Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Bananfluer -Hvordan blir man kvitt de fluene?

Anbefalte innlegg

Har den siste uken fått et lite ønsket besøk.

Bananflua har innvadert huset, og skjønner ikke hvorfor.

Har ikke møgla mat gjemt vekk noe sted, og søpla hives ut nesten på daglig basis.

For å illustrere hvor ille det er så sovnet jeg på sist onsdag med en eplebit i munnen, når jeg våknet var biten(og munnen) full av disse ekle fluene.

Så vær så grei, har dere noen kjerringråd mot dette legg dem ut her!

Emnetittel endra. Hugs at undertittel er eit supplement til, og ikkje ei erstatning for ein god emnetittel.-ttt

Endret av ttt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glass med rødvin, og litt zalo oppi.

Har du masse tomflasker stående? Eller uskylte kartonger?

Sjekk ut denne artikkelen

Edit: copypaste sviktet meg xD

Ja, der sa du noe... Dama er ihuga rusbrus drikker, så stabla opp med dem, da har jeg kanskje funnet svaret.. Takk takk ;-)

Lenke til kommentar

Om dere har mange potteplanter kan du prøve å sette en tre-fire fyrstikker i jorda med den røde siden ned, det hjelper mot insekter som søker tilflukt der :)

Takker for svar, det skal jeg prøve :-)

Lenke til kommentar
Gjest medlem105786

ta eddik og zalo i noen skåler og set de i nærheten av der fluene bruker å være og la de stå der en stund.. hjalp meg veldig når jeg hadde dette problemet! (men eddik lukter en del..)

Lenke til kommentar

Hvis du har mange svevende rundt, så kan du, i tillegg til å bære ut flasker, søppel, og sikre potteplantene, bruke støvsugeren til å samle inn fluene. Det er litt pirkearbeid, men funker bra. Bare husk å bytte støvsugerpose nokså raskt etterpå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

1. Fjern matkilden. (Mat som står fremme)

2. Ha rene sluk, spesielt hvis du har en vask du ikke bruker så mye. (Utslagsvask e.l.)

3. Tøm søpla oftere.

4. Forsk på hvor fluene bor. De "hviler" når ikke de blir stresset av bevegelse, så når du f.eks. kommer hjem fra jobb eller står opp, gå litt rundt i huset og finn ut hvor det "blusser opp" en fluesverm. Slik kan du oppdage om det f.eks. er blomsterfluer som bor i blomstepottene dine. Hvis det er tilfelle kan du bruke fyrstikktrikset eller kjøpe en slags pinne su stikker i jorden (Plantasjen, blomsterforretning...).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...