Gå til innhold

Half Life 2 Krav?


Anbefalte innlegg

Half-Life har jo min krav på 233 mhz (166 m/ 3d kort), 32mb ram og 28.8k modem, men jeg tror ikke det kjører glatt på det systemet.

 

Jeg kan bekrefte at det kjørte glatt på 166 MHz mmx 48MB RAM med voodoo2.

 

Ok, min feil :oops:

Men Voodoo2 kortet og den ekstra rammen hjelper jo godt på da.

 

Etter min mening bør du ha en pc litt over minimumskravet for å få en fin spillopplevelse. Eks.: Hadde først en 500 mhz m/ gf4 mx. Den kunne jeg spille battlefield på. (lavest grafikk, under 20 spillere), når jeg gikk over til min nye pc (2.4 ghz r9500pro) var spillopplevelsen en helt annen.

Så det lureste er å følge "recommended-kravene" og ikke "Minimum-kravene".

En annen ting er jo at det finnes forskjellige typer folk. Noen greier seg med 25 fps og lavest grafikk, mens andre ha 23232 fps med fullt av eyecandy.

 

- gordito

 

Edit: Post nr. 100 :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første ikke bland Half Life 1 inn i dette da! Snakker om HL2...

 

Man må ikke spille i høy oppløsning med all grafikk instillinger på max kvalitet! Så minimumskrav er da med all grafikk på det minste man kan velge i spillet. Så ja, Geforce4 vil holde til Half Life 2, men da ikke med best grafisk kvalitet og høy oppløsning.

 

Men still det spørsmålet : Er spillet så viktig for deg at du vil spille det i 640x480 oppløsning?! Da hadde jeg heller ventet med å spille spillet til jeg får råd til raskere hardware!

 

Først nå med min maskin at jeg kan spille f.eks Soldier Of Fortune 2 i 1280x1024 oppløsning, 4X AA og 8X AF og alt annet på max i spillet med full flyt (60fps ++). Med Geforce4 Ti4600 kunne jeg bare glemme det!

Lenke til kommentar

Når folk her sier at de kjørte Half Life "glatt" på en 233 med voodoo2 (som jeg selv har faktisk, og spilt Hl på) så skjønner jeg ikke hvordan dere greide det. Jeg hadde den mest haxxa cfg`n som fantes, men fikk ikke noe mer enn 60 fps, på det meste.

 

Og når det svinger fra 60fps til 30, da er det ikke mye glatt.

 

Det jeg ville fram til er at ordet "glatt/smooth" er smak og behag.

 

 

uGn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...