vonLime Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Lurer på et par ting ang Mitsubishi Galant 1994. Har den vippbart ratt? Er den driftsikker? Noen som anbefaler/fraråder å kjøpe denne? Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Den jeg prøvde var det ikke vippbart ratt på i værtfall. Anbefaler ikke 1,8 med 125hk den har ikke ett snev av dreiemoment. Dauer fort i motbakker, ellers er den sprek. Ville ha satset på 2.0 værtfall, helst GLSI Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 2,0 v6 er ganske sprek den også, mn det er enklest å finne en 1,8 eller 2,0 til en fin pris.... Lenke til kommentar
vonLime Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 2,0 v6, mente jeg. Hehe. Hva slags galant kjørte du da? Den som likner på mustang foran, eller en slik? Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Har kjørt mange galanter 94 modellen var 1,8 og en 2,0/2,0 v6 96 modell Har kjørt 2,0 av hakket nyere Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 En sprek Galant med V6 og 163hk hadde ikke vært feil Men helst fra G8. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Liker den typen med Avance-front på. Den med V6 så har man en fiiiiin bil. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Liker den typen med Avance-front på. Den med V6 så har man en fiiiiin bil. Jupp. Avance/sport'en er veldig kul! Var å så på en i Sarp for litt sia: Den hadde 2.0l motor, 136hk. Ganske greit det også Lenke til kommentar
vonLime Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 Jeg kan herved meddele at Mitsubishi Galant 2.0L V6 er en meget sprek bil! Den går ok fra 0-50, bra fra 50-100, og helt sykt 100+. Kjørte fra alt jeg møtte på 40 mil med motorvei To andre ting verdt å merke seg er at girskift på automatkassen er kjapt som fy, og lyden 5000 rpm er vill! Episk bil! Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 94 mod ble aldri levert med 2.5 v6 i norge iallefall. Muligens i japan. 97 og oppover har 2.5 v6 og ikke 2.0 v6. Har selv kjørt 3 forskjellige galant g7(93-97') v6er og de går langt ifra bra. Med automat over 10 sek 0-100. Men absolutt fine biler, dog tar rusten de vis de ikke er tectylert. sjekket du festet til bærearmen bak? Nedre bærearm-festet bak/ bakre del av bærebjelken ruster fort som fy. Sjekket 5 forskjellige galanter når jeg så etter ny galant og alle var for ille der til å fikses. Alt fra 93 til 96 modeller. VIlle sjekket opp i dette, da dette er en veldig dyr affære å fikse. Fikk prisoverslag fra verksted på 20 lapper. PGa det var i bærende konstruksjon og det måtte lages til slik at det var helt som orginalt. Men uansett, lykke til! finner du en uten rust der så har du bil i maange år. Motor og gir tåler mye og går jo så og si evig PAss også på bærearmene forann, disse ryker i hytt og pine. Godt prute-grunnlag iallefall da disse koster alt fra 1600 til 3000 kr pr stykk alt utifra hvilke som er gåen. Lenke til kommentar
vonLime Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Har kjøpt bil ja Den ble EU-godkjent på torsdag, uten feil, så jeg forventer at den holder ei stund Lenke til kommentar
vonLime Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Forresten, ang om bilen går bra eller ikke, er det høyst subjektivt. Utenom en kompis sin Saab 9000 med 400 hk, er dette den vasseste bilen jeg har kjørt i. Om du er vant med blodtrimma Supraer, eller whatever, så synes nok ikke du at dette er noen racerbil. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Det er en finfin motor i den, absolutt. Var helt hektet på den der en periode når min 2liter 4er døde av rust. Kjørte en som var gått 120 000 bare, i strøken stand UTENOM rusten på bærende konstruksjon. det var en 95 modell. Så ville sjekket opp i det med rusten der, for løsner den bærearmen i 50+ så låser bakhjulet seg og drar deg rett av veien. Bare tips! Har forresten fått meg en ny "hobby" etter at min døde av rust. Går å ser på hver eneste galant av det slaget på parkeringsplasser når jeg ser en, og bøyer meg ned og ser etter rust. Har enda ikke sett en eneste uten den rusten Litt skummelt å tenke på egentlig. Men forresten! Grattis med ny bil! Helt fantastiske biler å kjøre! håper du melder deg inn i mitsubishi-klubben(.no). Mye bra folk der med mye peiling. Hvor langt har bilen gått? Og er vel automat tenker jeg, da det er fåtallet av disse med manuell på veiene i norge Selv om bilen ikke er en racer, så går den veldig fint sålenge den blir tynt rett Kjørte i sikkert 5 timer tilsammen med galant v6 og var helt forelsket. Nydelig snerr fra motoren. Dog begynner de å tikke rimelig fort passerer 220 000 og tikkingen kommer. PAss på å bruk skikkelig olje og bytt ofte (maks hver 10 000). Disse bilene fortjener såpass Igjen, gratulerer og kos deg masse med bilen Vil tipse deg til å få den understellsbehandlet vis den ikke er for ille under enda. Min kom igjennom eu med den rusten når jeg kjøpte den, og 9 mnd senere fikk jeg beskjed av han som skulle fikse rusten min at den enten måtte kastes eller leveres på skikkelig verksted :/ Synd jeg ikke hadde 20 000 til overs, da hadde jeg nok fikset den Lenke til kommentar
vonLime Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Aaaah. Takk for tipset, skal se etter den rusten. For å snakke om noe helt annet, hvordan fyller jeg gass på AC? Er det freon eller sånn ny type gass på bilen? Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Har prøvd en 1.8(?), 125hk og den virket meget slapp. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Så G7 ruster mest av alle, det har jeg fått med meg. Men hvordan er det med G6 fra 1990-1992? Mindre rust? Har prøvd en 1.8(?), 125hk og den virket meget slapp. Dævkjørt kanskje? Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Har prøvd samme bil med 2 motorer, drar litt i begynnelsen å dabber av rundt 3500rpm. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Så G7 ruster mest av alle, det har jeg fått med meg. Men hvordan er det med G6 fra 1990-1992? Mindre rust? Har prøvd en 1.8(?), 125hk og den virket meget slapp. Dævkjørt kanskje? G6 ruster like mye, men de har ikke samme oppbygning på kanal og festet til bærearmene såvidt meg bekjent. De kan dermed fikses mye lettere. Men kanaler og gulv ruster temmelig ille på disse. Typisk japsebiler vettu. G8 ruster forresten mye samme som g7, er bare det at de er nyere og det enda ikke har framtredt seg like mye enda Og 1.8 er da ikke så ille å kjøre? Er jo helt greit drag, men hjelper godt på å gå opp til 2 liter 4eren. Disse drar faktisk rimelig ok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå