Gå til innhold

Anbefalte innlegg

ok, har drevet litt med batch en stund, og liker det, så ikke kommenter det.

 

Har nå tenkt på å lage en batch fil som leser fra en fil, og deretter sammenligner noe som brukeren skriver med det som står i filen, er det noen som vet hvordan jeg kan gjøre dette?

Vil helst at filen kan ligge på nettet, slik at den ikke kan bli sett eller endret av andre personer enn de som skal bruke det.

 

Er det ellers noe jeg kan gjøre for å bruke batch til passord? Eventuelt uten en ekstern fil. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til mere funksjoner og logikk du ønsker og implementere,da blir plutselig bacth veldig vanskelig.

Til slutt blir det bare dumt og hele tatt prøve og gjøre det i batch.

Det er nok sannheten enten du liker eller ikke.

 

Det du beskiver er greit og gjøre,jeg ville brukt python

Som har like enkel syntax som batch(men kraften i språker er av en helt annen verden enn batch)

 

Det er nok mulig i batch,men du kan ikke forvente at noen skriver hele skriptet for deg.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Det du beskiver er greit og gjøre,jeg ville brukt python

Som har like enkel syntax som batch(men kraften i språker er av en helt annen verden enn batch)

Python er ikke en erstatning for Batch, men en erstatning for VBScript (ettersom python ikke er en commandline parser, men et scriptspråk)

PowerShell er derimot en erstatning som fungerer vel så bra, men er kun tilgjengelig fra Vista og nyere.

 

For å sammenligne filer, kan du bruke comp kommandoen, eller et dif verktøy.

Lenke til kommentar

Mente det som en annen løsning til det TS ønsker og gjøre.

 

Python fungerer som fint som et alt i et verktøy,som fint kan gjøre oppgaver cmd/bat(bath) gjør.

PowerShell er greit,men vet ikke om TS gjør dette for bare gøy eller om han vil lære et språk.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Mente det som en annen løsning til det TS ønsker og gjøre.

 

Python fungerer som fint som et alt i et verktøy,som fint kan gjøre oppgaver cmd/bat(bath) gjør.

PowerShell er greit,men vet ikke om TS gjør dette for bare gøy eller om han vil lære et språk.

Sant. Oppgaven løses mye bedre i Python, ettersom commandline har null sikkerhet.

Lenke til kommentar

zeezy: Batch har 0 sikkerhet mtp passord, brukere og slikt.

Jeg vil anbefalle at du begynner med ett annet språk om du vil ha noe som er sikkert.

Ellers er det mulig å lage det du er ute etter

Skal ikke akkurat passe på norgesbank ;) er vel mer at data-administratoren på skolen vår ikke skal finne ut at vi har spill på pcen, så vi bruker batch til å åpne det hvis vi bruker riktig brukernavn og passord :) ellers hadde vi tenkt å gjemme spillet langt nede i WINDOWS mappa på pcen :D

Lenke til kommentar

stemmer, lure administrator ja :p

vel, mitt super-tips er å enten ikke ha spill eller ta kontakt med it-avdelingen og forklar problem-stillingen din.

det er sånne som deg som fucker opp it-systemene for alle andre og gjør at de blir låst ned MYE mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar

zeezy: Batch har 0 sikkerhet mtp passord, brukere og slikt.

Jeg vil anbefalle at du begynner med ett annet språk om du vil ha noe som er sikkert.

Ellers er det mulig å lage det du er ute etter

Skal ikke akkurat passe på norgesbank ;) er vel mer at data-administratoren på skolen vår ikke skal finne ut at vi har spill på pcen, så vi bruker batch til å åpne det hvis vi bruker riktig brukernavn og passord :) ellers hadde vi tenkt å gjemme spillet langt nede i WINDOWS mappa på pcen :D

Får du lagt noe i WINDOWS mappen? :O Hva slags IT-folk er det som tillater det??

Lenke til kommentar

zeezy: Batch har 0 sikkerhet mtp passord, brukere og slikt.

Jeg vil anbefalle at du begynner med ett annet språk om du vil ha noe som er sikkert.

Ellers er det mulig å lage det du er ute etter

Skal ikke akkurat passe på norgesbank ;) er vel mer at data-administratoren på skolen vår ikke skal finne ut at vi har spill på pcen, så vi bruker batch til å åpne det hvis vi bruker riktig brukernavn og passord :) ellers hadde vi tenkt å gjemme spillet langt nede i WINDOWS mappa på pcen :D

Får du lagt noe i WINDOWS mappen? :O Hva slags IT-folk er det som tillater det??

en kvinne ;)

 

(sry for litt "kjønnsdiskriminering")

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...