Gå til innhold

Hvilken jobb passer meg?

Anbefalte innlegg

Ja, dette er dilemma for meg.

Jeg er utdannet kokk. Men fikk problemer med magen og psyken som følge av stress. Kokkefaget er ikke akkurat et "layback" -yrke. Så etter å ha jobbet meg halvt ihjel havnet jeg på sykehuset og på psykriatrisk i to år før jeg havnet på attføring.

Under attføringen har jeg prøvd litt forskjellig innen IT. Uten at jeg har spesielt høy kompetanse innenfor feltet. Utenom "vanlig brukernivå".

Nå har jeg støtte fra NAV frem til juni. Og bør i løpet av 4-8 uker skaffe meg en jobb.

Men hva skal jeg søke ??

Jeg kan dessverre ikke jobbe som kokk pga stress. Noe som er drømmejobben. Jeg har stor interesse for IT - og fikk faktisk prøvejobbe i et firma for noen uker siden. Noe som gikk rett til h****. Hehe. Jeg var rett å slett ikke kompetent nok. :)

Under attføringen hadde jeg deltidsjobb som personlig assistent til en blind bruker. Noe jeg trivdes ganske godt med.

Som person er jeg flink til å forumlere meg og forklare ting. Er en rolig, tålmodig og ærlig person som opplever å bli godt likt av de fleste rundt meg. Men jeg har litt problemer med stress, omgivelser med mange folk og "mye som skjer".

Så det er jaggu ikke lett å finne noe jeg kan gjøre. =/

Etter så mange år på ræva - er jeg ordentlig gira på å gjøre noe !! :)

På stillingsannonsene på nav og finn føler jeg meg stort sett ikke kvalifisert til de fleste stillinger. Der det kreves høy kompetanse, bred erfaring og blablabla. Hehe.

Noen forslag på jobber jeg kan søke på?

Bor sentralt til i Stavanger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å prøve deg en stund som assistent i en omsorgsbolig? Greit arbeid, veldig givende og det høres ut som om du passer godt (ut fra den relativt korte beskrivelsen du gav). Enkelt å få jobb er det også, og mulighetene for videreutdanning og andre stillinger med bedre lønn er gode.

Du må til og med lage middag til brukerne rett som det er :p

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Hva med å prøve deg en stund som assistent i en omsorgsbolig? Greit arbeid, veldig givende og det høres ut som om du passer godt (ut fra den relativt korte beskrivelsen du gav). Enkelt å få jobb er det også, og mulighetene for videreutdanning og andre stillinger med bedre lønn er gode.

Du må til og med lage middag til brukerne rett som det er :p

Hehe, jau. Har faktisk søkt på en stilling som "miljøarbeider". Kunne godt tenkt meg å være nattevakt eller noe slikt - i en slik type stilling du beskriver. Men ser på de fleste stillingsannonsene at "fagbrev i omsorgsarbeid" er et must? Er heller ikke så mange ledige stillinger ute. Men jeg kan gjerne bare sende inn en henvendelse? :)

Lenke til kommentar

Som oftest kreves det endel utdannelse av nattevaktene ja. Mange steder er man helt alene på jobb, og da må man vite hva man driver med dersom noe skulle skje med en av brukerne. Men det kommer også litt an på hva slags brukere som bor i boligen.

Ring tre-fire boliger og si du er interessert i jobb, avtal et møte og still opp personlig med papirer. Og ikke vær redd for å ringe etter ~1 uke for å spørre hvor langt de har kommet i prosessen. :)

Og ikke mist motet selv om du skulle søke og ikke få jobben. Så vidt jeg vet er de pliktige til å utlyse ALLE stillinger, selv om de mer eller mindre har bestemt seg for en kandidat allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...