Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 jeg lurer bare på om han som kjørte ned og drepte en politimann er norsk, eller om hans foreldre har invandret til norge eller om han selv har gjort det. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 (endret) Det er vel denne saken du sikter til: http://www.fvn.no/lokalt/aust_agder/article745799.ece / http://www.fvn.no/lokalt/aust_agder/article745898.ece Jeg vet ikke. Men jeg må si at om man løper ut i veien tar man jo en risk, selv om man er politi. Ikke at jeg støtter påkjøringen, den er helt forkastelig, men politiet risikerte faktisk sitt eget liv her av egen vurdering. Endret 4. mars 2010 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 han gjorde en jobb for at mannen ikke skulle kunne kjøre videre å skade noen (andre). Lenke til kommentar
Runar Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Men jeg må si at om man løper ut i veien tar man jo en risk, selv om man er politi. Ikke at jeg støtter påkjøringen, den er helt forkastelig, men politiet risikerte faktisk sitt eget liv her av egen vurdering. Jeg forstår ikke helt hvor du vil med dette. Kan du fortelle meg hvorfor du trekker inn risikoen den avdøde politimannen tok i en tråd hvor spørsmålet er gjerningsmannens etniske opphav (ikke at dette har noe å si)? Forøvrig fant jeg dette i en av artiklene du linket til: Den siktede mannen er fra Arendals-området, men opprinnelig født på Vestlandet. Han har ett barn å forsørge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 det var en kommentar til djevelen... men da ahr jeg fått svar på det jeg lurte på. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 han gjorde en jobb for at mannen ikke skulle kunne kjøre videre å skade noen (andre). Er jo begrenset hvor mange det er å skade langs den auropaveien på den tiden av døgnet, men ja, det er korrekt som du sier, politiets oppgave er bla å forhindre at andre mennesker dreper eller skader andre. Men jeg må si at om man løper ut i veien tar man jo en risk, selv om man er politi. Ikke at jeg støtter påkjøringen, den er helt forkastelig, men politiet risikerte faktisk sitt eget liv her av egen vurdering. Jeg forstår ikke helt hvor du vil med dette. Kan du fortelle meg hvorfor du trekker inn risikoen den avdøde politimannen tok i en tråd hvor spørsmålet er gjerningsmannens etniske opphav (ikke at dette har noe å si)? Forøvrig fant jeg dette i en av artiklene du linket til: Den siktede mannen er fra Arendals-området, men opprinnelig født på Vestlandet. Han har ett barn å forsørge. Det har ikke noe med den etniske oprinnelsen til gjerningsmannen å gjøre, men jeg syns likevel det bør være mulig å ta opp saksrelaterte tema i samme tråd. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 jeg lurer bare på om han som kjørte ned og drepte en politimann er norsk, eller om hans foreldre har invandret til norge eller om han selv har gjort det. Hvorfor spør du? Geir Lenke til kommentar
Runar Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Men jeg må si at om man løper ut i veien tar man jo en risk, selv om man er politi. Ikke at jeg støtter påkjøringen, den er helt forkastelig, men politiet risikerte faktisk sitt eget liv her av egen vurdering. Jeg forstår ikke helt hvor du vil med dette. Kan du fortelle meg hvorfor du trekker inn risikoen den avdøde politimannen tok i en tråd hvor spørsmålet er gjerningsmannens etniske opphav (ikke at dette har noe å si)? Det har ikke noe med den etniske oprinnelsen til gjerningsmannen å gjøre, men jeg syns likevel det bør være mulig å ta opp saksrelaterte tema i samme tråd. Du tok ikke opp noe som var relatert til saken. Du kastet ut en mening som nesten får meg til å tro at du syns dette er noe politiet burde ha regnet med kom til å skje. Her snakker vi om en mann som kjørte ned en politimann "uten å merke det", og som deretter fortsatte. Samme mann har forøvrig stukket av politiet minst en gang tidligere, og hadde absolutt ingenting bak rattet å gjøre. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Men jeg må si at om man løper ut i veien tar man jo en risk, selv om man er politi. Ikke at jeg støtter påkjøringen, den er helt forkastelig, men politiet risikerte faktisk sitt eget liv her av egen vurdering. Jeg forstår ikke helt hvor du vil med dette. Kan du fortelle meg hvorfor du trekker inn risikoen den avdøde politimannen tok i en tråd hvor spørsmålet er gjerningsmannens etniske opphav (ikke at dette har noe å si)? Det har ikke noe med den etniske oprinnelsen til gjerningsmannen å gjøre, men jeg syns likevel det bør være mulig å ta opp saksrelaterte tema i samme tråd. Du tok ikke opp noe som var relatert til saken. Du kastet ut en mening som nesten får meg til å tro at du syns dette er noe politiet burde ha regnet med kom til å skje. Her snakker vi om en mann som kjørte ned en politimann "uten å merke det", og som deretter fortsatte. Samme mann har forøvrig stukket av politiet minst en gang tidligere, og hadde absolutt ingenting bak rattet å gjøre. Når man labber ut i veien mens en kriminell mann er på flult på samme vei, da sier det seg selv at det er farlig. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Purken har en tendens til å bare stille seg midt i veien, og dette er rimelig mongo, så enkelt er det. Men de nøyaktige omstendighetene rundt denne saken er usikre.. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Når man labber ut i veien mens en kriminell mann er på flult på samme vei, da sier det seg selv at det er farlig. Jeg kjenner jeg blir litt provosert når du påstår avdøde "labbet" ut i veien. Du sier bare det du mener, greit nok, men ingen av oss vet hva som faktisk skjedde. Det virker ikke som om du har så mye respekt for polititjenestemenn? Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Etter det jeg leser snakker vi om en galning som ofte kommer i en rasende fart, jeg har vondt for å tro at selv en purk er dum nok til å stille seg i veien for en slik. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 han hev vel bare ut spikermatten for å stoppe galingen fra å skade noen. lurte på hvor han var fra fordi at jeg har fått inntrykk av at overdrevent mange krimminelle er utlendinger. det er ikke noe jeg har vært på SSB å sjekket, bare hørt av folk. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Når man labber ut i veien mens en kriminell mann er på flult på samme vei, da sier det seg selv at det er farlig. Jeg kjenner jeg blir litt provosert når du påstår avdøde "labbet" ut i veien. Du sier bare det du mener, greit nok, men ingen av oss vet hva som faktisk skjedde. Det virker ikke som om du har så mye respekt for polititjenestemenn? Jeg har sånn passe respekt for dem jo, jeg mener det er feil å kjøpre over dem, eller drepe dem på andre måter. Men uten at jeg vet noe konkret om saken så vil jeg si det er uforsvarlig å gå ut i veien når man vet en villman er på vei med bil til samme sted. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Han gikk ut i veien for å legge ut en spikermatte. Han gjorde med andre ord jobben sin og døde i tjeneste. Jeg tror ikke siktede var utlending, da hadde det nok blitt nevnt i oppslagene, og dessuten tror jeg ikke utlendinger er noe mer ute og fyllekjører enn nordmenn, nordmenn er jo faktisk på toppen når det kommer til fyll her i verden. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 (endret) jeg lurer bare på om han som kjørte ned og drepte en politimann er norsk, eller om hans foreldre har invandret til norge eller om han selv har gjort det. Hvorfor spør du? Geir Regner med at du peker til (eller fisker etter) eventuelle rasistiske meninger eller ytringer. Noe jeg kan forstå, ettersom man hører mye om kriminalitet utført av mennesker med "utenlandsk opprinnelse" i media. Alikevel er det vel et relevant spørsmål, siden det kommer ikke frem av nyhetsdekningen rundt saken. Mannen som kjørte bilen var jo som kjent på rømmen, og statistisk sett er det jo en mulighet for at gjerningsmannen nettopp var av en annen etnisk opprinnelse? Endret 4. mars 2010 av magnusalex Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 (endret) han hev vel bare ut spikermatten for å stoppe galingen fra å skade noen. lurte på hvor han var fra fordi at jeg har fått inntrykk av at overdrevent mange krimminelle er utlendinger. det er ikke noe jeg har vært på SSB å sjekket, bare hørt av folk. Om du faktisk er genuint interessert i å lære mer om kriminalstatistikken, kan du jo ta en titt på denne siden hos SSB. Den tar for seg kriminalitet blant innvandrere (vrient begrep) i Norge. Endret 4. mars 2010 av Señor Bukkake Lenke til kommentar
sosialliberal Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 (endret) han hev vel bare ut spikermatten for å stoppe galingen fra å skade noen. lurte på hvor han var fra fordi at jeg har fått inntrykk av at overdrevent mange krimminelle er utlendinger. det er ikke noe jeg har vært på SSB å sjekket, bare hørt av folk. Så du tror heller på hva andre sier, uten å sjekke fakta selv? Betyr det at hvis denne mannen, som har begått denne kriminelle handlingen, var en utlending, hadde du da konkludert med at alle utlendinger må være kriminelle? Hadde ikke det vært rimelig fordomsfullt? En kriminell er en kriminell, uansett etnisk tilhørighet. Andre variabler enn det faktumet at et individ gjør en kriminell handling er uvesentlige. Forøvrig sier tallene at ca. 965 av 1000 av de med innvadrer bakgrunn her i Norge har aldri begått en kriminell handling. Det tilsvarende tallet for etniske nordmenn er ca. 980 av 1000. Dermed, en stor, stor majoritet av de med innvadrer bakgrunn gjør ikke noe galt. Tar man i betrakting alvorlige forseelse og kriminelle handlinger så ser tallene enda bedre ut for de med innvadrer bakgrunn. Men som sagt dette er uvesentlig fordi vårt demokratiske system tar ikke i betrakting etnisk bakgrunn, hudfargen eller religiøs tilhørighet når dømmen skal fastsettes. De kriminelle er bare kriminelle, uansett etnisk tilhørighet, og bør behandles etter det. Endret 5. mars 2010 av statsviter Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 kan du quote og sette de relevante ordene i bold om jeg ahr sagt at om den mannen var utlending så var alle utlendinger kriminelle? nei jeg tror ikke på hva andre sier. jeg kom hit for å sjekke fakta. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Hvorfor spør du?Geir Regner med at du peker til (eller fisker etter) eventuelle rasistiske meninger eller ytringer. Noe jeg kan forstå, ettersom man hører mye om kriminalitet utført av mennesker med "utenlandsk opprinnelse" i media. Alikevel er det vel et relevant spørsmål, siden det kommer ikke frem av nyhetsdekningen rundt saken. Mannen som kjørte bilen var jo som kjent på rømmen, og statistisk sett er det jo en mulighet for at gjerningsmannen nettopp var av en annen etnisk opprinnelse? Det dårligste argumentet jeg har hørt. Du ser sikkert det samme om jeg vrir på konklusjonen din, og bruker samme argument: Det har ikke kommet frem av nyhetsdekningen rundt saken om sjåføren var homofil, derfor er det et relevant spørsmål å spør om han var det. Selvfølgelig er det ikke relevant om sjåføren var homo, neger eller brukte leverpostei på brødskiva. Det kan være relevant å spør om han var psykisk ustabil, kjørte ulovlig eller hadde stjålet noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå