Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ekstremtreg god pc....

Anbefalte innlegg

hei!

har en stasjonær pc som går noe sykt trekt! innstallert windows 7 men den greier ikke boote opp engang for den bare låser seg, funker HELT fint i sikkerhetsmodus. har også prøvd annen harddisk der jeg i dette øyeblikk holder på og prøve og innstallere win 7 på nytt... dette går også utrolig trekt. specs på pcen er :

Gigabyte GA-M720-US3 hovedkort(nytt idag!)

Amd athlon x2 dual core 2.7 ghz 5200+

2 GB ddr2

500gb sata/250gb sata

Ati Radeon HD 3450gb 512 DDR2

noe må jo være galt fordi den gårså trekt at den låser seg. selv etter jeg bytta harddisk som har funka helt 100% i andre pcer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

seriøst. det skjermkortet skal da yte nok til og greie og drive need for speed undercover ? lagger på minimum med 12800x1024 oppløsning

Wow, hvordan skjerm er det du har? sykt bra oppløsning<

Edit: Kunne ikke dy meg :)

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

haha unnskyld da^^, kom en 0 for mye men likevel om noen kunne ta dette litt seriøst :)?

det skjermkortet med den cpuen og nye hovedkortet og dette skal da kunne dra Need for speed undercover på lov med full oppløsning :O?

Lenke til kommentar

haha unnskyld da^^, kom en 0 for mye men likevel om noen kunne ta dette litt seriøst :)?

det skjermkortet med den cpuen og nye hovedkortet og dette skal da kunne dra Need for speed undercover på lov med full oppløsning :O?

Hvor mye lagger det egentlig? Prøv med FRAPS og se hvor mange fps du får.

Skjermkortet er heller ikke stort å skryte av i spill, men du kan jo alltids prøve med oppdaterte eller evt. optimaliserte drivere.

Lenke til kommentar

jeg har tenkt mye på og kjøpe firekjerner cpu og nytt skjermkort... skal sjekke med Fraps og sjekke igjen.

lurer på disse opgraderingene:

AMD ATHLON II X4 630 2.8GHZ 2MB

XFX RADEON HD4650 XXX 1GB DDR2

er ikke noen kjempe ytelse av dette heller, men cpuen skal funke bra :) og skjemkortet har helt syk ytelse i forhold til prisen! kikka på youtube der hadde de svakere cpu og like mye ram med dette kortet og dro GTA IV temmelig bra!

hva syntes dere?

Edit: okei har sjekka med Fraps nå... heh med ALT av og på low med 1280*1024 oppløsning bare 25 fps....

640*480 51-60 fps med en snål tendens til og synke til 30-37 fortsatt med lag... det hakker litt uansett syntes jeg.

Endret av aleks558
Lenke til kommentar

4650 med ddr2 ... de er ikke veldig raske. men du får ikke stort mere for ca 400kr. om jeg skulle kjøpt 4650 hadde jeg valgt 512mb modellen, som kosta 60kr mindre. for kortet er ikke raskt nok til å nyte godt av 512mb ekstra. om du skal ende med noe som kan henge med de nye spilla som kommer fremover trenger du å gå opp i ca 700-800kr klassen. hd5670 er en fin kandidat der. frem til nvidia lanserer nye budget-kort hadde jeg gått for ati. så får vi se hvor godt de nye korta til nvidia yter etterpå =)

Lenke til kommentar

liker ikke Nvidia sine kort... har en laptop med 9600MGT det yter egentlit sinykt bra ! men så kommer det litt røyk i dekkene på F.eks grid så synker det fra solide 40 fps til 3-5 -.- veldig bra om folk kan linke til BILLIGE bra kort! har et budskjett og det er på rundt 1500 med den cpuen -.- kanskje 1700 om jeg presser meg veldig

Lenke til kommentar

4650 med ddr2 ... de er ikke veldig raske. men du får ikke stort mere for ca 400kr. om jeg skulle kjøpt 4650 hadde jeg valgt 512mb modellen, som kosta 60kr mindre. for kortet er ikke raskt nok til å nyte godt av 512mb ekstra. om du skal ende med noe som kan henge med de nye spilla som kommer fremover trenger du å gå opp i ca 700-800kr klassen. hd5670 er en fin kandidat der. frem til nvidia lanserer nye budget-kort hadde jeg gått for ati. så får vi se hvor godt de nye korta til nvidia yter etterpå =)

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

jeg kan fortelle deg hvor det blir av 300kr ekstra fra et 4650 til 5670.

først specs til 4650

frikvens 650mhz

directx 10.1

antall shadere 320

minne-type gddr3 ddr3 ddr2 (hvor den trådstarter hadde planlagt hadde 1000mhz efektivt)

5670

frikvens 775mhz

directx 11

antall shadere 400

minnetype ddr5 - som gir dobbel minnebandbredde(er spesifisert til 4000mhz effektivt)

mulighet for open CL når drivere er klare

om du finner et 47xx/48xx kort vill dette muligens være bedre i de fleste spill

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...