Prusk Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 (endret) Transportbedriftenes landsforening konkluderer med at det er positivt stort sett på alle plan ved innføring i Bergen. Hvor gjør de det? Geir Etter å ha lest artikkelen ser jeg de bare gjengir konklusjonen til en utredning gjort for Bergen kommune og Hordaland fylkeskommune. Skal endre orginalposten, men hvilke forbund og organisasjoner som støtter dette finner jeg egentlig mindre vesentlig enn at utredninger jeg har lest utelukkende er positive. Jeg regner rådgivende ingeniørfirma, SINTEF og TØI som langt mer objektive enn en politiker som ikke tørr høre på ekspertisen i frykt for å miste velgere. Jeg tror - i motsetning til BT og forskeren - ikke på køprising, sier Mæland. Om man ikke tror på dem som skal være eksperter på området, bør man ha en sabla god forklaring. Jeg synes forklaringen hennes er veldig tynn. Dessverre er det lenge til neste valg, og alternativene er langt fra gode. Endret 9. mars 2010 av Sovehest Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Krisemoete-om-luften-i-dag-1205114.html Vannviddet fortsetter som før i Bergen. Politikerne der må være fullstendig lammet. De vet at dette vil skje, men ikke under noen omstendighet skal privatbilismen begrenses.Ikke engang for korte perioder. Typisk høyrepolitikk. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Så lenge de kan vise til at oljefyring og havnetrafikk slipper ut mer, så trenger man ikke ta privatbilismen. Forøvrig typisk venstrepolitikk å ta bilistene uansett hva som ligger bak. Bilistene er roten til alt vondt, og bare Bybanen kan redde oss. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå