Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Minnet fungerer ikke som det skal, bøyde pins i cpu sokkel.

Anbefalte innlegg

Hei

Har problemer med ramen min, som jeg har oppretta en tråd om før her. Testet alt mulig og viste seg at kun 1 av de 3 oransje minneslotsa på hovedkortet mitt fungerer, med en eller to minnebrikker i de andre vil ikke pcn engang boote. Var noen som skrev om at det kunne være bøyde pins i cpu sokkelen på hovedkortet. I går tok jeg ut hovedkortet og tok ut prosessoren, og joda 2 bøyde pins. Problemet er nå at jeg ikke får noe som helst reklamasjon på det fordi jeg ikke sjekka om de var bøyd når jeg fikk hovedkortet. Hadde jeg sett det da hadde jeg sendt det rett tilbake og fått ett nytt ett men nå som jeg har brukt det får jeg ingen reklamasjon på slike feil.

Spørsmålet mitt er: Kan jeg bøye pinsa tilbake selv? Og vil det fungere som før da? Hvis ja, så er det fint om jeg får noen tips til hvordan jeg skal gjøre dette.

Link til forrige tråd, speccs står der

Bilde av de bøyde pinsa: (ræva kvalitet, hadde ikke tilgang til noe annet mobilen når jeg tok det)

600985.jpeg

Endret av henrikw92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe det var da ufatelig dårlig kvalitet. Men ja hvis du er ytterst forsiktig og ikke knekker de så går det nok sikkert bra. Problemet er at sånne pinner stort sett blir utrolig skjøre når de er bøyd. Så vær ekstremt forsiktig når du gjør dette.

Men worst case scenario så knekker de vell og du er ikke noe verre stillt enn du er nå.

Edit: Husk at man aldri skal presse prossesoren ned i slotten. Den skal gli rett inn uten problemer. Gjør den ikke det er det noe som er galt.

Endret av Akidon
Lenke til kommentar

Tok mot til meg og prøvde å rette opp pinsa med en pinsett. Retta så mye jeg syns jeg klarte og turte på dem, starta opp pcn og nå fungerer ihvertfall de 2 oransje slotsa til høyre, så jeg får 4gb minne :D Takk for svar :)

Endret av henrikw92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...