Gå til innhold

Jeg har kjøpt sprit på Kypros

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heyho peeps

Jeg sitter faktisk ikke på cella og skriver dette ettersom jeg kom gjennom med alt utenom 80%-flaskene :)

Sierre Tequila 40%? 0,5

Smirnoff North 21% 0,7

Smirnoff Vanilla 40% 0,7

Smirnoff Mandarin 40% 0,7

Malibu White Rum 21% 0,7

Jägermeister 37% 1L

Absinth Green 55% 0,5 (Eller Green Fairy som mange av dere liker å kalle det ettersom flere her har sett EuroTrip : )

9 pakker med sigarillos

2 tårn snus

Jeg fant også ut at om jeg hadde blitt stoppa hadde jeg ikke hatt mer enn 0,5 liter for mye (Nå vet jeg ikke om de jeg har skrevet over er riktig innhold, men det var hvertfall 0,5) ettersom kvoten som jeg kan ta med (Jeg er altså 18 år) er 27 liter sprit med alkohol fra 2,5% til 22%, og min kjære mor kan ta med 4 liter fra 22% til 60%.

Som flere sikkert har sett, hadde jeg tatt med 80%-flaskene(Black og Red absinth) og blitt stoppet hadde jeg risikert å få bot, prikk på rullebladet og fengsel ettersom det anses som narkotika, ergo det er som å bli tatt med noen kilo hasj i bagasjen.

Jeg pakket i koffert og sjekket det inn, selvfølgelig ettersom det ikke er lov til å ha med flytende væsker ombord på flyet med mindre det er kjøpt innenfor sikkerthetskontrollen. (I Frankfurt er det foresten helt syk sikkerhet. De tok faktisk PCen min og sjekket om den inneholdt syrer og anna drit : O )

Men det var en helvettes kontroll med blant annet hunder som sniffet litt på meg, og da holdt jeg på å drite på meg.

Flere av de jeg gikk samtidig med ble tatt inn, men jeg gikk forbi.

Og takk for hjelpen til de som har hjulpet! :D

Er det noen spørsmål er det bare å fyre løs :)

Endret av Ch1337
Lenke til kommentar
Jeg fant også ut at om jeg hadde blitt stoppa hadde jeg ikke hatt mer enn 0,5 liter for mye (Nå vet jeg ikke om de jeg har skrevet over er riktig innhold, men det var hvertfall 0,5) ettersom kvoten som jeg kan ta med (Jeg er altså 18 år) er 27 liter sprit med alkohol fra 2,5% til 22%, og min kjære mor kan ta med 4 liter fra 22% til 60%.

Hvor har du dette fra?

Jeg siterer Det Norske Tollvesen

Alkoholholdige drikkevarer:

* Brennevin/likør o.l. over 22 % til og med 60 % - 1 liter

* Vin o.l. mellom 4,7 % og 22 % - 1,5 liter

* Øl over 2,5 % (også sterkøl), eller rusbrus o.l. fra 2,5 til 4,7 % - 2 liter

"Brennevinskvoten" kan byttes i 1,5 liter av enten vin eller øl, mens vinkvoten kan byttes i øl, liter for liter.

Eksempler på lovlige kombinasjoner:

1 liter brennevin + 1,5 liter vin + 2 liter øl

3 liter vin + 2 liter øl

5 liter øl

For å innføre alkoholholdige drikkevarer må du være over 18 år. For innførsel av drikk med alkoholstyrke over 22 volumprosent må du være over 20 år.

Fortolling av større mengder alkohol enn kvoten.

Kilde: http://toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=131821&epslanguage=NO#kvote

Men allikevel, gratulerer med å få det med deg!

Endret av Kavinsky
Lenke til kommentar

wat

Har jeg misforstått noe jævlig nå?

Jeg tok et bilde av en sånn tollside hvor det sto om sånne ting, men fikk bare med meg denne teksten:

"Reisegods

Som reisegods kan den reisende innføre til personlig bruk til sammen 27 liter alkoholdige drikk med alkoholstyrke fra 2.5 volumprosent til høyst 22 volumprosent, samt inntil fire liter drikk med alkoholstyrke over 22 volumprosent og høyst 60 volumprosent. Sosial- og helsedirektoratet, avdeling for rusmidler kan gi tillatelse til innførsel utover dette."

Er jeg bare jævlig dum, eller kan noen være så snille å forklare meg akkurat hva det der betyr?

Lenke til kommentar

Dessverre er sidene til toll.no nede nå (er vel utenfor åpningstiden...), så får ikke sjekket det, men... Den mengden alkohol som Ch1337 snakker om gjelder nok hvis du går på rød sone og fortoller - med andre ord må du da betale moms og avgifter for alle flaskene. Hvis du derimot går på grønn sone, uten fortolling, kan du kun ha med deg den mengden som Kavinsky siterer. 

Som en liten digresjon kan det nevnes at grensene innad i EU er ganske annerledes. Der kan du ha med deg:

- 10 liter sprit (over 22%)

- 20 liter sterkvin (mellom 15% - 22%)

- 90 liter vin (mellom 3,5% - 15%, men ikke øl)

- 110 liter sterkøl

Dette sier jo sitt om hvor rigide regler som faktisk eksisterer i dette landet...

Lenke til kommentar
Som flere sikkert har sett, hadde jeg tatt med 80%-flaskene(Black og Red absinth) og blitt stoppet hadde jeg risikert å få bot, prikk på rullebladet og fengsel ettersom det anses som narkotika, ergo det er som å bli tatt med noen kilo hasj i bagasjen.

Noen kilo? Litt forskjell på 2 flasker absinth 80% og noen kilo narkotika^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...