chokke Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 ubisoft lanserte vel Prince of persia uten noe beskyttelse overhodet som et prøveprosjekt, men de kunne vel ikke se at det ga noe positivt utslag på salget, så da var det back til DRM.. sigh.. Det er vel strengt tatt et argument for å drite i å putte DRM på den. Bedre, enklere for forbrukere, og flere trofaste kunder er vel det utgiverne (utviklerne?) ønsker. Se på Blizzard og Valve (dog, sistnevnte har jo Steam, som noen mener er verre enn GFWL). Når de gir ut et spill, så er jeg sikker på at en god andel av salget er kun pga trofaste kunder som ønsker å støtte utvikleren pga historien. Lenke til kommentar
Colossus Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 (endret) Til Ubisoft "We told you so.." Denne DRMen er bare dårlig nytt for den som faktisk kjøper spillene, mens en hver pirat seiler en DRM-fri sjø uansett. Dette straffer kundene, ikke piratene. Endret 4. mars 2010 av Colossus Lenke til kommentar
CosmoK Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 ...og... DER(!) kansellerte jeg Splinter Cell: Conviction CE pre-orderen min... Neida, men det er like før. Blir enten ikke kjøp av spillet, eller vente (kanskje i evig tid) på bargain-bin versjonen uten tullball DRM (yeah right... t.o.m. re-release'ene av tidligere Silent Hunter spill hadde StarForce prakket på seg). Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Jeg har inne forhåndsbestillinger på både AC2 (har ikke blitt sendt enda dog, til tross for forhåndsbestillinga) og SC: Conviction, og forandrer ikke på det. Jeg ønsker å støtte de som har brukt sin tid på å lage selve spillet, de kan tross alt ikke klandres for noe gubbene i ledensen har bestemt. Jeg kommer nok likevel til å laste ned crack slik at det fungerer mer knirkefritt. Bingo, ikkesant? Betalende kunder laster ned crack for å spille... Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 de som har laget spillet får jo betalt uansett, "gubbene" i ledelsen er det verre med hvis spillet flopper Lenke til kommentar
CosmoK Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Nja, jeg regner med at "gubbene" har såpass vett at de ikke skyter seg selv i foten (men det har de jo, siden flesteparten av Ubi spillene for tiden er multi-plat, og derfor kjører de et safe løp... luringene). Tviler på at folka i ledelsen er de første til å gå av når økonomien sprekker, derimot... Klart, jeg tror de fleste utviklere er bare glade for å beholde jobben sin i disse tider. De kunne gjerne ha "gått hardere" på ledelsen (eller ialtfall gitt inntrykk av å ha gjort det) for å fremme et AAA kvalitetsspill som ikke vil bli husket også p.g.a. en kontroversiell (og i dette tilfellet) mislykket kopibeskyttelse. Endret 5. mars 2010 av CosmoK Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Finnes det egentlig noen spill med DRM som ikke er mulig å knekke? Bortsett fra MMOs ... Kommer ann på hva du mener at DRMen skal beskytte. Singleplayer som ikke trengs å logge inn osv. for å spille blir alltid knenkt, mens multiplayer slik som WoW, MW2 osv ikke kan bli det. Tja, jeg vil absolutt tørre å påstå at de kan bli semi knekt. I og med at det finnes privat servere på wow. Og på MW ikkr MW2 though så vidt jeg vet. Gikk det ann å spille på cracka servere. Som tilbydde deg akkurat det samme, som de som hadde betalt. Ikke det at jeg er en guru på dette emnen, men måtte bare få med at det alltid finnes alternativer Lenke til kommentar
NisseN2k Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Ubisoft virker så stakkarsli når de holder på sånn. ALLE vet (inkl de selv) at cracken kommer i løpet av kort tid. HVORFOR gidde de? Er det så forbanna vanskelig å skjønne at piratene uansett er smartere enn dem selv? Hvor mange ganger skal man gjøre den samme feilen? Det er i mine øyne like dumt å hoppe utfor en 10m knaus og håpe at at beine ikke brekker denne gangen, på tross at det beine brakk de forrige 100 siste gangene. Lenke til kommentar
NuDimon Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Og der vant piratene krigen... Autentiserings servere nede. Oppetiden som ble lovet viser seg aa ikke stemme. Og pirater har ikke dette problemet siden de slipper autentiseringen... Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Neida, ikke noe problem. For i følge UBIsoft har ikke piratene klart det de påstår. Men man kan undre seg i hvilket univers UBI befinner seg :\ Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Ubisoft har sagt at det er mulig å release en patch for å gjøre spillet spillbart i offline-mode. Jeg tviler ikke på at dette vil skje. Det går ikke å fortsette slik. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Og der vant piratene krigen... Autentiserings servere nede. Oppetiden som ble lovet viser seg aa ikke stemme. Og pirater har ikke dette problemet siden de slipper autentiseringen... Vet nesten ikke om jeg skal gråte eller le av dette. Det er selvfølgelig synd at så mange ikke får spille de spillene de ærlig og redelig har kjøpt, men På den annen side er det også mange som trenger å våkne opp og se hva slags problemer slik tåpelig DRM kan medføre. Antar det er flere enn meg som ikke skal kjøpe noen spill fra UBI med det første. :!: BTW: Endret 8. mars 2010 av Splitter Lenke til kommentar
NuDimon Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Har lyst til aa laste ned ett av de spillene med den nye DRM'en bare for aa teste... "Desverre" driver jeg ikke med slikt. Orker hller ikke aa boikotte DRM pga det er endel spill jeg virkelig har lyst til aa spille som har dette. Men naar den er saa ekstrem som dette maa jeg barre boikotte utgiver totalt... Om de gir ut noe jeg maa spille kan jeg alltids finne endel av de brukt til 360 da. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Jeg for min del hadde tenkt å kjøpe Silent Hunter 5 fordi jeg har de andre spillene i denne serien, men med denne ræva DRM opplegget tviler jeg på at SH5 blir kjøpt. På grunn av arbeid har jeg har ikke mulighet til å koble meg til Internett 6 måneder i året, så hva i svarte skal jeg med et spill som ikke vil virke halve året? Spm mange sier her, Ubisoft skyter seg selv i foten. Mulig pirat versjonen blir laster ned nettopp på grunn av DRM, ellers hadde jeg nok kjøpt Silent Hunter 5. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 jævla drit! Får ikke spilt AC2 fordi serveren er nede for "maintenance". ALDRI skal jeg kjøpe mer spill fra UBIsoft! Piracy for "teh win"! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg