Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Oppgradere pc eller kjøpe ny?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en del problemer med stasjonær pc'n min, og det er at den:

- bruker litt lang tid på å starte opp.

- låser seg litt når jeg åpner program / mapper, dvs at bilde låser seg men jeg kan bevege musa i noen sekunder før den fryser også, og lyden hakker også.

(dette skjer nesten bare i 4-5 minutter etter oppstart, ellers funker den ca som den skal. Men noen ganger kan det skje hele tiden, og da hjelper det litt å restarte pc'n.

Hvis jeg trykker ctrl+alt+del mens skjermen er frossen, så ser jeg at cpu'n bruker 100% når skjermen og musa fungerer igjen.)

Jeg trodde kanskje det var noe feil med cpu'n, så leverte pc'n inn til reperasjon får å se om de fant ut om det var den eller noe annet.

Etter noen dager fikk jeg besjed om at de hadde funnet ut at cpu'n var grei, men at skjermkortet ikke fungerte som det skulle. De fant også noen virus som de fjernet, og oppdaterte noen drivere.

Fikk tilbudet om å kjøpe nytt skjermkort og jeg kunne velge mellom 2 stk som var i nærheten med det gamle skjermkortet.

(det ene var på 1gb men kunne være litt tregere i forhold til mitt gamle (pris 500kr), og det andre var på 1gb men dette kunne arbeide raskere enn mitt gamle skjerkort(pris 1200kr.)

Jeg bad om å få pc'n tilbake får å se om det var blitt noen forbedringer og så skulle jeg se om det var nødvendig å bytte skjermkort. Har testet pc'n nå og synes den går litt bedre enn før, men låser seg enda litt.

Kan slenge med at jeg har brukt denne pc'n til CS og WoW gaming som har fungert bra, men har kjøpt meg CoD Modern Warfare 2 som lagget veldig mye da jeg skulle spille multiplayer.

Åpnet oppgavesamling mens MW 2 enda var oppe, og der sto det at CPU'n brukte 97-100% hele tiden.

Tok en test på "Can you run it?" med Modern Warfare 2 noen dager før jeg kjøpte det, og der fikk jeg Pass på alle punktene.

Så spørsmålet mitt er om det lønner seg å bytte skjermkort (muligens noe mer?) eller om jeg bør tenke på å kjøpe meg en ny pc.

Pc:

- AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4200+ (2.21GHz)

- NVidia GeForce 7900 GTX (512mb)

- 3,5gb RAM

- Windows XP

Endret av ZindreX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja.. det koster egentlig ikke så veldig mye å oppgradere pcen. Hvis du er villig til å bruke ~5000kr har jeg sitt mange linker til gode kjøp fra forumdelen "hjelp til kjøp og salg av pc"

Hvis du bare vil kjøre Modern Warfare 2 bra tror jeg et godt skjermkort er nok.

Lenke til kommentar

Tror jeg skal gå får å bytte skjermkort da og kanskje få den formatert hvis dette kan få pc'n til å jobbe uten å lagge/fryse.

Er vel nesten 1 år siden pc'n ble formatert og windows installert, så er vel kanskje på tide å gjøre det.

Tror dere at dette vil holde til at jeg kan spille Modern Warfare 2 uten å lagge og med grei video innstillinger?

Endret av ZindreX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...