jeanettehey Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Jeg er skikkelig langt nede. Veldig deprimert. Samtidig har jeg fryktelig angst. Jeg har to ganske så kompliserte forhold bak meg. Noe som gjør at jeg har problemer med å opprettholde forbindelser med andre mennesker. Trekker meg unna situasjoner pga dette, og føler meg ganske så ensom. Er det andre som har opplevd ting som skader selvbilde, og gjør at man hele tiden går rundt å er deprimert og stresset.... Og i tillegg så får jeg skikkelig sterk angst for visse situasjoner... Noen som har råd for hvordan jeg skal klare å møte angsten og situasjoner? Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Det finnes sikkert en milliard treff på google vedrørende dette. Skrevet nok på dette forumet også. Lenke til kommentar
KattaErDau Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Jeg er skikkelig langt nede. Veldig deprimert. Samtidig har jeg fryktelig angst. Jeg har to ganske så kompliserte forhold bak meg. Noe som gjør at jeg har problemer med å opprettholde forbindelser med andre mennesker. Trekker meg unna situasjoner pga dette, og føler meg ganske så ensom. Er det andre som har opplevd ting som skader selvbilde, og gjør at man hele tiden går rundt å er deprimert og stresset.... Og i tillegg så får jeg skikkelig sterk angst for visse situasjoner... Noen som har råd for hvordan jeg skal klare å møte angsten og situasjoner? Prøv og ikke tenk på disse kompliserte forholdene du har bak deg. Slapp av, ikke stress. Gjør ting som du synes er morro og liker å gjøre. Møt venner, familie og bekjente. Se fremover og tenk positivt! Ja, jeg vet det kan være vanskelig...Håper at mine råd var til hjelp Men hvilke situasjoner er det du har angst for? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Første steg tykkjer eg er å søkje hjelp. Det er ikkje noko flaut, det er ei grunn til at helsevesenet er der. Angst kan vere frykteleg, men viktig er det å vite at det "berre" er angst. Kroppen speler deg eit puss, kva er du egentleg så redd for? Frykter du å få angst fordi det er så ubehageleg? Har du simpelthen angst for angsten, og ungår bevist situasjonar og tankar som kan provosere fram dette? Eg slit mykje med det sjølve óg. Sjølvbilete har eg ikkje lengre, og er deprimert som berre det. Men det hjelper å få råd om kva ein kan gjere. Søk hjelp, og gjer det no. Som ein betendelse vart det ikkje betre med tida. Og som ein betendelse må du gjere noko med det. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Det finnes sikkert en milliard treff på google vedrørende dette. Skrevet nok på dette forumet også. Det svaret hjelper vel trådstarter fint lite? OT: Ville startet med å besøke fastlegen din, som kan evt skrive ut medisiner eller hendvende deg til en psykolog. Du burde ikke vente egentlig, mye 'lettere' å fikse problemene dine nå, enn om de har fått bygget seg opp over lengre tid. Synes jeg hvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå