Stonescream Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Det virker som kvaliteten på forumet går litt i bølgedaler. Var fryktelig mye dritt og jalla poster omtrent på denne tiden i fjor og nå er det tilbake igjen. mange tråder med "de samme gamle ting" og mye "panikk" overskrifter med et problem som ofte kan løses enkelt. Noe slikt vil en nok ikke bli kvitt, men om en tar bort feks. smil- funksjonaliteten en uke eller to så blir det i en periode nok bedre og mer fornuftig bruk av de. Personlig kan jeg ikke fordra denne så for min del kunne den blitt tatt bort for lenge siden. holder fint med en :-) i stedet for og 4 hundre etter hverandre. Den funksjonaliteten som folk missbruker... ta den bort en 14 dagers tid. De som forårsaker og bryter regler gang på gang kan komme på en egen "uthengningsliste" og bli liggende der en uke eller to. forumets egen drittsekk avdeling. Men med aktive administratorer så har det gått stort sett greit til nå, men grenser for hvor mye frivillig arbeid en vil legge i dette vil jeg tro. Sitter ikke timesvis hver dag og ser gjennom etter feilpostninger og annet tull. En forbedring jeg savner er en bedring i søkefunksjonen. Jeg bruker denne av og til, men som oftest blir det enten 0 eller halve forumet som resultat på søket. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Er som sagt ikke lett å finne en grense på hvor vi skal legge modereringen. Om vi tar i ekstra og moderer, så skal vi ikke vente lenge på en rekke hat poster. Å få til en skikkelig søkemotor er en prioritert mål med forumet. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 "]Piss og preik fra Toolshed, lol !! F#&n i meg må det være grenser til synsing og meninger ! Nyfødd baby og starke meninger her i forum :o En av de mest triveligaste(sosial oxo) forumer i hele Norge med mål og mening blir angrepet av fundalister som ikke eier sosiale antenner ? Eller er ikke småkongenes tid over her i Norge ? Syns det er bedre å hive ut Toolshed og beholde 3999 andre her hjemme ! Mye av forumet drives med dugnad og frivillig arbeide, skulle bare mangle at hele HW.no legges ned pga. egoistiske krav fra noen enkelte personer /grupper :o Perkele sier jeg !!! Det er sånn dritt som er helt unødvendig å komme med. Du klarer tydeligvis ikke å respektere andre folks (Toolsheds) meninger, og slenger dritt mot ham. Er det nødvendig? I en tråd hvor du spurte om hjelp, skulle jeg da f.eks. skrive et innlegg hvor jeg var frekk og ikke hold meg til saken? Jeg vil gjerne bli kvitt sånt i dette forumet. Blir så lei av å lese sånt - ta eventuell personlig krangling på PM! Sorry ! du har rett, var litt for stor i kjeften. Toolsheds, beklager min oppførsel ! no bad feelings Litt for mye Whisky igår kveld Lenke til kommentar
Ap. Syvertsen Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Det burde jo vre en simpel sak å legge inn en funksjon som stoppa mer enn tre "???" Det burde ikke være nødvendig, men det er det. Så en side med newbee-info? Tror dere personene som joiner gidder å lese det anyway? Det finnes jo retningslinjer de burde lest... Det med at hw.no kvalitet på sidene er blitt dårligere er jeg delvis enig i. Jeg gidder ikke lenger å lese hele artiklene, men leser bare overskriftene. Av søstersider må jeg si at Gamer.no og Overklokking.no er kjempegode! Bare synd det skjer litt lite på overklokking.no.. Til sist: Dere gjør en kjempejobb Keep up the good work. Selv om det finnes personer som aldri blir fornøyde. Forum/hw.no er ikke en rettighet, men et prvilegie Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Hvorfor kommer folk med forslag om funksjoner som stopper ??? !!! og div slike. en gang for alle, det skal ikke være nødvendig. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Er som sagt ikke lett å finne en grense på hvor vi skal legge modereringen. Om vi tar i ekstra og moderer, så skal vi ikke vente lenge på en rekke hat poster. Å få til en skikkelig søkemotor er en prioritert mål med forumet. Det skal ikke være lett, men som moderator har du (dere) visse fordeler og visse plikter. Ved å bruke disse fordelene til å oppfylle pliktene burde det ikke være noe problem å holde spammere og usaklige innlegg med mere i sjakk. Sletter du en tråd og får en flame så slett flamen også! Gjentar det seg så gir du beskjed til bruker om at vedkommende går over streken og kommer til å ende opp i ei bøtte bæsj hvis han ikke tar seg sammen. Håndhev regler med hard hand, dere er autoriteter på forumet, dere gjør som dere vil så lenge det er rettferdig og saklig. Har noen problemer med det så får de bare holde seg unna forumet. Så enkelt er det... On topic: Enig med tidligere poster om at kvaliteten har tapt seg litt på forumet den siste tida, men som tidligere nevnt; Et av de største hw-forumene i hele norge, det skal ikke være lett å holde det rent i alle kriker og kroker. Lenke til kommentar
Ap. Syvertsen Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Hvorfor kommer folk med forslag om funksjoner som stopper ??? !!! og div slike. en gang for alle, det skal ikke være nødvendig. Hvis du leste det jeg skrev. Jeg er 100% enig med deg, men det er lettere enn å stenge tråder pga. ??!!! Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Hvorfor kommer folk med forslag om funksjoner som stopper ??? !!! og div slike. en gang for alle, det skal ikke være nødvendig. Skal ikke, nei... Men man ser jo at det kan være nødvendig ganske ofte (desverre). Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Kan ikke heller hw.no få noen av oss her som har gått lei slike tråder om og bli moderater en stund. Ikke no hadde gleda meg mer en slette !!! ??? HJELP trådene. vet det er flere av dere Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Hvis dere ser flere steder i denne tråden så er jo moderatorene mer opptatt av at dette er "Norges aller største HW-forum", enn å finne ut hva vi kan gjøre for å få dette "Norges største og beste og aller kuleste" forum bedre. De har vist slått seg til ro med at de er norges største, og sier gang på gang at ikke alle problemer kan fikses i slike store forum. De gjemmer seg liksom bak det, og tenker ikke på at det er mange ting som faktisk KAN fikses, jeg synes blant annet det en sa om å sette en automatisk grense på 3 spørsmålstegn og utropstegn var en god idè: se om dere får det til. Forresten: jeg er jo enig i at dette er et stort forum, ganske bra og, men da kan dere heller si "siden dette er et veldig stort forum" eller "i alle store forum", isteden for "I Norges største...". Dere legger liksom for mye vekt på det mener hvertfall jeg, og da virker dere igjen mer useriøse, og for lite villige til å rette opp ting. For selv om masse er bra her i forumet er det også noen ting som ikke er like bra, ting en kan irriterre seg stort over i lengden og som burde rettes opp. Ikke det at jeg har mange konkrete eksempel, jeg bare sier at de eksemplene dere får fra andre kan dere forsøke å gjøre noe med, og for guds skyld: Legg midre vekt på at dette er et stort forum og prøv å legg mer energi i å fise ting her slik at dette heller kan bli et veldig bra forum. Jeg tror flere er enig i at et bra forum med visse grenser er bedre enn et veldig stort et helt uten grenser. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 for å ta en liten oppsummering.. det er rett og slett en selvfølge at det blir en del flamingo.l tåpelige topics,unødvendige ting osv, the usual.. det er faktisk snakk om norges største hw side og det skal godt gjøres å kontrollere hver eneste fjellape ( som vi blir nødt til å venne oss til etter tapet mot danmark ) kommentar nummer 1 - den første gangen forumet gikk ned i uken var da en vifte til en cpu tok kvelden, sist gang jeg sjekket var ikke noen av moderatorene registrert som spåkoner, så i dette tilfellet ville det vært vanskelig å gi beskjed. jeg har kun lagt merke til den ene beskjeden på forsiden, den gjaldt at de beklaget at forumet gikk ned pga en cpu vifte. foruten det så vet jeg at det har blitt kommentert før at hw.no må bli flinkere på det området. over til brukerne som du kommenterer... altså,du går jo over de fleste viddene når du sammenligner forum.. itpro.no og supportforum.info er mer hyperseriøse forum som ikke gjelder for flertallet av brukere.... asus sitt forum til de grader mer seriøst enn itpro.no , vertfall tilsier mine erfaringer det, men det har noe med det faktum å gjøre at det er mer spesialisert, hw.no er på en måte mer offentlig. spillerne på manchester united virker mye mer seriøs enn spillerne på fk haugesund...(proposjonalitetene stemmer ikke akkurat, men fortsatt et gyldig eksempel) grunnlaget ditt for denne beskyldningen blir for tynt, du har ikke nok innsyn foreløpig til å kunne kommentere dette. det er noe som enkeltpersoner står for, ikke flertallet av brukerne. regelmessige amd vs intel topics o.l vel, regelmessig er de forsåvidt ikke, det er nok heller de samme som dukker opp igjen i tide og utide. drittslenging av wannabe-moderatorer er også et resultat av at hw.no er et mer allment forum. ubrukelige tematitler er jeg ganske uenig i, kan du ikke utdype deg litt ? tror du har litt for lite innsyn til å komme med den siste kommentaren om at moderatorene bør skjerpe inn litt.. Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Lurer på om kanskje noe burde legges til i FAQ: Spørsmål: Er det vist å poste noe i kategorien "Tilbakemeldinger" på forumet? Svar: Nei det er liten vist egentlig. Dette er Norges aller største HW-forum og vi kan ikke rette opp alt. Slik er det bare. Vi vil dessuten ikke være så strenge, da mister vi medlemmer og vi kan ikke lenger skryte av at vi er størst. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Lurer på om kanskje noe burde legges til i FAQ: Spørsmål: Er det vist å poste noe i kategorien "Tilbakemeldinger" på forumet? Svar: Nei det er liten vist egentlig. Dette er Norges aller største HW-forum og vi kan ikke rette opp alt. Slik er det bare. Vi vil dessuten ikke være så strenge, da mister vi medlemmer og vi kan ikke lenger skryte av at vi er størst. det virker som om du vet nøyaktig hva som må gjøres for å få forumet tilbake på rett spor, hvorfor ikke bare si det ? Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 det virker som om du vet nøyaktig hva som må gjøres for å få forumet tilbake på rett spor, hvorfor ikke bare si det ? Nei det vet jeg nok ikke og som sagt tidligere jeg har ingen konkrete forslag her og nå, men moderatorene burde lytte til de som har forslagene, og ikke bare presisere at vi ikke kan få til ALT i store forum. For her er det faktisk folk med forslag som kanskje ville gjøre ting bedre, det er hvertfall verdt å prøve det, noe som tilsynelatende ikke blir gjort. Og siden ingenting skjer med slike tilbakemeldinger med gode forslag kan man jo liksågodt hatt noe slik i en FAQ da... Håper forresten moderatorene har fått noe å tenke på av mine innlegg, men hvem vet nå. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Spørsmål: Er det vist å poste noe i kategorien "Tilbakemeldinger" på forumet?Svar: Nei det er liten vist egentlig. Dette er Norges aller største HW-forum og vi kan ikke rette opp alt. Slik er det bare. Vi vil dessuten ikke være så strenge, da mister vi medlemmer og vi kan ikke lenger skryte av at vi er størst. Lone*Desert-Fish, eg må sei at eg er fundamentalt ueinig med deg her. Me seier ikkje at me er Norges _beste_ dataforum, fordi det er ei svært subjektiv vurdering. Eg kan sei at eg har verdas _beste_ webside, men det er i så fall berre mi eigen, subjektive vurdering av det. Me kan derimot sei at me er Norges største dataforum (om det stemmer er eg ikkje sikker på, så ikkje kom her og sei at eg har sagt det, men sannsynlig er det), sidan det i så fall er eit faktum, og ikkje ei subjektiv vurdering. Vidare prøver me å bidra til å få Norges beste dataforum (men det er lite sannsynlig at du ser oss reklamere med det). Vidare syns eg det er svært mykje av forumet som burde vore løyst av brukarane, og ikkje burde ha trengt innblanding av moderatorar; men som ein del av "AOL-effekten", der ein får ein svært stor del uerfarne brukarar blanda med meir erfarne brukarar, er det nødt til å oppstå mindre konflikter. Og dette har eg forklart mange gonger før; me moderatorar har andre ting å gjere på enn å moderere forumet. Me skriv artiklar, nyhende og utviklar for forumet. I tillegg til dette prøver me å ha eit sosialliv, og går på skule/jobbar. Me har difor ikkje tid til å gjere endringar i forumet (som kan vere ganske tidkrevande, sidan det faktisk er snakk om eit forum som nokon andre har skrive). Derimot har me nylig fått ein medarbeidar som gjer endringar på forumet for oss, og forhåpentligvis vil han ta tak i dette. Men, det provoserer meg litt at mange legg skylda over på moderatorane for at forumet kan ha sunke litt i seriøsitet. Ha ein ellers fin dag. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Er seff brukerne sine feil at forummet blir slikt det er. men modderatene sine feil at dte ikke er ratta opp. sendte pm til 2 modderater om en fyr som starta 2 unødvendige tråder, feil posting var det og. de har ikke gjort no. sendte de nicket på en bruker som hadde starta 10-11 poster om en og samme ting, fikk pm tilbake om at de skulle holde ham under oppsikt. Hvem sin feil er det at slike får fortsette på hw.no? moderatorene. Har en følse av at de heller vil ha mer 14isser her og tjene mere penger på reklame en et seriøst forum. synd men sant Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Moderatorer kan ikke kontrollere forumet 100%, vi som brukere må heve standaren selv. Det hjelper nok mye om vi alle tenkte oss 2 ganger om før vi sender meldinger i hytt og pine, og begrunner de svarene vi gir. "Intel er best" eller "Aopen sucks!" er ting som vi ser ofte i diskusjonene, begrunn hvorfor du mener slik eller så. Vær snill og grei, del av den erfaringen/kunnskapen du har og alt blir så mye bedre for oss alle! Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 <snip>Og dette har eg forklart mange gonger før; me moderatorar har andre ting å gjere på enn å moderere forumet. Me skriv artiklar, nyhende og utviklar for forumet. I tillegg til dette prøver me å ha eit sosialliv, og går på skule/jobbar. Me har difor ikkje tid til å gjere endringar i forumet (som kan vere ganske tidkrevande, sidan det faktisk er snakk om eit forum som nokon andre har skrive). Derimot har me nylig fått ein medarbeidar som gjer endringar på forumet for oss, og forhåpentligvis vil han ta tak i dette. Men, det provoserer meg litt at mange legg skylda over på moderatorane for at forumet kan ha sunke litt i seriøsitet. Ha ein ellers fin dag. Vel, hele poenget med å være moderator er jo å... nemlig! moderere forumet! Hvis du føler at du ikke har tid til akkurat dette fordi du har for mye annet å gjøre så vil jeg anbefale at du sir opp "jobben" din og lar noen andre som kan dedikere mer tid til forumet ta over. Et annet forslag er å "ansette" noen flere moderatorer slik at det blir lettere å få jobben unnagjort... Edit: Og nei selvfølgelig, det er ikke moderatorenes feil alene at forumet har blitt dårligere, det er det utallet useriøse brukere som ødelegger for oss andre. Men(!) moderatorene må helt klart også ta sin bit av kaka uansett hvor fælt den smaker. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Er seff brukerne sine feil at forummet blir slikt det er. men modderatene sine feil at dte ikke er ratta opp. sendte pm til 2 modderater om en fyr som starta 2 unødvendige tråder, feil posting var det og. de har ikke gjort no. sendte de nicket på en bruker som hadde starta 10-11 poster om en og samme ting, fikk pm tilbake om at de skulle holde ham under oppsikt. Hvem sin feil er det at slike får fortsette på hw.no? moderatorene. Har en følse av at de heller vil ha mer 14isser her og tjene mere penger på reklame en et seriøst forum. synd men sant Eg kjenner ikkje til desse to sakane, og me får håpe at det er eingongstilfeller. Kva meiner du med reklameinntekter? For øyeblikket er det jo ikkje noko reklame på forumet (utanom ein "Forumet sponses av PCUtstyr.no" på hardware-delen), og difor har me ingen reklameinntekter på det? Om du har nokon trådar som du meiner ein moderator bør sjå på, så kan du sjå kva moderatorar som er online på framsida av forumet (moderatorar er dei namna som står i feit skrift). Viss det ikkje er nokon av desse som er tilgjengelege, send meg ei PM. Vel, hele poenget med å være moderator er jo å... nemlig! moderere forumet! Hvis du føler at du ikke har tid til akkurat dette fordi du har for mye annet å gjøre så vil jeg anbefale at du sir opp "jobben" din og lar noen andre som kan dedikere mer tid til forumet ta over. Et annet forslag er å "ansette" noen flere moderatorer slik at det blir lettere å få jobben unnagjort... Kan godt vere eg formulerte meg feil på dette punktet i forrige post, så eg skal prøve å gjere det klarare kva eg meinte; eg har tid til å drive moderering, men eg har ikkje tid til å sette meg inn i korleis ein skal legge til forskjellige funksjonar i forumet, slik som stripping av utropsteikn frå tema-feltet. Dette er tidkrevande ekstraarbeide, og det var dette eg meinte at eg ikkje hadde tid til. Vidare har me berre moderatorar her på forumet som òg er medarbeidarar i ei av søstersidene, og dei fleste moderatorane har begrensa tilgang. Me "tilset" ikkje personar utanfor nettverket som moderatorar. Og "jobben" er heller ikkje lønna (ikkje at du har påstått det, men berre for å poengtere det). Edit: Og nei selvfølgelig, det er ikke moderatorenes feil alene at forumet har blitt dårligere, det er det utallet useriøse brukere som ødelegger for oss andre. Men(!) moderatorene må helt klart også ta sin bit av kaka uansett hvor fælt den smaker. Sjølvsagt. Gje oss eit ord når du ser noko som du meiner er usmakelig eller i brot med retningslinjene, så skal du sjå at det som oftast skjer noko. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Er seff brukerne sine feil at forummet blir slikt det er. men modderatene sine feil at dte ikke er ratta opp. sendte pm til 2 modderater om en fyr som starta 2 unødvendige tråder, feil posting var det og. de har ikke gjort no. sendte de nicket på en bruker som hadde starta 10-11 poster om en og samme ting, fikk pm tilbake om at de skulle holde ham under oppsikt. Hvem sin feil er det at slike får fortsette på hw.no? moderatorene. Har en følse av at de heller vil ha mer 14isser her og tjene mere penger på reklame en et seriøst forum. synd men sant For det første så vil forumet modere seg selv hvis den eldre klanen tar seg av alle nykommere (ikke bare 14isser) For det andre så er det nye brukerer hver eneste dag og antall vekser stadig, derfor mange tråder med samme innhold. Utrolig mange flinke folk (du oxo) i de fleste tilfeller som er her også, så jeg er helt sikkert på at noen føler seg trakket på stortåa pga. for mye synsing i denne tråden ! Blir nesten det samme som om å høre på finansexperter om renteutviklingen i det siste året :o Dessuten er for mye kverulering og synsing av mange brukere her hjemme , kaller bare forum for "hjem" Alle kan ju ha en "spamfilter"på seg når postene blir for dårlige. Personlig setter jeg utrolig mye pris på dette tilbudet vi har her i form av Hardware.no med forum ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå