Gå til innhold

Overføring av filer til harddisk


Anbefalte innlegg

Hallo :)

 

Har noen filer som ligger på datamaskina mi som jeg gjerne vil ha over på eksterne harddisken, men den ene fila er på 6.15 GB og harddisken vil ikke ha den fordi den vil ikke overøfre større enn 4 GB, hvordan får jeg endret så jeg får overført veldig store filer? :(

Burde jeg formatere til NTFS?

 

Det er fat32 har 500 GB ledig ca..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nok ha NTFS for filer på mer enn 4GB, ettersom det ikke er støttet av FAT32.

Du trenger derimot ikke å formatere harddisken for å gjøre dette (selv om det kan være en fordel). Det er også mulig å konvertere (http://www.techjunkeez.com/archive/general/file_systems_exposed_3.htm) fra FAT32 til NTFS uten å miste alle filene. Ønsker du å formatere, kan du gjøre det ved å høyreklikke på disken, trykke "formater" og velge ntfs (du kan godt huke av for "hurtigformatering" også, så går det fortere).

 

Det er forøvrig ingen store fordeler ved å ha FAT32 fremfor NTFS, med mindre du har to OS installert, noe jeg tviler på at du har på en ekstern harddisk :p

Lenke til kommentar

Du må nok ha NTFS for filer på mer enn 4GB, ettersom det ikke er støttet av FAT32.

Du trenger derimot ikke å formatere harddisken for å gjøre dette (selv om det kan være en fordel). Det er også mulig å konvertere (http://www.techjunkeez.com/archive/general/file_systems_exposed_3.htm) fra FAT32 til NTFS uten å miste alle filene. Ønsker du å formatere, kan du gjøre det ved å høyreklikke på disken, trykke "formater" og velge ntfs (du kan godt huke av for "hurtigformatering" også, så går det fortere).

 

Det er forøvrig ingen store fordeler ved å ha FAT32 fremfor NTFS, med mindre du har to OS installert, noe jeg tviler på at du har på en ekstern harddisk :p

Tenkte jeg måtte formatere ja, men har ca 500 GB med en god del viktige filer og andre ting så jeg vil helst ikke miste noe.

 

så hvis jeg gjør som du sa, høyre klikke osv til formatere så mister jeg alle filene vel? :O

Lenke til kommentar

Hvis du formaterer (høyreklikk > formatater osv) mister du alle filene ja. Derfor bør du ta backup av den eksterne harddisken på PCen eller en annen ekstern harddisk. Det gjør du ved å kopiere alle filene fra ekstern HD til PCen.

 

Som sagt kan du bruke den såkalte "konverteringsmetoden" (som jeg linket til i forrige innlegg) uten å miste filene. Men jeg anbefaler å formatere dersom du er usikker (men husk å ta backup da).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...