TommyJojo Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Navnet er Ganondorf. Hva synes dere om dette navnet? Navnet Ganondorf er arabisk og betyr "mektig hersker". Det er et veldig maskulint navn og navnet er veldig eksotisk og spesielt. Tror du det kunne gått på en gutt i Norge? Lenke til kommentar
mark Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 viss dere får jente da? zelda? Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Nei, tror ikke det er en så god ide og kalle et gutt i Norge et så uvanlig og merkelig navn. Men det er bare min mening om saken. Lenke til kommentar
probin Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 aah.. sorry.. tenker bare Zelda med en gang. tøft navn i seg selv, men tviler at ungen blir så begeistra over dette navnet på barneskolen :O Lenke til kommentar
Suppekatten Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Første jeg tenkte var "gandalf" Navnet går nok, men må nok belage seg på at han kommer til å bli litt mobba grunnet navnet. Vet om mangen på trinnet som har blitt litt mobba av å ha spesielle navn (før når vi gikk på barneskolen). Heigren Lenke til kommentar
morslilleole Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Det førtste som slo meg da jeg så navnet var; hva med Link? Lenke til kommentar
TommyJojo Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2010 Ganondorf er faktisk et ekte Arabisk navn, så hvorfor ikke? Jeg vet ikke om Link og Zelda er ekte navn, jeg. Men Ganondorf er faktisk et navn med lang historie. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Må slenge meg på de andre her, tenker på zelda med en gang. Jeg hadde ikke vært spesielt begeistret om jeg hadde fått dette navnet. Lenke til kommentar
probin Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 jaja.. greit at det er et ekte navn med lang historie, men det er det ikke mange som vet trur jeg. trudde det var et navn i Zelda jeg. altså, ikke noe annet enn det :O Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 (endret) Joda, men hvorfor er et det så viktig og ha et navn som har historie? Hvem faen bryr seg liksom om historien bak et navn? Endret 3. mars 2010 av SaitekQ Lenke til kommentar
Baini Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Så vidt jeg vet så er det jenter som heter Zelda og. syns det er helt greit, er jo folk som kaller ungene Jesus og Angel osv. Ville sagt da de burde hatt forbud. Lenke til kommentar
mark Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Ganondorf er faktisk et ekte Arabisk navn, så hvorfor ikke? Jeg vet ikke om Link og Zelda er ekte navn, jeg. Men Ganondorf er faktisk et navn med lang historie. Tviler vel ikke på at det er ett ekte navn, men Hitler er vel også ekte, på lik linje med Elvis, Madonna og Espen Thoresen Værsågod Takkskalduha. Det er vel heller assosiasjonene som er uheldige :/ Lenke til kommentar
probin Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 altså.. det er tøffe navn!! men, de barna med disse navna blir så enkelt mobba på barneskolen... Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Men HVEM bryr seg om historien bak navnet? Tror nok de fleste bryr seg mer om hvordan navnet faktisk høres ut. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Ganondorf høres ikke maskulint ut, det første jeg tenker på når jeg hører "Ganondorf" er en liten homofil gutt fra noe Parry Potter liknende omgivelser. Det kuleste navnet en gutt kan ha er Jesus, ingen over ingen ved siden. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Djevelen, du må da vel syntes Lucifer er det kuleste navnet? Ps: Djevelens "virkelige" navn er Lucifer! Lenke til kommentar
Faxfinn Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Jeg hadde aldri kalt ungen min for det, og hadde jeg truffet en unge som het det så hadde jeg nok tenkt at foreldrene var høy på syre når de ungen sin navn. Hva skjedde med gode gamle norrøne navn? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Det første jeg tenker på da jeg hører "Ganondorf" er ondskap Zelda altså. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Navnet var utrolig tøft, men han kommer nok til og bli mobba for det. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Du bør være forsiktig med å velge eit namn berre fordi namnet er "eksotisk". Det er bra at du har sjekka opp historia og betydninga av namnet, men med mindre du eller din partner har arabiske tilknyttningar så er det ein dårlig ide å velge arabiske namn som ikkje er vanlige i norge. Vil også nemne at fornamn med tre stavelsar er tungvindt, spesielt med tanke på at norske namn vanligvis berre har en eller to stavelsar. Er det betydninga av namnet som er viktig så betyr også desse namna mektig leder (eller liknande): -Aldrich -Auberon -Baldric -Derek -Emery -Emmerich -Frederick -Henry -Richard -Rigoberto -Ulrich Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå