Bruker_PK Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Er det noen som har erfaringer med Via C3 1000 Mhz prosessor?? Hvilket hoved kort er å anbefale?? Har en server som kjører en P2 350Mhz (Ftp-server), som jeg har tenkt å oppgradere. Vil ha prosessor uten vifte. Trenger man i det heletatt å ha annet enn en solid kjøleribbe på en C3 CPU?? Hvor varm blir egentlig denne?? Kan denne brukes til koding av divx og liknende?? Har bare tidligere erfaringer fra Intel & Amd Takker for svar Lenke til kommentar
Bruker_PK Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 Er det noen som har erfaringer med Via C3 1000 Mhz prosessor??Hvilket hoved kort er å anbefale?? Har en server som kjører en P2 350Mhz (Ftp-server), som jeg har tenkt å oppgradere. Vil ha prosessor uten vifte. Trenger man i det heletatt å ha annet enn en solid kjøleribbe på en C3 CPU?? Hvor varm blir egentlig denne?? Kan denne brukes til koding av divx og liknende?? Har bare tidligere erfaringer fra Intel & Amd Takker for svar Ingen som har erfaringer, tips?? Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Du slo meg! Jeg skulle nettopp til å spørre om det samme som deg da jeg fant denne tråden. Tenkte jeg skulle sette opp en server jeg kunne leke litt med, men jeg kjenner ikke til denne prosessoren annet enn at den er billig. Lenke til kommentar
Mysil2 Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Jeg har ingen erfaring med denne CPU`en, men på Tom`s Hardware Guide finnes det en artikkel: http://www17.tomshardware.com/cpu/20020605/ . Ja, du kan bruke denne prosessoren uten vifte... En kjøleribbe er å anbefale ... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Det finnes et par poster om det allerede som jeg har lest. I en av de sier han ene fyren av DivX lagger med denne CPUen. En underklokkes XP var visstnok bedre... Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Det finnes et par poster om det allerede som jeg har lest. I en av de sier han ene fyren av DivX lagger med denne CPUen. En underklokkes XP var visstnok bedre... Det er vell tatt opp i denne testen av Hw.no og i denne uppdaten. Du har vel egentlig ikke så mange valg om du vil ha en uten vifte. Men skal du ha kraft ville jeg ha gått for noe annet. Stoler liksom ikke helt på noe som kjører på 1Ghz uten vifte. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Ifølge de tester fungerer denne CPU'en utmerket til kontorbruk, surfing på nett o.l. Videoredigering kommer nok til å ta en del tid. Anbefaler deg å kjøpe Nehemiah-versjonen (den de har på PSdata) for den har litt bedre ytelse enn Ezra-versjonen. Bakdelen er at den trenger aktiv kjøling men jeg tror en Alpha PAL8045 med en 12db vifte på er rikelig. Her kan du lese en test av VIA's EPIA-M10000 (ITX med Nehemiah CPU). Har personlig tenkt på å lage en server med dual C3 men hvis jeg ikke tar helt feil støtter de ikke dual enda (skal komme i fremtiden. Trodde det kom med Nehemiah-versjoen men folka på forumet på www.viaarena.com sa noe annet) og det satte en stopper for in "geniale" plan. En C3-CPU fungerer bra til en privat web/ftp server. Og MEGET stille. Men man kan jo også tenke slik at man kan kjøpe seg en XP-prosessor å sette på en Silent Breeze, støyer ikke mye det. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Har personlig tenkt på å lage en server med dual C3 men hvis jeg ikke tar helt feil støtter de ikke dual enda (skal komme i fremtiden. Trodde det kom med Nehemiah-versjoen men folka på forumet på www.viaarena.com sa noe annet) og det satte en stopper for in "geniale" plan. VIA sa at de hadde "reservert muligheten for flere ASIC'er" slik at C3 kunne brukes i dual. Du har helt rett at det kanskje kommer i en nyere versjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå