Gå til innhold

Konvertering fra .mkv til .avi

Anbefalte innlegg

Først, om jeg poster i feil kategori beklager jeg.

Jeg bruker mkv2vob til å konvertere HD - filmer (.mkv) til .avi så jeg kan legge de over på PS3 (vil ikke streame, det lugger).

Jeg har konvertert en sesong av en serie og en film som gikk bra. Brukte da standardinnstillingene, rørte ingenting.

Når jeg nå gjør akkurat det samme, blir bildet bra, men ingen lyd foruten skurr. Er det noe jeg kan stille inn i programmet som kan fikse dette? Eventuelt noen som har et annet konverteringsprogtam å anbefale?

Takk for hjelp :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet så konverteres filene til VOB og ikke AVi, men det er en detalj.

Du må se på lyd sporet som konverteres, hvis de er DTS og du har valgt at DTS skal beholdes og du ikke har en surround receiver som støtter DTS så får du støy.

Du bør se etter hva PS3 sier er lydkodek på fila, det ser du øverst på skjermen etter å ha trykket [select] mens filen spilles av.

Lenke til kommentar

Som Topguy sier, du må velge "always transcode DTS" eller noe sånt i innstillingene dine. Jeg fikk det samme problemet første gang jeg brukte mkv2vob, men etter at jeg slo på den så ble lyden fin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...