pungrotten Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Hei! Jeg har to spørsmål rundt anlegg til bil: 1. I nyere biler er radio/CD-spiller mer en del av dashboardet enn før, da CD-spilleren var en liten boks man kunne dra ut og inn som en "skuff". Det jeg lurer på er hvordan det er å koble til forsterkere til en slik integrert CD-spiller? Finnes det er sted man kan komme til og koble til signalkabler til forsterkere i nye biler? 2. Jeg har installert basic anlegg i 3 biler før. Da bestående av en forsterker til sub og et enkelt komponentsett. Etter min magre erfaring er kablingen den mest knotete delen av jobben med fjerning av paneler, deksler og tepper, ikke minst å lirke signalkablene fram bak CD-spilleren. Alle disse bilene må være 15 år eller eldre nå. Mitt spørsmål er hvordan denne kablingen er å få til i nyere biler. Er det med tiden blitt enklere eller vanskeligere å legge kabler? Har ikke veldig lyst til å "knekke" og bruke makt i nyere biler. Jeg er klar over hvor NOOB jeg må høres ut for folk med virkelig erfaring med anlegg, men man må jo begynne med å lære:P Takker på forhånd for svar Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Uansett hvilken bil det er snakk om så er det ikke noe som heter integrert cd spiller. Eneste bilen jeg vet hvor folk ikke liker å bygge bilstereo i er Prius, pga elnettet i den bilen er veldig omfattende... Men, å bytte cd spiller i en ny bil er ingen problem, du får kjøpt kabeloverganger og deksler som gjør at du kan montere 1-din spiller eller evt 2-din spiller. Lenke til kommentar
pungrotten Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 Jeg beklager feil bruk av ord/uttrykk i førsteposten men det var i mangel på noe bedre. Ville bare få fram poenget. Men takk skal du ha, var det svaret jeg håpet på Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Åssen bil er det snakk om? Lenke til kommentar
pungrotten Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 en audi a4 2006 for eksempel? Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 deksel f.eks. : http://www.elutstyr.no/product_info.php?cPath=149_213_359_541&products_id=1504 Sjekk med butikken, hvilken kabelovergang du bør kjøpe. http://www.elutstyr.no/index.php?cPath=149_213_359_540 Lenke til kommentar
pungrotten Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 ahh det var en fin nettside:P takker! Lenke til kommentar
pungrotten Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2010 Et annet beslektet spørsmål. Hvis rattet har knapper for kontroll av cd-spiller, vil disse virke med en ny cd-spiller hvis man bruker riktig kabelovergang? Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 De bør hvis det finnes overganger til din bil. Lenke til kommentar
pungrotten Skrevet 26. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2010 ait. takker for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå