Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

To spm om montering av anlegg

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har to spørsmål rundt anlegg til bil:

1. I nyere biler er radio/CD-spiller mer en del av dashboardet enn før, da CD-spilleren var en liten boks man kunne dra ut og inn som en "skuff".

Det jeg lurer på er hvordan det er å koble til forsterkere til en slik integrert CD-spiller? Finnes det er sted man kan komme til og koble til signalkabler til forsterkere i nye biler?

2. Jeg har installert basic anlegg i 3 biler før. Da bestående av en forsterker til sub og et enkelt komponentsett. Etter min magre erfaring er kablingen den mest knotete delen av jobben med fjerning av paneler, deksler og tepper, ikke minst å lirke signalkablene fram bak CD-spilleren.

Alle disse bilene må være 15 år eller eldre nå. Mitt spørsmål er hvordan denne kablingen er å få til i nyere biler. Er det med tiden blitt enklere eller vanskeligere å legge kabler? Har ikke veldig lyst til å "knekke" og bruke makt i nyere biler.

Jeg er klar over hvor NOOB jeg må høres ut for folk med virkelig erfaring med anlegg, men man må jo begynne med å lære:P

Takker på forhånd for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett hvilken bil det er snakk om så er det ikke noe som heter integrert cd spiller. Eneste bilen jeg vet hvor folk ikke liker å bygge bilstereo i er Prius, pga elnettet i den bilen er veldig omfattende...

Men, å bytte cd spiller i en ny bil er ingen problem, du får kjøpt kabeloverganger og deksler som gjør at du kan montere 1-din spiller eller evt 2-din spiller.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...