guttorm Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Var på terrassen og tok en røyk. Har aldri sett månen så fin, eller så lav. Er i Stavanger, stod øst på himmelen. Skulle hatt et godt kamera nå. Helt opplyst i sånn solnedgang farge. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Det var fullmåne og skyfritt for et par dager siden, så jeg rigget meg opp med stativ og fruens jalla-zoom (Tamron 70-300). Det er første gang jeg prøver meg på månefoto, men det ble ikke bra nok. Jeg prøvde utallige kombinasjoner av lukkertider, blender og AF/MF, men skarpheten ble aldri tilfredsstillende. Når bildet er skalert ned tilpasset skjermen, da ser det ok ut, men på 100 % ser det ut som om månen er dekt med et tykt lag vaselin. Godt kamera er én ting, men jeg kunne mer tenkt meg et godt objektiv til denne oppgaven. Her er for øvrig måne-tråden. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=852490 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Jeg har tatt noen greie månebilder med Tamron 70-300. Syns egentlig objektivet er mye bedre enn hva ryktene tilsier. Mulig jeg hadde vært heldig og fått tak i et over gjennomsnittet godt eksemplar, da. Angrer på at jeg solgte det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå