Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Internett på laptop


Anbefalte innlegg

I helgen tok jeg med en laptop som pappa kjøpte i Tyskland for 1.5 år siden. Vi har brukt den i Tyskland fram til nå, men vil heller ha den hjemme. Der hadde vi en USB-sak med mobilt nett fra Vodafone. Problemet nå er at den ikke vil koble seg til internettet hjemme. Den finner nettverket, men tilkoblingen blir bare lokal. Jeg har prøvd trådløst og med kabel, men den får ikke internetttilgang. Hva kan dette være? Er det en innstilling som kan gjøre at internett kun kan mottas til USB-saken fra Vodafone? Kan PC'en være bundet til Vodafone, slik at vi ikke får brukt annet nett før det har gått en viss tid?

 

Det er en Acer 5735Z med windows vista.

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan hende det er noe krøll med instillingene etter at du har brukt den vodafone saken.. mulighet til å slette denne? om maskinen ikke skal tilbake da..

Evt kan du sjekke at den er satt opp til å motta ipadresse automatisk, kan hende det er der det er noe tull også.

Lenke til kommentar

.. Vi har brukt den i Tyskland fram til nå, men vil heller ha den hjemme. Der hadde vi en USB-sak med mobilt nett fra Vodafone.

Mobilt nettverk via Vodafone mobilnett?

Eller forsøker du vanlig netttilkobling via kabel mot router/modem?

Kan du forklare litt bedre hva du egentlig forsøker på?

Skisser enhetene i nettet ditt. Kjør Ipconfig fra et kommandovindu og post resultatet. La oss få navnet på din internetttilbyder.

Lenke til kommentar

Ja, okei.

Saken er slik: Pc'en er brukt i Tyskland, der vi brukte Vodafone Mobile som internett på PC'en. Dette nettet ble mottatt av en "USB-penn" fra Vodafone. Nå skal PC'en brukes i Norge, og vi ønsker å koble den til det trådløse nettverket hjemme. Vi har aldri brukt PC'ens WLAN før, siden vi kun brukte mobilnettet i Tyskland.

 

Den finner nettverket i huset når vi søker, og den klarer noen ganger å koble til. Når den gjør det, står det at tilgangen er kun lokal. Har prøvd med kabel, men samme resultat.

 

 

Internettleveradøren min er Los. Prøvde å få opp ipconfig, men i det jeg får frem vinduet, så forsvinner det igjen (?). Er fremme i et brøkdelssekund, men så blir det borte. PC'en kjører windows vista, mulig at det er en sikkerhetsgreie som nekter tilgang til ipconfig?

Lenke til kommentar

Har vært borti samme problem på en acer 5730zg, prøvde såogsi alt som var, men fikk det ikke til å fungere igjen. Virker som flere har hatt disse problemene med acer og vista.

 

Løsningen min ble å legge inn windows på nytt.

 

Det er kjipt altså, håper å unngå det.

 

Fikk opp ipconfig nå. Alt står på tysk da. Men jeg sammenliknet med den jeg fikk opp den stasjonære PC'en.

Det kommer ikke opp noen tall/IP-adresser. Det kommer opp en liste over WLAN, ethernet og tunelladapter LAN-tilkobling. Så står det at de er frakoblet/adskilt. På DNS-suffix er det tomt.

Lenke til kommentar

Ja da tror jeg det er det samme gitt.

Nye drivere funka ikke, ei heller diverse ip kommandoer/tukling med innstillinger som pleier å funke (det å sette opp statisk ip hjelper ikke engang)

 

Så jeg ville om jeg var deg innstallert OS på nytt (da helst uten all acer bloatware'n)

Bare pass på at du har mulighet til å laste ned(og brenne ut) evt drivere på annen maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...