Juji Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Hei folkens, sitter med et bilderedigeringsprogram og prøver å lagre bildet med denne koden her: "JAI.create("filestore",srcImage,"C:\\Users\\Administrator\\Desktop\\fxx2.jpg","JPEG");" Dette funker helt fint, men jeg har to problemer med koden. Jeg klarer ikke å åpne filen uten å restarte maskinen først "fil i bruk problem", hvordan fikser man dette? (måtte bare stoppe programmet i eclipse) Og jeg skulle gjerne hatt en JFileChooser til å velge hvor jeg skal legge filen, men jeg får det ikke til å virke med koden ovenfor. Noen som har noen smarte tips jeg kan prøve? takker på forhånd Juji Lenke til kommentar
miXer Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 I koden du bruker for å lagre bildet, bruker du mest sannsynlig en eller annen form for Strem. Hvis ikke denne/disse blir closet blir vel igrunn filen du har åpnet med Streamen værende åpen så lenge programmet kjører. En JFileChooser brukes slik: JFileChooser fc = new JFileChooser(); fc.setDialogTitle("Choose a file to parse"); fc.setDialogType(JFileChooser.OPEN_DIALOG); fc.setFileSelectionMode(JFileChooser.FILES_AND_DIRECTORIES); fc.setMultiSelectionEnabled(false); int result = fc.showOpenDialog(fc); if (result == 0) //do something Lenke til kommentar
Juji Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Takk for svar. Jeg har sånn halvveis kontroll på Filechooseren, men det må da gå ann å bruke den sammen med JAI.create("Filestore") tingen? slik at jeg kan lagre bildet der jeg vil? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Ja, det lar seg gjøre. Prøv noe sånt som dette: JFileChooser fc = new JFileChooser(); fc.setDialogTitle("Velg hvor du vil lagre bildet"); fc.setDialogType(JFileChooser.SAVE_DIALOG); if (fc.showSaveDialog(fc) == 0) JAI.create("filestore", srcImage, fc.getSelectedFile(), "JPEG"); Lenke til kommentar
Juji Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 Ja, det lar seg gjøre. Prøv noe sånt som dette: JFileChooser fc = new JFileChooser(); fc.setDialogTitle("Velg hvor du vil lagre bildet"); fc.setDialogType(JFileChooser.SAVE_DIALOG); if (fc.showSaveDialog(fc) == 0) JAI.create("filestore", srcImage, fc.getSelectedFile(), "JPEG"); Fant utav det String saveString = saveButtonChooser.getSelectedFile().getPath(); JAI.create("filestore",srcImage,saveString,"JPEG"); Glemte at det måtte være string så med saveStringen så ordna det seg, gøy me slike småting Takk for hjelpa miXer. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Hvis du skriver '.getSelectedFile().toString()' så blir det en string med filnavnet istedenfor en File Endret 11. mars 2010 av miXer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå