Asbjeurn Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Uff, jeg ser for meg en rekke uheldige ulykker dersom jeg har en sånn kopp i nærheten av objektivene mine. Det er fordelen med å ha Pentax, Nikon, Olympus etc. Canon-"objektivet" skiller seg klart ut i samlinga så man slipper ulykker når man er på fjelltur og tar fram appelsinen og termosen. He he! Innbarka fanboys kan jo ta fram ein sånn med eit: "Dette er det einaste Canon-linser kan brukast til!" Redigert: Den skulle vel vera perfekt til å servera linsesuppe i. Endret 11. mars 2010 av Asbjeurn Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Den skulle vel vera perfekt til å servera linsesuppe i. Ka-zing! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Redigert: Den skulle vel vera perfekt til å servera linsesuppe i. ..Sånn objektivt sett? Men - er enig i at det er blendende innlysende. Ahem. ..Men til innholdet: Skal man bruke kaffefilter, eller er en god kaffekvern*) tilstrekkelig? Bare sånn for å få gang i debatten om filter eller ikke. *har åpenbart ikke fått morrakaffen enda* *) Altså en "kaffe-blender". Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 He he! Innbarka fanboys kan jo ta fram ein sånn med eit: "Dette er det einaste Canon-linser kan brukast til!" Å kunne bruke den kommentaren i ny og ne er føler jeg er verd 350 kr Redigert: Den skulle vel vera perfekt til å servera linsesuppe i. ..Sånn objektivt sett? Men - er enig i at det er blendende innlysende. Skal vi se, her fokuserer du på de riktige kommentarene og treffer blinkskudd! ..Men til innholdet: Skal man bruke kaffefilter, eller er en god kaffekvern*) tilstrekkelig? Bare sånn for å få gang i debatten om filter eller ikke. Det er mange muligheter. For inspirasjon til god bruk av 70-200 sjekk Tråden for aktive kaffedrikkere. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 ..Men til innholdet: Skal man bruke kaffefilter, eller er en god kaffekvern*) tilstrekkelig? Bare sånn for å få gang i debatten om filter eller ikke. Det er mange muligheter. For inspirasjon til god bruk av 70-200 sjekk Tråden for aktive kaffedrikkere. Hmm - mente du var innbitt motstander av filtre i forbindelse med objektiver, jeg. Men - litt mer seriøst: Kan den også brukes til kalde drikker, eller må du da kjøpe den med IS? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Hahaha, at det er lov til å være så tørr, Trondster! Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Styggeste koppen jeg har sett. Hadde den enda vært helt svart... Lenke til kommentar
Asbjeurn Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Men - litt mer seriøst: Kan den også brukes til kalde drikker, eller må du da kjøpe den med IS? IS kan vel vera greitt uansett. Vert mindre søl då. Styggeste koppen jeg har sett. Hadde den enda vært helt svart... Du må no ta med i vurderinga at det er ein proffkopp. Der i garden går funksjon framfor utforming. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Arrgh. Sitter praktisk talt med fingeren på kjøpkanppen, men $60 er stivt for en kaffekopp... og hva om Nikon "svarer"?? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Filter må selvsagt brukes for best mulig oppløst kaffe. Grovkornet detaljgjengivelse er ikke ønskelig. Robusta-bønner med maks blenderåpning gir mest og penest crema, men ulempen er en del aromatisk aberrasjon. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Hahaha, at det er lov til å være så tørr, Trondster! Ja, som Asbjeurn påpeker, så skjelver og søler du mindre, og så holder du hendene tørre. Men - jeg behersker meg litt, da - jeg påpeker for eksempel ikke at for de som ikke tåler så mye kaffe for magens skyld, så finnes det en versjon med DO. ..Men til kaffebønner igjen - hvis koppen både har automatisk blender og filter, så kan man vel ta hele kaffebønner og brygge direkte i koppen? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 og hva om Nikon "svarer"?? Skal det være ett stykke kake til den IS-kaffen? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Whohoo! Og så har man bestilt!!! :D :new_woot: Linken fungerer ikke lengre Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) Linken fungerer ikke lengre ..Det var heller ikke lenge første linken fungerte - det var timer før "forhåndsbestill her" ble til "utsolgt". Får nesten supplere med en genial Jim Carrey-linje fra The Cable Guy*), i det den andre hovedpersonen nølte med å snakke med en attraktiv dame: He who hesitates - masturbates. *) Enkelte vil hevde at den linja også var det eneste spesielt morsomme i den filmen. Endret 12. mars 2010 av Trondster Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Argh. Disse forsvinner jo überfort Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 De gjør det. De forsvinner altfor fort, faktisk. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) Jeg missa først en omgang med 24-105-kopper på eBay, så kom jeg for seint til 70-200 fra Vistek, venta for lenge før jeg bestilte den fra Henry's i Canada, men trodde jeg klarte å få tak i den fra Henry's i USA - men siste eksemplar ble revet bort mens jeg henta kredittkortet! Må holde nøye oppsyn med andre steder hvor disse tingene kan poppe opp. Og være raskere på avtrekkeren denne gangen. Endret 12. mars 2010 av C₈H₁₀N₄O₂ Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Jeg missa først en omgang med 24-105-kopper på eBay, så kom jeg for seint til 70-200 fra Vistek, venta for lenge før jeg bestilte den fra Henry's i Canada, men trodde jeg klarte å få tak i den fra Henry's i USA - men siste eksemplar ble revet bort mens jeg henta kredittkortet! Hva skal du med Canon-greier, med en så fin somlekopp? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Jeg missa først en omgang med 24-105-kopper på eBay, så kom jeg for seint til 70-200 fra Vistek, venta for lenge før jeg bestilte den fra Henry's i Canada, men trodde jeg klarte å få tak i den fra Henry's i USA - men siste eksemplar ble revet bort mens jeg henta kredittkortet! Hva skal du med Canon-greier, med en så fin somlekopp? Du har hervet vunnet denne tråden. Gratulerer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå