Gå til innhold

2,5" inn i stasjonær maskin.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenkte jeg skulle formatere min laptop og dermed også renske hele disken.

Men først vil jeg ta backup av filene mine slik at jeg kan beholde skolearbeid osv.

Diskene er av typen SATA, har tatt en nærmere titt på harddisken og den skal ha en spenning på 5 volt.

Da jeg åpnet opp min stasjonære maskin for å se på harddisken der ligger spenning der på 19v.

Er det slik at jeg må ha en komponent til for å montere 2,5" inn i min stasjonære for å håndtere spenningsforskjellen? eller kan jeg bare montere 2,5" uten problemer?

Har E-SATA utganger på begge maskiner, men dette koster penger og jeg er fattig student.

Ekstern HD har jeg ikke tilgjengelig og backup over nett tar for lang tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2.5 er plug and play på stasjonære...

Men 19V, hvor i pokkern fant du den? Finnes ikke noen 19V i PCen om du ikke har en strømforsyning som er kaputt, men da griller du det meste av komponenter, inkludert PWM kretsen til skjermkort og CPU pluss harddisker og deres kontrollsystemer.

12V er den høyeste spenningen du får ut av en PSU som er i fungerende tilstand, og disse SATA diskene får både 5V og 12V via SATA pluggen.

Lenke til kommentar

007CD Nei nå blei jeg jaggu mæ usikker, kan sverge på at jeg så det sist jeg titta på den(går kveld, temmelig seint)

Men da takker jeg for hjelpen, sitter nå å overføre med en mye større hastighet enn jeg ville oppnådd over lokal nettet :)

Endret av Tirrin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...