Gå til innhold

Hvilke byer er egentlig verdt å se i Østerrike?

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha en 11 dagers påskeferie i Østerrike og har som forbredelser lest Rough Guide sin bok om landet og lest endel på Wikitravel om diverse byer og regioner i landet. Planen er å backpacke gjennom landet men det virker som det stort sett er Wien og Salzburg som er av interesse.

har noen av dere noen andre byer som kan anbefales? jeg skalsom sagt ikke stå på ski så det begrenser seg litt hvor tid jeg kommer til å bruke i alpene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

husker jeg ikke helt feil så tar det cirka halvannen time med tog fra Wien til Bratislava så den byen stod halvveis på programmet. München også for den saks skyld da den er halvannen til to timer unna Salzburg. jeg hadde faktisk ikke tenkt over muligheten for å ta båt mellom de byene så det skal jeg skrive opp på planen.

Lenke til kommentar

Tja, jeg har kjørt igjennom Innsbruck flere ganger og det virker som en hyggelig by.

Har vært i Østerrike ca. 7 ganger de siste 10 årene men kan kun stå inne for skireiser. Ellers kan jeg melde om at Salzburg airport er en liten drittflyplass du bør styre unna.

Har du planer om å holde deg i Tyrol, Salzburgerland eller Steiermark? Evt andre steder?

Lenke til kommentar

ja, har lest om byene både på Wikitravel, Wikipedia og i resieboken min. opprinnelig hadde jeg tenkt til å dra til de byene men etter å ha lest det jeg har lest så virker det ikke som det er så mye å se i de byene. Linz er litt på veien til Satzburd så det kan hende jeg stikker innom byen et par timer på vei til Salzburg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...