MilKman' Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 Haha: D Mye fint å lære her. Jeg tar sjansen på å vandre gjennom tollen jeg, ettersom jeg faktisk trappet gjennom med et samuraisverd på bagasjetralla når jeg var 12 år hahw Jeg har jo aldri blitt stoppet på noen måte. Men er det noen dager de stopper flere folk enn andre dageR? Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Tar du med deg de absinthflaskene vil jeg ikke kalle deg annet en dum. Du kan drikke deg like full på vanlig sprit. De som smugler narkotika gjør det fordi det er en potensiell økonomisk oppside ved det OM de får det med seg inn i landet og får omsatt det på gata. Dersom du bare vil ta med deg absinthen for å drikke og blir tatt får du enten bare blitt full, eller du får en pen bot. Ha en trygg flytur hjem Lenke til kommentar
chokke Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Men er det noen dager de stopper flere folk enn andre dageR? Den dagen du absolutt ikke vil bli stoppet er den dagen det er storkontroll. Sorry, mac. Slik Murphys lov fungerer. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 Tar du med deg de absinthflaskene vil jeg ikke kalle deg annet en dum. Du kan drikke deg like full på vanlig sprit. De som smugler narkotika gjør det fordi det er en potensiell økonomisk oppside ved det OM de får det med seg inn i landet og får omsatt det på gata. Dersom du bare vil ta med deg absinthen for å drikke og blir tatt får du enten bare blitt full, eller du får en pen bot. Ha en trygg flytur hjem Takk for den! Det er noen av de mest kloke ordene jeg har hørt på lenge. Jeg legger igjen rød og svart absinth. Hva emd den grønne på 55%? Den går jo fint ann å ta med? Men er det noen dager de stopper flere folk enn andre dageR? Den dagen du absolutt ikke vil bli stoppet er den dagen det er storkontroll. Sorry, mac. Slik Murphys lov fungerer. Hmm. Much helpful. Jeg fikk svar på det jeg trengte nei Er det noen dager hvor det er større kontroll enn andre da..? F.eks fredager? Mandager? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Men er det noen dager de stopper flere folk enn andre dageR? Nei. Det kan nok være dager hvor de er underbemannet på grunn av høytider eller annet. Men vitsen er jo at folk ikke skal vite når det skjer. Jeg har aldri sett noe mønster i det. Geir Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Nei, det er ikke det. Grunnen til det er jo for at smuglere ikke skal vite hvilken dag de skal komme til Norge på. Det er helt random. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Lykke til, ta å post en liten uptade å si om du kom igjennom Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Hva emd den grønne på 55%? Den går jo fint ann å ta med? Det går ann å ta den med, ja. Denne alkoholprosenten er ikke som narkotika i Norge å regne. Les at du får kjøpt 60 % på Vinmonopolet. Problemet er bare at du som nevnt tidligere ikke er fylt tyve år og har ikke lov til å ta med deg sprit inn i Norge. Dersom du blir kontrollert i tollen vil du få en pen bot dersom du prøver å ta med deg disse flaskene inn i landet. Det kommer jo også an på ingrediensene i absinten. Det kan hende at noen av disse er stoffer som ikke er godkjente i Norge. Det er en grunn til all absint ikke er lov i alle land. Endret 5. mars 2010 av Kavinsky Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 okok Jeg tar med det jeg regner med er lovlig og lar hvertfall rød og svart absinth stå igjen. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Hva emd den grønne på 55%? Den går jo fint ann å ta med? Det går ann å ta den med, ja. Denne alkoholprosenten er ikke som narkotika i Norge å regne. Les at du får kjøpt 60 % på Vinmonopolet. Problemet er bare at du som nevnt tidligere ikke er fylt tyve år og har ikke lov til å ta med deg sprit inn i Norge. Dersom du blir kontrollert i tollen vil du få en pen bot dersom du prøver å ta med deg disse flaskene inn i landet. Det kommer jo også an på ingrediensene i absinten. Det kan hende at noen av disse er stoffer som ikke er godkjente i Norge. Det er en grunn til all absint ikke er lov i alle land. Tar forbehold om feil, men jeg tror dette er riktig. Det var på 1800-tallet at malere og andre kunstere brukte malurt i absinthen for å bli gale og male penere og mer psykedeliske bilder. Myndighetene fant dette ut og forbød denne urten. Jeg tror at denne urten er forbudt i alle land i Europa nå, og at den kun forekommer på undergrunnsklubber. Jeg vil ihvertfall ikke tro at du finner den i en spritsjappe på Kypros. Heller mer naturlig på en luguber bar i en bakgate i Tallinn eller Bratislava. Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Det kan nok stemme, ja! Er ikke så veldig opplyst på absintfronten Har tatt en shot med 70 % og det var nok for meg. Artig at du skulle nevne Bratislava i denne sammenheng; har du sett Eurotrip? Endret 5. mars 2010 av Kavinsky Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Sjæl! Men nå har jeg mistet kopien min :\ Får vel laste den ned en dag. Endret 5. mars 2010 av Kavinsky Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Du burde kanskje skippe å dra med alle 7, men dra med deg en 3-4 flasker. Sjansen for å bli tatt er tilnærmet lik 0. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Men hvordan skal TS få de med seg på flyet? Lenke til kommentar
Synpanic Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Men hvordan skal TS få de med seg på flyet? Bakenden. Har du ikke sitt film eller? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Jeg regner nesten med at han legger det i en koffert etc som han sjekker inn. Å ta det med i håndbagasjen er vel det som er mest risky. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Dilemma: Håndbasgasje - væskeforbud (må vel styrte alt i sikkerhetskontrollen da) Koffert - strengt forbudt å sende tennbare væsker Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Men de sjekker ikke all bagasjen for brennbare væsker, og trådstarter er villig til å ta sjangsen på at han ikke blir oppdaget. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Jeg ble ropt opp på høytalleranlegget på hele terminalen etter å ha sjekket inn bagasjen min en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå