Gå til innhold

Hd5870 Tre skjermer uten Eye Infinity

Unders

Anbefalte innlegg

Hei

Har prøvd å søke litt rundt, finner mye forskjellig, men ikke akkurat svar på det jeg leter etter. Så jeg drister meg til å lage en ny topic. :p

Jeg har et Sapphire Radeon hd 5870 skjermkort og 3 skjermer, hvor to av dem er 22" og den siste er 27.

Så vidt jeg vet er meningen med Eye infinity at man skal bruke alle 3 skjermer som om det var en stor. Men siden oppløsningen er forskjellig på de skjermene så tror jeg ikke jeg har noe behov for å bruke det. (skal ikke brukes til spill)

Det jeg egentlig lurer på er om det er mulig å koble opp alle 3 skjermene som extended desktop (hovedsakelig for å bruke de til forskjellige programmer) med forskjellig oppløsning.

I kortet så har jeg koblet 2 skjermer inn på hver sin dvi port og siste til Hdmi inngangen.

For øyeblikket klarer jeg bare å kjøre dual screen.

Er dette mulig? Er det noen spesiell måte å gjøre dette på?

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Antec.

Det kan se ut som du har helt rett i det du skriver her. Etter du skrev dette så var det straks mye lettere å google seg fram.

Grusomt irriterendes, men det er vel en grunn til det er gjort det slik :O

Da får jeg bare kikke meg litt rundt og se om jeg kan finne en aktiv display port adapter som ikke koster skjorta. Er det noen som har tips om hvor man finner en slik en, rimeligst mulig, så bare post her.

Da ser jeg denne saken som avsluttet takket være Antec!

Tusen takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Bare hyggelig å kunne hjelpe, men aktive adaptere er veldig dyre, leter etter det stedet det er billigst å handle. men for all del, la ikke prisen hindre deg- det er fett som bare rakker'n med 3 skjermer!

legger ut en link så fort som mulig! ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

En billigere løsning enn å kjøpe adapter kan faktisk være å kjøpe et ekstra skjermkort i 5xxx serien, 5450 f.eks. Koster fra 350kr. Forutsetter jo at du har en ledig PCIe 16x slot dog.

det der stemmer vel ikke helt?!? for hvis du setter inn et skjermkort med en andre klokkefrekvenser blir jo pcen tregere, 5870'n må vente på det kortet som er tregere og i noen tillfeller blir det største nedkokket..!

Lenke til kommentar

Hvorfor må du vente på det tregeste kortet om du ikke spiller over alle tre skjermene? Skjønte ikke den helt. Kjører selv 5770 og 8800gtx og har en skjerm i 8800gtx kortet og to i 5770'n og jeg må ikke vente noe uansett hva jeg gjør på skjermene om det er en hd film strekt over alle tre skjermene eller drar filmen rundt på alle skjermene ingen forsinkelse. selvfølgelig så hakker jo spill om jeg drar dem over alle tre skjermene men i eyefinity på to av skjermene funker det.

Men til trådstarter så går det fint og kjøre tre skjermer uten eyefinity :thumbup:

Lenke til kommentar

Det stemmer heller ikke helt, for da må du fremdeles vente på det tregeste kortet..!

Kjære antec. du tar feil

Må si meg enig. med mindre man kjører cf som neppe er mulig med to så forskjellige kort så vill ingen av kortene klokke seg ned utenom fra 3d og 2d modus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...