MagnusW Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Ute etter en ny TV til loftstuen. Størrelse: Maks 42". Sitter 2-3 m fra TVen. Vet ikke helt om 42" kan bli litt stort. 40" er kanskje bedre, selv om det ikke er så stor forskjell. Prisklasse: Tenker i all hovedsak på en TV til under 6000 kr. Loftstuen brukes ikke så mye og blir tredjevalget når det skal "velges" TV i huset. Hva slags spesifikasjoner: Må selvfølgelig ha HDMI, minimum 2 stk. LCD/plasma er jeg usikker på. Vet ikke nok om emnet. Hva slags kildesignal: Har kabeltv/digital kabeltv Hva annet enn tv skal den brukes til: Skal bruke DVD-spiller og noe/lite ps3/xbox. Skal jeg koble til pc? Til tider. Har PCer med HDMI-utgang, men kunne vært greit med VGA/DVI inngang. Så FBI på NRK testet noen TVer. I blindtesten vant Panasonic TX-P42X10Y. Bør jo være en bra TV da. Eneste jeg er usikker på er om jeg vil ha plasma. Har liten erfaring med plasma, og resten av TVene i huset er LCD. Lenke til kommentar
jungli Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Ta en titt på denne 3 HDMI innganger jeg anbefaler LCD til forbruket ditt Er ganske billig, 5 168,- Produktbeskrivelse: Samsung LE40B530 - 40" LCD-TV Produkttype: LCD-TV Diagonal størrelse: 40" - widescreen Dimensjoner (BxDxH): 99.8 cm x 26 cm x 68.6 cm - med stativ Vekt: 18 kg Farge: Glanssvart Digitalfjernsynssertifisering: HD ready 1080p Oppløsning: 1920 x 1080 Skjermformat: 1080 p (FullHD) Inngangsvideoformater: 480p, 720p, 1080i, 480i, 576i, 576p 24p-teknologi: 1080 24p Real Movie Videogrensesnitt: Komponent, kompositt, HDMI, SCART PC-grensesnitt: VGA (HD-15) HDCP-kompatibel: Ja Teknologi: TFT aktiv matrise LCD-bakgrunnsbelysningsteknologi: Wide Color Gamut-CCFL Progressiv skanning: Ja Bildets sideforhold: 16:9 Digital-TV-kanalvelger: DVB-C, DVB-T Egenskaper: På/av-timer, skjermmeny, Wide Color Enhancer 2, Anynet Plus, DNIe+ Lydmodus: Stereo Høyttalersystem: 2 høyttalere Innebygde dekodere: Dolby Digital Plus Lydeffekter: SRS TruSurround HD Stereomottakssystem: NICAM, A2 Fjernkontroll: Fjernkontroll - infrarød Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå