Zeph Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Ganondorf er faktisk et ekte Arabisk navn, så hvorfor ikke? Jeg vet ikke om Link og Zelda er ekte navn, jeg. Men Ganondorf er faktisk et navn med lang historie. Fordi me bur i Norge. Eg ville ikkje kalla ungen min for Yang, Eldritch, Evngeny, Oleksandr, Ghassan, Maxim eller Florent. Alle navnene er "ekte" i eit eller anna land, men eg bur like fullt i Norge. Og for å være heilt ærleg, kor mykje betyr historien og betydningen av eit navn for folk flest? Eg vil tippe, veldig lite. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Navnet er Ganondorf. Hva synes dere om dette navnet? Navnet Ganondorf er arabisk og betyr "mektig hersker". Det er et veldig maskulint navn og navnet er veldig eksotisk og spesielt. Tror du det kunne gått på en gutt i Norge? Hvor mange 1-5 klassinger vet at Ganondorf er et arabisk navn og betyr mektig herkser? Ingen vil eg tro, det de vil gå på er vel å mobbe livskiten ut av den stakkars ungen med det navnet. Nei, greit at man vil velge et litt spesielt navn med hjelpe meg.. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Ganondorf er ikke det værste av de eksotiske navnene mange benytter idag. Bruk det gjerne, men benytt et dobbeltnavn slik at poden også har noe som nordmenn fleste kan skrive riktig. Blir Ganondorf benyttet som fornavn eller etternavn i sitt egentlige miljø? Husk også at det lett kan oppfattes som tysk bynavn (dorf = by). Lenke til kommentar
*F* Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Djevelen, du må da vel syntes Lucifer er det kuleste navnet? Ps: Djevelens "virkelige" navn er Lucifer! Lucifer hadde jo uten tvil vert et kult navn, men kan man kalle sitt barn det? Jesus og Lucifer om man hadde to barn hadde vert nice Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Stakkars barn sier bare jeg..... Lenke til kommentar
TommyJojo Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 Ganondorf er ikke det værste av de eksotiske navnene mange benytter idag. Bruk det gjerne, men benytt et dobbeltnavn slik at poden også har noe som nordmenn fleste kan skrive riktig. Blir Ganondorf benyttet som fornavn eller etternavn i sitt egentlige miljø? Husk også at det lett kan oppfattes som tysk bynavn (dorf = by). Ganondorf er et Arabisk fornavn. Visste ikke at dorf betydde by på tysk. Det betyr hersker på arabisk. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Har vel fint lite betydning hvor navnet stammer ifra eller hva det betyr, når man bor i Norge hvertfall. Synes forøvrig at navnet er verken maskulint eller fint (min personlige mening hvertfall). Tenkte med en gang på Gandalf i Ringenes Herre. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Stakkars barn sier bare jeg..... No offence men det var første gangen jeg har sett du svarte noe fornuftig! Lenke til kommentar
weebl Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 velg noe mer tradisjonelt. det første jeg kan tenke meg er at den stakkars gutten vil høre gannondorf pannondorf de første 10 årene av livet sitt Lenke til kommentar
Nie Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Altså, jeg er helt for å ikke kalle ungene sine "Ola Nordmann" og slikt som det går 20 av på dusinet. Men man trenger ikke overdrive den eksotiske greia heller. Lenke til kommentar
Ohhmyyyy Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Klang ikke godt i mine ører, nei Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Ganondorf vil bli vanskelig å uttale for mange i tillegg. Sikkert ingen som har hørt om navnet før om noen vil da lure på om de skal uttale det som "Gænnåndårf" type amerikanske eller Ganondorf. Jeg hadde ikke blitt begeistret for det navnet. Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 For min del ville navnet vært en Link-tribute.. Kunne likegjerne kalt ungen for Guybrush eller Donkey kong Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Stakkars barn sier bare jeg..... No offence men det var første gangen jeg har sett du svarte noe fornuftig! hehe, hyggelig at du synes det var fornuftig da Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Jag föreslår namnet Vargetass katlasson Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Jeg foreslår navnet Vidkun. Få som heter det også Lenke til kommentar
ShareFun Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Jeg foreslår å kalle gutten Elisabeth. Han vil fortsatt bli mobbet, men det er bedre enn Ganondorf Lenke til kommentar
rosin Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 vet ikke om det er så lurt...det kan nok være vanskeligere å få seg jobb med et eksotisk navn (se linker), selv om det å ha et eksotisk navn etter min mening ikke trenger å være noe galt. http://www.forskningsradet.no/servlet/Satellite?c=Nyhet&cid=1253953481408&p=1228296133023&pagename=imer%2FHovedsidemal http://www.aftenposten.no/jobb/article1625108.ece Lenke til kommentar
Eoy Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 NEI. Stakkars fremtidige barn, ikke utsett han for det. Det ville vært en enorm belastning. Gå heller for noe Spansk/Frank/Italiensk, det kommer jenter til å elske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå