dioX Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Kjøpte en bærbar hp dv5-1145eo den 14.01.09 og nå har skjermen begynt og flimmre da det har blitt dårlig kontakt mellom pc/ skjerm.. ringte og spurte men de sa bare at dette ikke var noe de fikk gjort noe med...? dette skal vell dekkes om skaden ikke er selvforskyldt?? Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Kjøpte en bærbar hp dv5-1145eo den 14.01.09 og nå har skjermen begynt og flimmre da det har blitt dårlig kontakt mellom pc/ skjerm.. ringte og spurte men de sa bare at dette ikke var noe de fikk gjort noe med...? dette skal vell dekkes om skaden ikke er selvforskyldt?? Ja så lenge skaden ikke er selvforskyldt, så skal det ikke være et problem. Jeg sendte inn min 1,5 år gamle HP pc når jeg fikk problemer på touchpadden, jeg fikk det på reklamasjonen. Mener at reklamasjonen er tre eller fem år. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Håpløs tilbakemelding fra forhandler. Med mindre det er snakk om et firmakjøp så har du reklamasjonsretten din i behold så lenge feilen ikke er selvforskyldt eller kommer av ytre påvirkning. Lenke til kommentar
dioX Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 (endret) Kan jeg da bare ringe tilbake og si jeg vill bruke reklamasjonsretten min jeg da eller? Hva er reglene da? om noen kan det?? Endret 4. mars 2010 av dioX Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Naturligvis. Hvem er forhandler? Lenke til kommentar
dioX Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 Naturligvis. Hvem er forhandler? Elprice.no og de sa jeg skulle ringe Hp. Takk for raske og greie svar, får kaste meg på telefon og håpe på det beste jeg da Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Husk at du kan velge å forholde deg til elprice.no om du vil. Å ringe til HP kan spare deg for tid, men kan samtidig kreve mer av deg(dokumentasjon, kommunikasjon, osv). Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 I mitt tilfelle når jeg hadde feil med min pc, så var det ikke mye hjelp ifra HP, fikk bare svar ifra dem at det var et år garanti på deres produkter. Men det var ingen problmer når jeg tok kontakt med forhandleren min (MPX). Hvis elprice slår seg vrang, så legger du bare frem forbrukerkjøpsloven, evt truer dem med forbrukerrådet. Lenke til kommentar
Johnny Thrust Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Hei HP bruker Infocare som sitt verksted, og ettersom HP kun gir ett års garanti på maskinen, kan du likevel bruke reklamasjonsretten din... det krever bare litt mer jobb Du kan gå frem på to måter : 1) Kontakt forhandleren din, og si at du ønsker å reklamere på produktet. De vil da ordne med feilmelding og forsendelse av maskinen. Dette vil ta tid ettersom det her blir ett ekstra "ledd" i saksgangen. 2) Du kontakter HP selv, og sier du vil reklamere på en laptop. Du må da selv stå for utfylling av skjema, kontakt med HP, mailkommunikasjon og ta turen til postkontoret for å sende maskinen. Denne løsningen tar mindre tid, ettersom du slipper å vente på at forhandler skal ta dette for deg. -W Lenke til kommentar
dioX Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 Takk, takk. tror jeg da velger og gå gjennom elprice siden HP var veldig avisende og presiserte at jeg måtte stå for repp selv og levere den selv. men lurer på om noen vet om det går og få til en avtale med elprice siden jeg bor 1 KM unna en InfoCare og kunne bare levert den på døra og spare tid? men regner med at dette blir umulig:p sendt mail til InfoCare nå så venter på svar i morgen.. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 HP har en egen avdeling som tar seg av reklamasjonssaker. Dersom du kontakter vanlig teknisk support og bare ber om reparasjon uten å si at du vil reklamere, får du svar ut fra garantibetingelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå