Gå til innhold

Kort it utdanning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ikke vgs..

tenkte på sertifiseringer,kurs

altså en rask vei til jobb,

så du vil ikke utdanne deg, du vil ta sertifiseringer innen noe med IT......

du vet hvor mange forskjellige det finnes ikke sant?

og hva definerer du som IT?

vis du vil ha en kort utdanning og du har kvalifikasjonene så vil jeg anbefale deg å lete etter årsstudium på en høyskole e.l.

en sertifisering er ikke nødvendigvis en rask vei til jobb i IT bransjen, vel iallfall ikke vis det er eneste dokumenterte kompetansen du har.

du blir for meg vagere og vagere i dine ønsker og uttalelser som gjør det ekstremt vanskelig å gi deg et spesifikt råd.

Lenke til kommentar

Starte som selger (IT-relaterte produkter) eller førstelinje-helpdesk er vel raske snarveier antar jeg. Men er det dette du er ute etter? Godjobbene i IT-bransjen krever mye innsatsvilje og interesse. Noen år med høyere utdannelse er enkleste vei for mange.

Lenke til kommentar

Hva du velger avhenger av interesse, men skal du ta en rask utdannelse som gir ganske godt betalt og som gir gode jobbmuligheter ville jeg trolig enten valgt drift av nettverk med fokus på Microsoft sertifiseringer. Mange bedrifter som trenger det. Alternativt kan du satse på Ciscokompetanse, primært CCNA. Da kan du også bygge på med CCNP senere om du ønsker og det er det ikke så mange som har. Da stiller du ganske sterkt i forhold til kompetanse.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

som espen2010 sa, men hvor kan man ta disse Microsoft sertifiseringer? tar det 4 år? jeg har ringt og spurt og de sa at det er 4 års utdanning.

Jeg har lyst og på noe kort utdanning siden jeg har studiekompetanse og mistet rett på å ta IKT-servicefag på VGS.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Den korteste veien er å gå IKT linje på VGS med påfølgende lærlingtid vil jeg tro. Som med de fleste andre arbeidsgrupper, så er det ingen snarveier til gode jobber, selv ikke i IT bransjen.

Lenke til kommentar

har prøvd å komme in IKT service fag nå i 2 år.. uten lykkes, alltid fult og stort kø. Er ikke bare ta som privatist? har snakka med privatist kontor, alle sier helt forskjellig, han ene sa at jeg må gå på ikt service på vgs og hun andre sa at jeg kan ta som privatist det er bare å melde opp.. blir helt forvirre når folk har ikke peiling om jobben sin.

Lenke til kommentar

som espen2010 sa, men hvor kan man ta disse Microsoft sertifiseringer? tar det 4 år? jeg har ringt og spurt og de sa at det er 4 års utdanning.

Jeg har lyst og på noe kort utdanning siden jeg har studiekompetanse og mistet rett på å ta IKT-servicefag på VGS.

4 år for å ta sertifiseringene! Hva er det basert på? Man kan ta det som kurs, men er nok en fordel å følge et studieløp dersom man er på bar bakke. Ønsker man fysisk kursundervisning er www.glasspaper.no et godt valg. Skal man ta kurs på nett er http://ecademy.no/kurs/MS_Nettverk_2008 et godt valg.

Lenke til kommentar

har prøvd å komme in IKT service fag nå i 2 år.. uten lykkes, alltid fult og stort kø. Er ikke bare ta som privatist? har snakka med privatist kontor, alle sier helt forskjellig, han ene sa at jeg må gå på ikt service på vgs og hun andre sa at jeg kan ta som privatist det er bare å melde opp.. blir helt forvirre når folk har ikke peiling om jobben sin.

for å ta IKT driftsfag(som det vel heter) fagbrevet som privattist må du søke til en fagnemd som vurderer din tudanning og arbeidspraksis og ser om den er adekvat til at du ka nta fagprøven.

tommelfingerregelen er vel 5 år i praksis eller totalt fem år med skole og lærtid/praksis.

var iallefall det jeg fikk beskjed om når jeg forsøkte å finne ut hva slags fagbrev jeg lå nærmest fullføre av automatiker og servicelektroniker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...