk? Sden er 6 gb så deler jeg den slik at den passer på fat32. Hvilket program kan jeg bruke til dette og hvilket program til å gjøre den til et filformat ps3 støtter? Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) det er jo jævla tungvint og tidkrevende.. gjør som de andre sier og bare kopier den over eller stream med ps3mediaserver edit: ah du hadde for dårlig hardware til å streame.. da går det vel kanskje tregt å overføre filen også.. Istedenfor å splitte kan du jo bruke mkv2vob for å gjøre filen om fra .mkv til .vob, dette er et format som ps3 støtter og det krever derfor mye mindre av hardwaren din. Endret 7. mars 2010 av Fenixen Lenke til kommentar
Ja9boy Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Jeg prøver å splitte heller. Får da skikkelig kvalitet og hakke ikke i filmen vis jeg legger den over på ps3en. Hvilket program kan jeg bruke til å splitte og til å gjøre om til et filformat ps3 støtter? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Hvilket program kan jeg bruke til å splitte og til å gjøre om til et filformat ps3 støtter? "mkv2vob" for konvertering, mulig programmet kan splitte fila også, lenge siden jeg har brukt det. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Hvilket program kan jeg bruke til å splitte og til å gjøre om til et filformat ps3 støtter? "mkv2vob" for konvertering, mulig programmet kan splitte fila også, lenge siden jeg har brukt det. Kan splitte mkv filer ja. Bruker programmet støtt og stadig. en standard 720p rip tar ca 5 minutter. Lenke til kommentar
Ja9boy Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 Brukte mkv2vob og den konvertere filmen og delte den opp men kom ingen lyd. Hva kan dette være? På innstillinger har jeg at språket skal være engelsk, språke norsk og i transcoding codec har jeg det beste for å få best bilde, x264 high bitrate. Resten er slik som orginalt. Hva må jeg eventuelt stille på for å få filmen med lyd? Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 du må konvertere til vob.. om du velger x264 så gjør du jo ingen konvertering.. Lenke til kommentar
Ja9boy Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 Den stod på automatisk og den funket på ps3. Prøvde med vob men lyden er der fortsatt ikke. Noen ide? eller et annet program jeg kan bruke? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Den stod på automatisk og den funket på ps3. Prøvde med vob men lyden er der fortsatt ikke. Noen ide? eller et annet program jeg kan bruke? Hvis lyden på filmen er DTS så kan du ikke beholde den, den bør codes om til AC3 hvis du ikke bruker digital lyd-utgand (HDMI eller optisk) og er koblet til en DTS kompatible receiver. Ellers så høres det riktig ut, hvis du ikke skal ha med tekst så kan man beholde det orginale x264 video-sporet. Fila blir likevel pakket til .vob. Lenke til kommentar
Ja9boy Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 Går ikke ann å endre hva lyd skal converteres om til på mkv2vob Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå