Gå til innhold

Jeg har kjøpt sprit på Kypros

Anbefalte innlegg

Haha: D

Mye fint å lære her.

Jeg tar sjansen på å vandre gjennom tollen jeg, ettersom jeg faktisk trappet gjennom med et samuraisverd på bagasjetralla når jeg var 12 år hahw

Jeg har jo aldri blitt stoppet på noen måte.

Men er det noen dager de stopper flere folk enn andre dageR?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar du med deg de absinthflaskene vil jeg ikke kalle deg annet en dum. Du kan drikke deg like full på vanlig sprit. De som smugler narkotika gjør det fordi det er en potensiell økonomisk oppside ved det OM de får det med seg inn i landet og får omsatt det på gata. Dersom du bare vil ta med deg absinthen for å drikke og blir tatt får du enten bare blitt full, eller du får en pen bot.

Ha en trygg flytur hjem

Lenke til kommentar

Tar du med deg de absinthflaskene vil jeg ikke kalle deg annet en dum. Du kan drikke deg like full på vanlig sprit. De som smugler narkotika gjør det fordi det er en potensiell økonomisk oppside ved det OM de får det med seg inn i landet og får omsatt det på gata. Dersom du bare vil ta med deg absinthen for å drikke og blir tatt får du enten bare blitt full, eller du får en pen bot.

Ha en trygg flytur hjem

Takk for den! :D Det er noen av de mest kloke ordene jeg har hørt på lenge.

Jeg legger igjen rød og svart absinth.

Hva emd den grønne på 55%? Den går jo fint ann å ta med?

Men er det noen dager de stopper flere folk enn andre dageR?

Den dagen du absolutt ikke vil bli stoppet er den dagen det er storkontroll.

Sorry, mac. Slik Murphys lov fungerer.

Hmm. Much helpful. Jeg fikk svar på det jeg trengte nei :(

Er det noen dager hvor det er større kontroll enn andre da..? F.eks fredager? Mandager?

Lenke til kommentar

Det går ann å ta den med, ja. Denne alkoholprosenten er ikke som narkotika i Norge å regne. Les at du får kjøpt 60 % på Vinmonopolet. Problemet er bare at du som nevnt tidligere ikke er fylt tyve år og har ikke lov til å ta med deg sprit inn i Norge. Dersom du blir kontrollert i tollen vil du få en pen bot dersom du prøver å ta med deg disse flaskene inn i landet.

Det kommer jo også an på ingrediensene i absinten. Det kan hende at noen av disse er stoffer som ikke er godkjente i Norge. Det er en grunn til all absint ikke er lov i alle land.

Endret av Kavinsky
Lenke til kommentar

Det går ann å ta den med, ja. Denne alkoholprosenten er ikke som narkotika i Norge å regne. Les at du får kjøpt 60 % på Vinmonopolet. Problemet er bare at du som nevnt tidligere ikke er fylt tyve år og har ikke lov til å ta med deg sprit inn i Norge. Dersom du blir kontrollert i tollen vil du få en pen bot dersom du prøver å ta med deg disse flaskene inn i landet.

Det kommer jo også an på ingrediensene i absinten. Det kan hende at noen av disse er stoffer som ikke er godkjente i Norge. Det er en grunn til all absint ikke er lov i alle land.

Tar forbehold om feil, men jeg tror dette er riktig.

Det var på 1800-tallet at malere og andre kunstere brukte malurt i absinthen for å bli gale og male penere og mer psykedeliske bilder. Myndighetene fant dette ut og forbød denne urten. Jeg tror at denne urten er forbudt i alle land i Europa nå, og at den kun forekommer på undergrunnsklubber. Jeg vil ihvertfall ikke tro at du finner den i en spritsjappe på Kypros. Heller mer naturlig på en luguber bar i en bakgate i Tallinn eller Bratislava.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...