Slushy Snøball Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Har akkurat betsillt en ny Acer Aspire 5738ZG. Det er den første nye bærbare med et nytt og ordentlig batteri eg har. Og eg trenger litt råd om bruken av det. 1. Hvis eg har batteriet i hele tiden, hvor mye bør eg lade det? Bør eg ta ut laderen, og tappe batteriet ned, så lade opp igjen ? 2. Bør eg ta ut batteriet hvis eg bruker AC-adapteren i PC-en hele tiden ? ( og hva bør eg isåfall gjøre med batteriet ? ) 3. Er det lurt å kjøre tunge spill på batteri, eller bør eg ha Adapteren i da ? Takk for alle svar Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Du kan fint bruke pc`en uten å ha batteriet i, skal du ha pc`en ståendes en fast plass over lengre tid ville jeg ikke hatt i batteriet i det hele tatt Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 (endret) Googler du litt så finner du mye info om slikt, både norske og utenlandske sider. Se gjerne etter nyere artikler, da batterier har en viss utviklingsprogresjon de og! Eks. denne fra Q-Tips. *edit: ser det er noen linker til slutt i artikkelen som jo kan undersøkes videre! Endret 4. mars 2010 av Fin Skjorte Lenke til kommentar
Slushy Snøball Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 (endret) Okay Konklusjon: Ser at nyere batterier tåler å ha laderen i hele tiden, men at du kan kjøre PC-en trygt uten å ha batteriet i. At det er lurt å lade batteriet igjen ved 10-20 %. Oppbevaring av batteriet er best tørt og kaldt, og det bør være ladet 40-60%. og det må ligge i romtemperatur en stund før det tastes i bruk igjen., Når man spiller, er det lurt å ha i AC-en ( hvis batteri) Takk Endret 4. mars 2010 av Sondredb Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Når batteriet er fulladet, så bruker ikke laptopen strøm fra batteriet, men går over til kun AC. Så man kan like greit ha batteriet i hele tiden. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Hvis du bruker laptoppen med batteriet i og alltid tilkobla strøm i flere år, kan batteriet bli ødelagt. Jeg vet hvertfall om en laptop hvor batteriet er helt dødt nå. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 1000-vis av historier om at batteriene til laptoper er døde. Batteriene kan dø ganske fort, men det har blitt mye bedre de siste par år. Lenke til kommentar
siNch Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Selv ett oppladbart batteri er forbruksvare. Flere år med tapping og lading vil det tære på batteriet og gjør at det lagrer mindre energi enn da det var nytt. Som regel koster det rundt 500 kr for ett nytt batteri til en mer kjent modell. mytrendyphone.no f.eks har en god del til en rimelig penge. Lenke til kommentar
Slushy Snøball Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 Selv ett oppladbart batteri er forbruksvare. Flere år med tapping og lading vil det tære på batteriet og gjør at det lagrer mindre energi enn da det var nytt. Som regel koster det rundt 500 kr for ett nytt batteri til en mer kjent modell. mytrendyphone.no f.eks har en god del til en rimelig penge. Ja, mytrendyphone er billige, og har mye bra.! Er å anbefale Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå