Krishell Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Dette forummet er genialt på mange måter. men eneste grunnen til at jeg "klager" her er fordi jeg vil ha det bedre, Se på politikerne, hva skulle skjedd hvis folket ikke klaget? eneste jeg vil er at dette forumet skla bli bedre, men noe må ofres, det er disse snille moderatorene som ikke vil stenge poster som er unødvendige Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Jeg sier det igjen. Mange flere tråder kunne vært SLETTET. Enhver Tråd som inneholder usaklig materiale kunne vært slettet dersom den ikke hadde noe særlig undervisende effekt. Resultatet av enormt mange tråder liggende er at det blir F så vanskelig å få noe vettugt ut av søkefunksjonen. Jeg har søkt en del etter saker jeg lurer på. noen går det greit med, mens andre er bare til å gi opp med en gang, da det blir så mye å gå igjennom at det er mye enklere å lage en ny tråd. Dette vil heller ikke bli lettere med tiden. Lenke til kommentar
kommers Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Er litt enig med Lone*Desert-Fish i at det virker som om moderatorene bruker at "det er norges største hw-forum" som en enkel unnskyldning på tilstanden forumet nå er i, en forklaring som de forventer at folk flest skal akseptere og nikke forståelsesfullt "ja, jeg skjønner". det er da det kan være rimelig å spørre om man virkelig ønsker å prioritere kvantitet fremfor kvalitet, ettersom det er vanskelig å få i både pose og sekk. det "ideelle", og det folk flest anser som ønskelig, er vel en mellomting - et kompromiss mellom de to. men er det ikke litt i ubalanse når kvantiteten brukes som en unnskyldende forklaring på hvorfor kvaliteten ikke er bedre? er det ikke på tide å legge lista litt høyere, stramme inn reima og kreve mer? skjønner at det svir litt ettersom at når antall brukere synker, synker også annonseintektene - for det er vel et faktum at selv om selve forumet ikke er særlig reklame-belastet vil vel de fleste brukere aksessere forumet via forsiden på en av søstersidene, som inneholder reklame. (anbefaler forøvrig admuncher) hvis det virkelig er ønskelig å bli størst mulig (pga annonseintektene, prestisje og andre grunner), tror jeg forumet virkelig vil lide. brukerantallet kan vel sammenlignes med en modell for overpopulasjon i en dyrebestand: den vil flate ut på et visst nivå, ettersom den sterke tilveksten vil sørge for at andre individer forsvinner, så en grense er det vel heldigvis. FORSLAG 1: et konstruktivt tiltak kan være å forsterke og tydeliggjøre mer informasjon vedrørende de gjenganger-spørsmålene som stilles på forumet ("ny pc", "x vs y") og "markedsføre" søke-funksjonen (som forhåpentligvis kommer i ny, forbedret utgave snart) bedre, slik at det ikke er brukerne som blir nødt til å måtte være en evig, levende FAQ-erstatning for de samme evig-diskuterende spørsmålene. (jeg mener her ikke at dette skal erstatte vanlige diskusjoner, da det er hva et forum er til for, men evt plukke ut noen få "versting"-emner for å avlaste forumet). FORSLAG 2: og hvorfor ikke prente forum-reglene litt hardere inn i den gjennomsnittlige forum-brukeren, evt ved å legge til en tilfeldig paragraf i "dagens regel" (noe à la "tip of the day") øverst på siden når man skriver en ny post? og hvorfor er kvalitet viktig igjen? jo, fordi et forum uten kvalitet er tilnærmet verdiløst. så får det bli opp til moderatorene å ta de av oss som etterlyser forbedringer seriøst, vis oss at tilbakemeldinger nytter. --- Og til slutt: Jeg ser du registrerte deg for ca 1,5 uke siden, er ikke det litt kort tid for å sette fingeren på alt og alle på dette forumet? Må minne deg på at å dømme brukere utifra registreringstidspunkt ikke alltid er så lurt, da det krever ingen registrering å _lese_ forumet og brukeren kan derfor ha vel så lang fartstid på forumet som deg, uten at han/hun har postet noe. (Måtte bare si ifra, da dette forekommer stadig vekk.) Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Å få til en skikkelig søkemotor er en prioritert mål med forumet. Enig i at nåværende søkemotor ikke er spesielt brukbar. Pass på å legge inn spam-filter og ubrukelige-tråder-filter i den nye! :wink: Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 JAOK!!! IDOTISK POST BARE TEIT IKKE NOE BRAA (kunne bare ikke dy meg tihihi) hehe neida har lagt merke til hvordan folk på forumet altid skall motbevise det andre skriver og pirke på småting ^^ dette kan jo bli oppfattet som lite hyggelig og uhøflig Lenke til kommentar
Logan Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Hjelp, tippoldefar skal ha pc???? Kan noen hjelpe meg?? Neida, fra fleip til fakta. Det er mye rart her på forumet, men er det et så stort problem som noen skal ha det til? 1. Man behøver ikke å svare på dumme topics. 2. Man kan ignorere dumme svar. 3. Man kan la vær å bruke tiden sin her på forumet. 4. Man kan tenke - Er jeg mye bedre enn alle andre. 5. Så kan man trekke konklusjonen. Kanskje jeg ikke er verdensmester likevel, men moren min sa jo... Lenke til kommentar
Luke Lovegroove Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 apollox skrev: Jeg ser du registrerte deg for ca 1,5 uke siden, er ikke det litt kort tid for å sette fingeren på alt og alle på dette forumet? Mest sannsynlig en bruker som har vært der MER enn 1.5 uke! Går an å skifte nick og vettu. 1. Reduser antall/fjern smilies. 2. Går det ikke an med en autokonvertering av avatarstørrelse? Det hadde sikkert spart 1 MILLION ELENDIGE poster om at "din avatar er for stor, jeg sladrer bla bla bla... GØRR. 3. DinMor: Hvorfor i alle dager skal du quote HELE den første posten til ToolShed? Er da ikke som om det er noen som IKKE har lest den. 4. !!! og ??? og ***. Går det ikke an å lage et script som fjerner dette? Mange som sier det BURDE være unødvendig, men det dukker jo opp hele tiden etterfulgt av klager. For det ER mange nykommere, og det er en del uoffisielle/offisielle regler på dette forumet som det tar litt tid å komme inn i. F.eks HJELP!!!!!! med CAPS LOCK og !!!!!... 5. Sier meg litt enig med Tacritan; Hvorfor ikke flere moderatorer da? Kilogram sier at de ikke ansetter folk utenfor nettverket eller noe? Hva er det? Er mange her inne på forum som fint kunne blitt moderator. Kanskje vi kunne hatt en avstemming på hvem vi ville hatt som ekstra mod? Hadde kanskje hjelpet å legge til 1 eller 2 modder. Legger meg no. Fin post Toolshed Maynard. Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 4. !!! og ??? og ***. Går det ikke an å lage et script som fjerner dette? Mange som sier det BURDE være unødvendig, men det dukker jo opp hele tiden etterfulgt av klager. For det ER mange nykommere, og det er en del uoffisielle/offisielle regler på dette forumet som det tar litt tid å komme inn i. F.eks HJELP!!!!!! med CAPS LOCK og !!!!!... Det synes jeg var en veldig god ide. Lage et script som forandrer alle <CAPS LOCK> til <Caps lock> og alle <!!!!> til <!> og <????> til <?>, osv. Om ikke det er nok, kan man f.eks. filtrere bort ord/setninger som sier "hjelp" eller lignende fjortisoverskrifter. En annen mulighet hadde vært å legge inn dette som en sperre under postingen, dvs. at man ikke får lov til å poste en post med disse parametrene, og dermed blir nødt til å forandre den selv. Lenke til kommentar
christt Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Jeg har tenkt på å legge inn en sperre på mer enn et ? i tittel, samt kun bruk av uppercase. I tillegg svarteliste ord som hjelp, jente, osv i tittel. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Unnskyld, men dette blir litt for dumt. Er ingen grunn til å ta av fordi man syntes at forumet er for "kaotisk". Dette er et stort forum og det er en selvfølge at alle ikke vil klare å oppføre seg. Det finnes ingen kur mot fjortisser og uforskammede mennesker. De fleste "overtramp" blir begått av nybegynnere på forumet og da er det ofte uforeskyldt og det er en liten sak for de mer erfarne å høflig påpeke om retningslinjer. Er det noen gjengangere som gang på gang ødelegger så blir de moderatormat til slutt. Er fint med tilbakemeldingewr, men dette her blir gankse usaklig og minner om syting. Vi vil vel ikke ha en haug med moderatorer som skal leke Valgerd Svarstad Haugland og forby alt mellom himmel og jord? Verden er ikke perfekt. Litt tolleranse vil man komme langt med. I de siste ukene har det vært mer irriterendes å se på all "sytingen" fremfor all spamingen. Er fornøyd med forumet, knirker litt innimellom, men det får da gå grenser for hvor oppblåst, blærete, kravstor og bortskjemt enkelte brukere skal være da.... Lenke til kommentar
Kjellfh Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Det er mye rart her på forumet, men er det et så stort problem som noen skal ha det til? 1. Man behøver ikke å svare på dumme topics. 2. Man kan ignorere dumme svar. 3. Man kan la vær å bruke tiden sin her på forumet. 4. Man kan tenke - Er jeg mye bedre enn alle andre. 5. Så kan man trekke konklusjonen. Kanskje jeg ikke er verdensmester likevel, men moren min sa jo... Helt enig .. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Dere må enten bli mye strengere å jobbe mye mer, ellers så får dere skaffe flere moderatorer, det er jo utrulig mange brukere på dette forumet! Hold en streng linje på hele forumet, men la off topic bli slik den er! Bare ikke folk legger inn *ekle* urls! Hva emd egne off topic moderatorer? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 hm...jeg er på forumet flere timer dagligt på det meste men jeg ser ikke så mye til PMer om problemer jeg må ordne opp i, så det var litt vel drøyt og komme her og si at vi må jobbe mer. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 La meg avslutte med et sitat fra IRC: - The use of this server is no right, but a priviledge. The admin(s) - and opers can revoke this priviledge without further notice and - without a reason. Helt enig! Skjønner ikke hvorfor moderatorene må begrunne alt de gjør, og gi 100 advarsler og slikt. Hvorfor ikke bare banne/slette brukere som gjør noe galt? Det er dere som bestemmer, om en tilfeldig bruker slettes kan ikke han politianmelde hw.no eller noe slikt. BTW, så synes jeg at såpass stort forum som hw.no trenger en oppgradering. Jeg har nevnt det flere ganger før, men dere bør skifte forum. phpBB er altfor lite avansert. Jeg kan nevne noen funksjoner i invision power board: - Automatisk fjerning av !!!! ???? etc i topics. - Automatisk fjerning av caps i topic Med begge disse funksjonene på, blir altså: HJELP NOE ER GALT!!!!!!!!!! -> Hjelp noe er galt! - Kalenderfunksjon hvor det kan f.eks oppføres datoer forumet vil ha nedetid og andre ting som skjer. - Invisionboard er raskere en phpbb, og krever mindre ressurser. - Warningsystem. Moderatorer kan enkelt gi brukere advarsler, og moderatorene kan se hvor mange advarsler de forskjellige brukerne har fått. Se screenshot HER - Bedre søkefunksjon. Definitivt! - Hindring av dobbeltposting. f.eks en bruker kan kun poste en gang i minuttet. - Hvis noen vil ha flere grunner kan jeg komme med det, men gidder ikke å nevne flere akkurat nå. Eksempel på et forum på størrelse med hw.no finner dere her: http://www.neowin.net/forum/ - De har forresten konvertert til invision fra et annet forum - så det er ikke noe problem. Modifisering av forumet er også veldig enkelt, slik at hw.no menyen kommer på siden og slikt. Lenke til kommentar
christt Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 BTW, så synes jeg at såpass stort forum som hw.no trenger en oppgradering. Jeg har nevnt det flere ganger før, men dere bør skifte forum. phpBB er altfor lite avansert. Det jobbes med å gjøre forumet raskere. Jeg kan nevne noen funksjoner i invision power board: - Automatisk fjerning av !!!! ???? etc i topics. - Automatisk fjerning av caps i topic Med begge disse funksjonene på, blir altså: HJELP NOE ER GALT!!!!!!!!!! -> Hjelp noe er galt! Dette vil bli implementert. Det tross alt snakk om kun 2 linjer kode. - Invisionboard er raskere en phpbb, og krever mindre ressurser. Da vil jeg gjerne se noen tall. Som sagt jobbes det med å gjøre forumet raskere så alt er av interesse. - Warningsystem. Moderatorer kan enkelt gi brukere advarsler, og moderatorene kan se hvor mange advarsler de forskjellige brukerne har fått. Dette finnes også til phpBB som modifikasjon. - Bedre søkefunksjon. Definitivt! Skal ta en kikk på den. - Hindring av dobbeltposting. f.eks en bruker kan kun poste en gang i minuttet. Ikke noe problem å fikse i phpbb. Også snakk om 2 linjer kode. Lenke til kommentar
