Blåbær Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Som du sikkert vet, så bruker hjelpesystemet det. Steam bruker det. Det er en del av operativsystemet. Ser ikke hvorfor en nettlesermotor ikke skal være en del av ett operativsystem. Hvis du vil kan du fjerne nettleseren men motoren er nødvendig for flere vitale funksjoner i operativsystemet, og microsoft har latt andre programutviklere ta bruk det. Jeg ser ikke det suspekte, utgangspunktet så syns jeg hele greia med nettleser valg er helt høl i hodet. Mvh en som bruker Chrome. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Skjønner ikke helt hva Steam har med saken å gjøre. Nettopp det at f.eks. Maxthon kun er et skall over operativsystemets nettleser er jo poenget her. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Steam og winamp er eksempler på programmer som er avhengig av nettlesermotoren til IE. Jeg tror ikke MS bare kan fjerne det når vi snakker om sannsynligvis 1000vis av programmer er avhengig av den motoren. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Steam og Winamp er vel ikke med i nettleservalget i EU? Jeg snakker ikke om å fjerne motoren. Jeg snakker om at det er flere programmer i nettleservalget som bare er IE med et nytt skall. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Da anbefaler jeg at du prøver dem på nytt og ser at det ikke kun er snakk om skall/skin men at de er fullverdige programmer med mange funksjoner og tillegg som du ikke finner i IE. Personlig har jeg bare prøvd Sleipnir men de andre skal vel gode nettlesere de også som skiller seg fra IE både i funksjon og form. http://www.browserchoice.eu Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Jeg har prøvd flere slike skall til IE, og de er fortsatt bare skall som bruker den eksisterende IE-motoren. De skiller seg fra IE i deler av brukergrensesnittet, men under er det fortsatt IE som kjører. Det blir litt som å legge et Ferrari-panser over en Lada. Under kjører du fortsatt Lada. Lenke til kommentar
G Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Jeg synes dere i Hardware.no burde skrive litt om hvordan nettleserbyttet fungerer i praksis. F.eks. hva som skjer med den installerte Internet Explorer; - beholdes den? Eller hva med de som ønsker IE og den alternative. - skrotes den, men det blir liggende filer og kataloger igjen? - skrotes den, men det blir ryddet ganske bra? - skrotes den, og det blir omtrent "kjemisk rent" for IE? Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Steam bruker ikke Trident lengre. Dessuten er det et elendig argument. Det går fint an å embedde hva man vil av layoutmotorer i applikasjoner. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Hvorfor er det galt å inkludere en layoutmotor i ett operativsystem. Begynner å bli nok med klager her nå. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Hvorfor er det galt å inkludere en layoutmotor i ett operativsystem. Begynner å bli nok med klager her nå. Nå synes jeg du lasser på med stråmenn. Jeg tror ingen har påstått dette. I allefall ikke jeg. Det som ble påpekt er at Maxthon m.fl. bare er IE i ny drakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå