Gå til innhold

youtube, redigreing, maskinvare

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tenker å lage en youtube video som ligner på rick roll bare med en annen artist, en fra 70 tallet eller noe sånt. det jeg lurer på er:

-er et ulovlig å gjøre det?

-gjelder copyright på noe?

-hvilke maskinvare skal jeg bruke til å lage denne filmen?

-Er det noen måte å bestemme thumbnailen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg tenker å lage en youtube video som ligner på rick roll bare med en annen artist, en fra 70 tallet eller noe sånt. det jeg lurer på er:

-er et ulovlig å gjøre det?

-gjelder copyright på noe?

-hvilke maskinvare skal jeg bruke til å lage denne filmen?

-Er det noen måte å bestemme thumbnailen?

1. Ikke or alt jeg veit, kjør på!

2. Det spørs. Du blir ikke saksøkt eller noe sånt :p

3. Maskinvare? Software? jeg vil annbefale Sony Vegas 9, det er dog ikke gratis.

5. Nja, er du partner kan du bruke hva som helst tror jeg, men ellers kan du velge thumbnail ifra: Tidlig i filmen, midt i filmen, eller i slutten av filmen.

Lenke til kommentar

Personlig når jeg fikser YouTube klipp så bruker jeg Adobe Premier til redigeringen, men for guds skyld, eksporter den i RAW derifra og hent den inn i VirtualDubMod for komprimering.

Makan til makkverk når det gjelder håndtering av komprimering skal man lete lenge etter.

Lenke til kommentar

Du vil forstå om du vil opp på ett slikt plan, tar deg ikke mange forsøkene får du forstår hva jeg snakker om :p

VirtualDubMod er gratis, men er ikke så enkelt å redigere i da, best til komprimering, altså sluttføringen av filmen når du får fila du slenger opp til YouTube.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...