Luke Lovegroove Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Det jobbes med å gjøre forumet raskere. Dette vil bli implementert. Det tross alt snakk om kun 2 linjer kode. Da vil jeg gjerne se noen tall. Som sagt jobbes det med å gjøre forumet raskere så alt er av interesse. Dette finnes også til phpBB som modifikasjon. Skal ta en kikk på den. Ikke noe problem å fikse i phpbb. Også snakk om 2 linjer kode. Da var vi på gang... Lenke til kommentar
rks Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Hva om alle leser Topic først og så bare overser de postene de ikke synes noe om? Mange poster (selv om noen ikke er fullt så seriøse) er med på å holde liv i forumet og sørger for mange brukere. Er vi interessert i å få et forum med kun de største "nerdene" og ikke få bredde i brukerne? Det finnes andre forum for slikt.... Jeg synes dette forumet fungerer bra, et forum for både nye og gamle brukere. Vi må bare lære oss å ignorere de som spammer, ikke svar på slike poster. Til slutt, noe av det du sa i den første posten: Jeg synes det er alt for dårlig opplysning fra hardware.no til brukerne av forumet ang. stopp i systemet. Dette tyder på at det gang på gang blir "antatt" at problemene skal løses fort. Jeg snakker om bytte av software/hardware/linjer, osv. Tidligere i uken, tror jeg det var, gikk forumet ned. Og ikke en beskjed var gitt oss. Dagen derpå var forumet fortsatt utilgjengelig, men da hadde det endelig kommet en beskjed på forsiden av harware.no Jeg vil be om at dere skriver "advarsler" FØR dere har tenkt å bearbeide forumet. Det er vel ikke for mye å forlange. La meg avslutte med et sitat fra IRC: IRC skrev: - The use of this server is no right, but a priviledge. Er ikke dette en selvmotsigelse...... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 Er ikke dette en selvmotsigelse...... Kanskje du synes det. Men det jeg mente med det var ikke imot hardware, men mot brukerne. Hadde du quotet alt i riktig rekkefølge, hadde du sett at jeg skrev det slik: Og nå over til brukerne. Dette er norges verste forum ang. brukere. Nå har jeg holdt på en stund, både i itpro.no og på supportforum.info, og det er ingenting i nærheten av hva vi ser her. Flaming av brukere, regelmessige AMDvsINTEL/MSvs*N*X-diskusjoner, drittslenging av "wannabe-moderatorer" (som jeg kommer til å få oppleve selv i nærmeste framtid) og UBRUKELIGE tematitler. Jeg synes at moderatorene her på foraet bør skjerpe inn litt. Det er alt for lite "disiplin" på dette stedet, og det ødelegger en del. Løsne litt i tråden i Off Topic, men ellers synes jeg dere skal innføre en nulltoleranse. La meg avslutte med et sitat fra IRC: - The use of this server is no right, but a priviledge. The admin(s) - and opers can revoke this priviledge without further notice and - without a reason. Innlegget mitt var et ønske om at alle parter burde prøve å gjøre dette forumet til et bedre sted. Grunnen til at jeg quotet IRC, var fordi jeg mente at moderatorne burde være strengere og ha dét som holdning. Trådens opprinnelse var ikke noe forsøk på å slenge dritt til moderatorer. Heller ikke til brukerne, det var kun mitt ønske om at forumet skulle bli bedre. Og for at det skal bli det, så må alle ta i et tak. -I once dreamt a dream, but now that dream is lost. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 "Men mitt største ønske er at moderatorene kaster flere brukere vekk herfra og blir flinkere å holde oss brukere oppdatert om evt. nedetid på forumet" <<--- Dette er ikke opp til meg å bestemme, men jeg for min del ønsker ikke noe nazi utvelgingssystem der folk kastes ut etter hva moderatoren syns. Dette berører neppe meg, men jeg føler med de som eventuelt ville blitt offer for et slikt system. (forresten ikek reply til meg her, jeg vil neppe komme tilbake til denne posten, send en pm om reply..) Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Jeg støtter faktisk det forslaget som noen sier her at er du missfornøyd med hardware.no og drifta av forumet så ikke være her. Oversettelse: La forumet fortsette å seile sin egen sjø... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå