Donkyball Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Hei Jeg har en bærbar pc, men litt knapt med plass på den nå. Har derfor tenkt meg å kjøpe en ekstern harddisk. Men så lurer jeg på hva som egentlig er forskjellen på de ulike modellene? Hvordan vet jeg at en er raskere enn en annen f.eks.? Så er det vel forskjell på hvor mye de støyer? Jeg har ihvertfall tenkt å kjøpe en på 1tb. Synes det virker som en grei size. Så lurer jeg på en ting til: Hvordan er det å spille spill fra den eksterne harddisken? Blir det en flaksehals i usb-tilkoblinga som gjør det treigt? Fint hvis noen ville gitt et par forslag til hva jeg kan kjøpe. Den skal altså være på 1tb, og jeg trenger ikke noen som er veldig "bærbare". Kommer stort sett til å stå på samme plass hele veien. Har forresten en her: http://www.datakjeden.no/tonsberg/PartDetail.aspx?q=p:2543983;c:36116 Hva tror dere om den? Kjempeflott hvis noen har forslag og synspunkter =D Lenke til kommentar
anordne Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 (endret) USB2.0 vil i stor grad være begrensningen på hastigheten på eksterne disker, så lite som skiller de. Det er ikke noe problem å spille fra en usb disk, men forvent litt lengre loade tid. Mens du spiller det bare være litt dårligere fps enn en interndisk og i de fleste spill vil ikke dette merkes i hele tatt. Velger du en esata disk, forutsett at du har denne porten på pcen din, evt kjøper en kontroller, får du samme ytelse som en interndisk og da blir forskjellene mellom harddisker tydligere. Sikker på du ikke vil ha en 2.5" så slipper du strømforsyninga? Endret 4. mars 2010 av anordne Lenke til kommentar
Donkyball Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 Velger du en esata disk, forutsett at du har denne porten på pcen din, evt kjøper en kontroller, får du samme ytelse som en interndisk og da blir forskjellene mellom harddisker tydligere. Sikker på du ikke vil ha en 2.5" så slipper du strømforsyninga? Tror ikke jeg har noen esata-port. Hva er en kontroller? Hvordan ser den ut? Må nesten dra nå, men er tilbake i kveld og sjekker litt nøyere hva jeg kan få av esata-disker og priser. Ellers tusen takk for et godt svar. Lenke til kommentar
anordne Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Viss ikke du har esata kan du kjøpe en sånt kort/kontroller. https://prisguiden.no/produkt/92669 Siden dette er en bærbar og du da må ha dette med deg og stikker ut er det kanskje ikke en veldig fin løsning. esata port er litt større enn en usb kontakt, så du får se om du har en sånn. Ikke standard akkurat, men en del bætbare og gjerne de litt dyrere har det. Lenke til kommentar
Donkyball Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 Jo jammen i meg hadde jeg en eSATA-inngang =D Da er det vel smartere å kjøpe en esata disk antar jeg? Er det stor prisforskjell? Mente du esata-disk når du skrev 2,5" ? Kan du gi meg noen forslag til noen disker jeg da kan kjøpe? Lenke til kommentar
greygenic Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Med 2,5" mente han nok at du da kunne stappe disken inn i maskinen din, og om ikke det var å foretrekke? Prisguiden - ekstern disk med eSATA & USB 2.0 Prisguiden - ekstern disk med eSATA & USB 2.0 (1TB ->) Har derimot ingen jeg kan anbefale av dem, siden jeg ikke har eid ekstern disk på flere år. Endret 5. mars 2010 av greygenic Lenke til kommentar
Donkyball Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 Med 2,5" mente han nok at du da kunne stappe disken inn i maskinen din, og om ikke det var å foretrekke? Prisguiden - ekstern disk med eSATA & USB 2.0 Prisguiden - ekstern disk med eSATA & USB 2.0 (1TB ->) Har derimot ingen jeg kan anbefale av dem, siden jeg ikke har eid ekstern disk på flere år. Okej. Da blir det vel litt dyrere med en intern disk. Jeg har for tiden 320 gig på den interne jeg har nå, og skal jeg kjøpe en ny intern ville det nok blitt på 1 tera. Jeg frakter ikke pcn så veldig mye rundt egentlig, så spørs om det ikke ender opp med en ekstern. Men nå vet jeg i alle fall at jeg kan kjøpe en disk med sata-kabel. Da er jeg et stort skritt videre. Får kikke litt mer rundt og se hva som er på markedet. Men er bare å komme med forslag til hva jeg kan kjøpe =) Lenke til kommentar
anordne Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Nei jeg mente 2.5" ekstern disk. Er vel lite av disse med esata grensesnitt, men finns værtfall løsninger der du kjøper skall så du kan sette inn hvilken som helst 2.5" disk. Fordelen er jo at du slipper å være avhengig av eksternstrøm. Esata grensesnitt vil være like rask som en intern sata disk. Lenke til kommentar
Donkyball Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 Nei jeg mente 2.5" ekstern disk. Er vel lite av disse med esata grensesnitt, men finns værtfall løsninger der du kjøper skall så du kan sette inn hvilken som helst 2.5" disk. Fordelen er jo at du slipper å være avhengig av eksternstrøm. Esata grensesnitt vil være like rask som en intern sata disk. Ok. Da er jeg langt klokere nå enn jeg var til å begynne med. Det blir i alle fall en esata-disk. Takk for hjelpen =D Lenke til kommentar
NavStar22 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfoVnet.aspx?plid=136524# Noen som vet om denne er av det beste, billigste og mest anbefalte av eksterne harddisker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå