VikingNor Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 (endret) Når har det seg slikt at min bil bare hummrer når jeg skal starte den. Humrer lenge og vel. Har sola varmet opp bilen, så kan det hende den starter, derimot er det -10 eller mer, ja da blir det hakke verre, med andre ord, den starter ikke, batteriet dør. Så det jeg tror kan være greia er at en eller fler glødeplugger kan ha røket. Nå er ikke jeg direkte bilkyndig og kan alt om biler, så mitt spørsmål er: er det vanskelig og bytte glødeplugger på en mondeo? Man kan jo ikke direkte skryte av at det er godt om plass under panseret. Har handlet glødeplugger og glødepipesett. PS, dette er en Mondei 1.8 TD 96Mod Takker for svar Endret 4. mars 2010 av VikingNor Lenke til kommentar
avo Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Skrallenøkkel med ledd er tingen. Bytt de du klarer, om tre fungerer starter bilen. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Hva er en mondei? O og I er relativt nære hverandre. Lenke til kommentar
avo Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Kan i grunn legge til at du bør finne frem et multimeter å måle litt før du setter i gang. A - sjekk at du faktisk har glødespenning. Hender jo at det er releet som ryker. B - ta av strømskinna fra alle glødepluggene og mål motstand i hver enkelt glødeplugg - så slipper du å bytte de som er i orden. (om ikke du vil ha alle nye). Endret 11. mars 2010 av avo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå