Gå til innhold

Windows 7 Home 64Bit VS PRO 64Bit

Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Hei

Skal straks kjøpe OS til ny pcn, men vet ikke helt hvilken. valget står imellom W7 HOME og W7 PRO. Skal ha 64bit, PCn er rettet mot gaming med Direct11 skjermkort.

Hva bør jeg gå for?

Av d Pro kan tilby som ikke home kan er Xp mode, kan jo være greit og ha men er det vert 4-5 hundre kroner. Har også lest at HOME ikke har desktop fjernstyring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Skal straks kjøpe OS til ny pcn, men vet ikke helt hvilken. valget står imellom W7 HOME og W7 PRO. Skal ha 64bit, PCn er rettet mot gaming med Direct11 skjermkort.

Hva bør jeg gå for?

Av d Pro kan tilby som ikke home kan er Xp mode, kan jo være greit og ha men er det vert 4-5 hundre kroner. Har også lest at HOME ikke har desktop fjernstyring?

Stemmer, Windows 7 Home har ikke støtte for Remote Desktop noe Windows 7 Professional har. XP Mode har allerede blitt nevnt. I tillegg kan en maskin med Windows 7 Professional tilknyttes et domene. Ja, også sikkerhetskopiering til et hjemme- eller bedriftsnettverk. Se her for oversikt over de forskjellige versjonene. Selv kunne jeg aldri tenkt meg å kjøre Home, velger alltid Professional.

Edit: kjører selv Windows 7 Professional 64bit på laptop'en med 4 GB RAM, og jeg må si jeg er fornøyd. For en gangs skyld har Microsoft gjort en god jobb.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Home Premium støtter XP Mode via VMLite, les mer her:

http://samfunn.myhken.com/?p=974

HP støtter IKKE at du tar over pcen FRA en annen pc, men støtter selvsagt at du tar over andre pcer via Remote Dekstop FRA Home Premium pcen.

Det er vel ikke så ofte man trenger å ta over kontrollen på pcen sin fra en annen pc? Og det finnes en rekke gratis alternativer som gjør samme jobben for deg.

90% om ikke mer trenger kun Windows 7 Home Premium. Om du ikke har et bedriftsnettverk du ska koble deg til, eller har helt sære behov som ikke kan løses like greit med gratis programmer.

Ang spilling har det ingen betydning om du går for Pro eller Home Premium.

Lenke til kommentar

Home Premium støtter XP Mode via VMLite, les mer her:

http://samfunn.myhken.com/?p=974

Men det er ikke en like "glatt" løsning som Microsoft sin egen XP Mode, som finnes i Windows 7 Professional og dyrere versjoner. Men det sier da bloggen tydelig også. Jeg kommer til å få bruk for XP Mode fremover, og jeg vil ikke ha det sånn som det er i VMLite. XP-applikasjonene skal kjøre sømløst, og da vil jeg ha ordentlig XP Mode. Nok en grunn til at jeg klart foretrekker Windows 7 Professional over Home-utgavene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...