MilKman' Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Hiehei! Jeg fylte akkurat 18 år i desember og er med min kjære mor til Kypros ettersom vi har kjøpt en leilighet her som vi drar til av og til. Jeg fant en butikk med masse søte alkoholvarer og kjøpte 7 flasker. Desverre fant jeg en butikk til og kjøpte to til. Utifra det jeg har lest ligger jeg JÆVLIG dårlig ann til å komme hjem uten prikker på bladet og masse penger til staten (ellerno). Det jeg har kjøpt er: Smirnoff Vanilla 70cl - 40% Smirnoff Orange 70cl - 40% Jägermeister 70cl - 37%? Malibu White rum 70 cl - 20% Tequila Gold - husker ikke Absinth Green - 55% (De to siste fant jeg ikke ut at var littegranne mer enn 55% før jeg kom hjem :\) Absinth Black - 80% Absinth Red - 80% Noen som kan noe om dette? Ligger jeg meeeeget dårlig ann? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Ja, du ligger veldig dårlig an - dersom du blir tatt. Det er kun Malibu-flasken du har lov til å importere til Norge. De to sistnevnte faller til og med under narkotikalovgivningen (60%<) og kan føre til særdeles strenge straffer. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Dersom du blir tatt får du sannsynligvis et forenklet forelegg på 300kr per flaske, pluss at de tar det fra deg, med unntak av Malibuen. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 Fysja meg nå er jeg redd haha Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Er du allerede tatt i tollen eller lurer du på om du får noe straff om du blir tatt? For det første: Absinth 80% blir regnet som narkotika i Norge og det blir det samme som om du skulle hatt med Cannabis. Når det gjelder de andre sakene du har kjøpt så ligger det ann slik: Du har gått langt over kvoten og om du blir tatt så vil du sannsynligvis få en saftig bot og muligens prikk på rullebladet (noe jeg er usikker på). Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Du (og mora di? ) får drikke som et helvete da. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 Du (og mora di? ) får drikke som et helvete da. Haha syke menneske : ( Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Dropp å ta med deg spriten hjem da, så har du masse å kose deg med fremover når du drar til Kypros. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 Joa men det er jo ålreit å kunne spare litt cash i norge haha Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Sant, men så lenge du har en kjeller hjemme i Norge finnes det bedre metoder. ^^ Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Ettersom du har under 5 liter sprit, blir du ikke politianmeldt. Men bot kan komme opp på 2600 kr, og varene blir inndratt. Absinth er vel ikke å anbefale. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Edit 2: Never mind. Hvis han ikke får sjekket det inn som bagasje er slaget tapt. (Spør flyselskapet.) Edit: Fikk ikke med meg at du bare var 18. Da funker mitt forrige regnestykke dårlig. Så vi prøver på nytt: Moren din kan ta med 1 liter sprit og 1,5 liter vin/hetvin tollfritt. Du er under 20 og kan bare ta med vin. Det vil si at dere kan for eksempel ta med en Smirnoff og Malibu'en. (Gitt at moren din ikke har kjøpt sprit eller mer enn 3 flasker vin på sin egen på sin egen kvote. Du må ta en av hennes vinflasker, mot at hun tar en spritflaske for deg.) Så kan moren din ha med inntil 4 liter sprit som hun må fortolle. Det koster 200 kroner pr. helflaske, evt 280 pr liter. Så tar dere med den andre Smirnoffen, Jägeren, Tequila'en og den svake Absinth'en så må dere betale 800 kroner i toll. (Gitt at de er helflasker, alle sammen, selvsagt.) Da må dere gå på rødt og fortolle varene. Går dere på grønt og blir tatt så er det for sent å tilby seg å betale. Dersom moren din har fyllt opp sin egen spritkvote blir det en flaske til å fortolle, altså 1000 kroner i avgift. Det forutsetter at det ikke blir mer enn 4 liter tilsammen av de 5 flaskene. I tillegg kommer 25% moms på den opprinnelige kjøpesummen og avgiftene. De to sterke absinth'ene kan du uansett ikke ta med lovlig inn i landet, så de har jeg ikke regnet med. Men du sier dere har kjøpt leiligheten der nede. Er den deres, eller er det timeshare? Om den er deres kan du jo la noen flasker stå igjen til neste gang du skal dit. Geir Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Ikke drikk alt det der. Du ender opp med å måtte tjene Kong Alkohol. Og han er en mektig hersker. Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Dere kan hver av dere ha med 1 liter sprit og 1,5 liter vin/hetvin tollfritt. Det skal også sies at trådstarter forteller at han poengterer at han fyllte 18 år i desember og er født i 1991. Dermed har han IKKE lov til å ta med seg sprit inn i Norge. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Dere kan hver av dere ha med 1 liter sprit og 1,5 liter vin/hetvin tollfritt. Det vil si at dere kan for eksempel ta med hver deres Smirnoff og en av dere Malibu'en. (Gitt at moren din ikke har kjøpt på sin egen kvote.) Så kan dere ha med inntil 4 liter sprit hver som dere må tolle. Det koster 200 kroner pr. helflaske, evt 280 pr liter. Så tar dere med Jägeren, Tequila'en og den svake Absinth'en så må dere betale 600 kroner i toll. (Gitt at de er helflasker, alle sammen, selvsagt.) Da må dere gå på rødt og fortolle varene. Går dere på grønt og blir tatt så er det for sent å tilby seg å betale. Dersom moren din har sin egen kvote og ikke kan ta noe for deg kan du ta med alle de overnevnte selv. Da blir det fire helflasker å fortolle, altså 800 kroner å betale. Pluss moms. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Det skal også sies at trådstarter forteller at han poengterer at han fyllte 18 år i desember og er født i 1991. Dermed har han IKKE lov til å ta med seg sprit inn i Norge. Pluss moms. Gikk litt kjapt i sted. Overså at han bare var 18. Har rettet det opp nå. (Håper jeg.) Geir Lenke til kommentar
PerB Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Hvis alle flaskene er 0,7 liter så blir det ca 5,6 liter sprit. Innsjekket bagasje skal ikke ha denne type væske og håndbagasjen kan bare ha ,7 og 1 liter flasker kjøpt på taxfree og som er i forseglet pose. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Hvis alle flaskene er 0,7 liter så blir det ca 5,6 liter sprit. Innsjekket bagasje skal ikke ha denne type væske og håndbagasjen kan bare ha ,7 og 1 liter flasker kjøpt på taxfree og som er i forseglet pose. Stemmer, det hadde jeg glemt. TS: Da får du ta en real fest i kveld Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Hvis alle flaskene er 0,7 liter så blir det ca 5,6 liter sprit. Innsjekket bagasje skal ikke ha denne type væske og håndbagasjen kan bare ha ,7 og 1 liter flasker kjøpt på taxfree og som er i forseglet pose. Huff da. Det betyr vel at han ikke får lov å ta dem med uansett. Jeg gir opp. Geir Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Drikk, drikk, drikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå