Metino Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 (endret) Hallo Vurderer å kjøpe en ny pc igjen, eller det blir ikke en fullstendig ny pc. Jeg tenker jeg bytter ut innholdet siden kabinettet og psuen enda går. Begynner though å bli rimelig utdatert på dette markedet så må spørre dere om tips om hva som går bra sammen, når delene skal sammarbeide til syvende og sist Anyways, har tenkt å kjøpe en pc til ca 6-7 tusen. Dette er da ikke medregnet skjerm, kabinett, psu og CD-rom. PCen skal benyttes til spilling, surfing og filmtitting. En average pc med andre ord? Eneste kravet jeg har er at hardisken bør være rask og at pcen får ett oppgraderingspotensiale. Det som jeg allerede har er et Antec 300 kabinett og Corsair TX 650w PSU. Spørsmålet blir vel om jeg får plass til skjermkort i antec 300 og nok power fra PSU (har forøvrig 4870 nå og er god margin)? Her er en liste med en, ehh.. veiledning av komponenter jeg har begynt å plukke ut. Har hørt rykter om at det kommer nye AMD prosessorer snart, bør jeg vente? Trenger jeg den dyreste(fra listen min)? I tillegg har jeg merket at det nettopp kom HD 5830 som er litt rimeligere enn 5850. Bør jeg fortsatt gå for 5850, med de få hundringsene det er i foskjell på de to kortene? Harddisken er jeg også usikker på, var så mange forskjellige typer raptor disker i forskjellig klasser, 2,5" og 3,5" osvosv. Denne velociraptor er vel god nok? Ellers aner jeg ikke hvilket HK (usb 3?) og minne jeg skal gå for. Regner med det er noe som er "inn", en klassiker med andre ord som passer mid-end prisklassen. Om det skulle bli kjøp av nye deler, så selger jeg de gamle delene. Sapphire HD 4870 Gigabyte GA-MA78g DS3H CORSAIR TWIN2X 6400 DDR2, 4GB CL5 AMD Phenom Quad 9550 2.2GHZ Edit: Glemte å nevne at jeg kjører win7 64-bit. På forhånd takk Endret 4. mars 2010 av Metino Lenke til kommentar
Metino Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 Så det er ingen med en ide om hvilke hovedkort og ram jeg kan gå for? Lenke til kommentar
Erigon Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Komplett uforståelig hvorfor du skal bytte noe som helst. Kan jo alltids legge til en HD hvis du trenger. Ellers burde dette leve i 1-2 år til. Kanskje du heller trenger en LCD-TV å se filmene på. Får 32-tommere fra 3k og opp. Å bruke 2 skjermer gir også en boost. F.ex. 2 stk. 24-tommere. Bonus hvis de kan settes på høykant ved behov. Og har tynne skjermkanter. Men ellers så kan jeg ikke se at du har gitt noen mål som den maskina du har nå ikke kan fylle. Bortsett fra at det skal være "inn". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå