Kimito Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Har tatt på meg oppgaven å prøve å heale min kjæres bærbare PC. Akkurat nå kjører jeg Malwarbytes på den, noe hun aldri har gjort. Jeg håper at det vil hjelpe noe på tempoet, men er ikke sikker på at det er nok. Fra før har hun AVG virusprogram og det skal vel være brukbart? Er det noen andre renseprogrammer jeg bør kjøre? I tillegg lurer jeg på om vi skal prøve å oppgradere RAM på maskinen. Hun kjører Vista på en Fujitsu Siemens med Intel Celeron ehm... 440 @ 1.86GHz 1.87GHz? Hun har 894 MB RAM fra før. Hva bør vi i så fall kjøpe? Det er fortsatt bra med plass på harddiskene (47 av 108 GB og 27 av 27 GB på D:). Tips og vink settes pris på! Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Du kan jo ta full rengjøring. Når det sies full rengjøring, tenker mange på formatering/reinstallering av Windows. Selv om det i noen tilfeller kan hjelpe på, er ikke det på agendaen denne gang. Kan starte med enkle nøkkelord: ¤ Fjerne skrotfiler. ¤ Fjerne unødig registeroppføring. ¤ Fjerne unødvendig programmer/prosesser fra å starte sammen med Windows. ¤ Defragmentering. ¤ Ordne filer til riktig plass og i egne mapper. ¤ Oppdatere Windows, drivere og programmer. ¤ Fjerne eventuell malware fra PC. Kan dernest nevne gode gratisprogram: ¤ Ashampoo WinOptimizer 2010 Advanced ^^- Dette programmet krever dessverre registrering. Dette er dog den eneste lille bagatellen med dette programmet, faktisk er det merkelig at et slik program er gratis i det heletatt. Her får du program som; Fjerner unødvendig skrotfiler, rydder i registeret, defragmenterer, sikker sletting av filer og mapper, krypterer filer, deaktiverer unødvendig tjenester, deaktiverer unødvendig oppstartsprogrammer, enkle tweaks for å gjøre maskinen mer responsiv med mer.. PS: Du kan også få fullversjonen Ashampoo® WinOptimizer 6 se linken under > http://www2.ashampoo.com/webcache/html/1/trial_step_1_6552_2_USD.htm ¤ CCleaner ¤ Defraggler ¤ Malwarebytes ¤ Ashampoo® Burning Studio 9 [Klikk her for å få gratis produktnøkkel] ¤ MSE eller Avast eller AVG eller Avira ¤ Revo uninstaller ¤ TeraCopy >> Her kan jeg forsette til jeg dør av høy alder, så vi stopper her for denne gang. Og kan nevne at de to Ashampoo programmene ble funnet på nettsiden 4 Free On Internet, les artikkel på DinSide.no Jeg har selv brukt både Ashampoo Burningstudio og Ashampoo WinOptimizer i mange år og er mer enn fornøyd med produktet. Jeg vil uansett anbefale du oppretter en ny gratis e-post konto som du bruker til å registrere produktene på. ¤ Kan først starte med å avinstallere alle program som ikke brukes med Revo. ¤ Se så etter og oppdtater programmer som brukes ¤ Kjør så Windows Update ¤ Legg så filer i egne mapper og plassering med TeraCopy ¤ Ta så backup av viktig filer (Her har Burning Studio en fin og god backupfunksjon) ¤ Søk etter og fjern Malware ¤ Nå kan du fjerne skrotfiler fra PCen ¤ Fjern så ugyldig registeroppføringer ¤ Defragmenter Harddiskene ¤ Deaktiver unødvendig tjenester og oppstartsprogrammer Se vedlagt pdf fil for WinOptimizer guide. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå