Gå til innhold

100% gratis GPS med OviMaps?


peas2

Anbefalte innlegg

Jeg har en Nokia N97 mini og Ovi Kart. Er det 100% kostandsfritt å benytte seg av GPS-en? Er det ikke noe penger som går til mobiloperatøren eller noe lignende? Må jeg endre noe på tilkoblingsinnstillingene for at GPS-en bare skal virke hvis det er gratis (f.eks. deaktivere A-GPS??)

 

Jeg får opp en melding når jeg åpner ovi Kart:

Kart

Tilkobling til nettverk kan koste

mer når du er utenfor

hjemmenettet ditt

Har det noe å si?

 

Hva med "Været" og "Hendelser"; Koster det noe å sjekke det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Nokia N97 mini og Ovi Kart. Er det 100% kostandsfritt å benytte seg av GPS-en? Er det ikke noe penger som går til mobiloperatøren eller noe lignende? Må jeg endre noe på tilkoblingsinnstillingene for at GPS-en bare skal virke hvis det er gratis (f.eks. deaktivere A-GPS??)

 

Jeg får opp en melding når jeg åpner ovi Kart:

Kart

Tilkobling til nettverk kan koste

mer når du er utenfor

hjemmenettet ditt

Har det noe å si?

 

Hva med "Været" og "Hendelser"; Koster det noe å sjekke det?

kartet og programvaren er gratis, envær kontakt med nettet som innbærer overføring av data vil (selvfølgelig) koste deg penger.

ja du må nok deaktivere A-gps(mener det er den funksjonen som kontakter mobiltårnene for å lettere lokalisere deg)

 

og det siste ja det har noe så si, men det er den vanlige at det kan koste mer å bruke nettverket vis det ikke er din leverandør, samme som det koster mer å ringe fr autlandet en i norge.

Lenke til kommentar

kartet og programvaren er gratis, envær kontakt med nettet som innbærer overføring av data vil (selvfølgelig) koste deg penger.

ja du må nok deaktivere A-gps(mener det er den funksjonen som kontakter mobiltårnene for å lettere lokalisere deg)

 

og det siste ja det har noe så si, men det er den vanlige at det kan koste mer å bruke nettverket vis det ikke er din leverandør, samme som det koster mer å ringe fr autlandet en i norge.

Takk for svar!

 

Jeg leste i en annen tråd at A-GPS kostnadene er så små at det er ubetydelig. Stemmer det?

og skal lokaliseringsserveren være aktivert eller deaktivert?

Lenke til kommentar

A-gps mottar og sender data som regel under 5kb, og dette er så små sendinger at jeg mener mobiloperatører vanligvis ikke tar seg betalt for dette.

 

 

*skal se om jeg finner kilder for uttalelsen min. Var noen som hadde en fin forklaring på dette på forumet, som også kunne vise til detaljer faktura hvor datamengden var oppført som gratis.

Endret av BeFs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...