Teac Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Noen som har hørt rykter om når D525 hovedkort med innebygd PSU rulles ut? Avventer kjøp til dette kommer. Denne hadde passet meg midt i blinken. Endret 15. oktober 2010 av Teac Lenke til kommentar
asicman Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Nextron har X7SPA-HF, men den koster 2000,- + MVA, så den blir jo forholdsvis dyr. Men hva med Asus Hummingbird, er det noen releasedato? Hummingbird er i salg i utlandet, men ikke i Norge. Vet ikke hvorfor. De nettbutikkene jeg har vært i kontakt med vet ingenting om kortet. Tipper det vil havne på ca. samme pris som Supermicro kortet. Lenke til kommentar
asicman Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Noen som har hørt rykter om når D525 hovedkort med innebygd PSU rulles ut? Avventer kjøp til dette kommer. Denne hadde passet meg midt i blinken. Det er DeLuxe varianten av dette kortet som har innebygget PSU. Har ventet på det siden i mars e.l. Først var det juli som var nevt som release dato. Først var det juli som var nevt som release dato. Endret 18. oktober 2010 av asicman 1 Lenke til kommentar
Teac Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Ser der ja. Midt i blinken. Perfekt hovedkort for serverbruk eller htpc. Får vell bygge meg en liten "julepresang" til meg selv Har strengt tatt ikke behov for flere pcer, men har veldig lyst å teste ut mini-itx med potent atom prosessor. Lenke til kommentar
asicman Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Hummingbird og X7SPA-HF er fine serverkort. ASUS AT5IONT-I DeLuxe er nok et fint HTPC kort når det kommer. Har hatt planer om å montere det bak TV i kjellerstua, men det spørs om det kanskje blir en Zotac boks til i stedet siden DeLuxe kortet lar vente på seg. Zotac'en har også VESA brakett for å montere bak TV. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 Synes nå at EVGA burde steppe opp på mini-itx fronten. Kunne godt tenkte meg å lage noe lignende som forumbrukeren Balli gjorde med sitt prosjekt Mini-itx gaming tower Lenke til kommentar
Teac Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Kommer det ikke ann på kabinettet når en snakker VESA feste? Jeg venter nok på ASUS AT5IONT-I DeLuxe. Vil ha D525, ddr-3, hdmi+dvi, usb 3.0. Skal stappes inni M350 kabinett, og fungere som htpc/server. Lenke til kommentar
asicman Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Kommer det ikke ann på kabinettet når en snakker VESA feste? Akkurat. Zotac'en jeg nenvte tidligere kommer med kabinett og en liten boks man kan skyve kabinettet ned i. Denne boksen har VESA feste. Zotac'en hadde vært perfekt om den hadde hatt passiv kjøling. Lenke til kommentar
asicman Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Hummingbird er i salg i utlandet, men ikke i Norge. Vet ikke hvorfor. De nettbutikkene jeg har vært i kontakt med vet ingenting om kortet. Tipper det vil havne på ca. samme pris som Supermicro kortet. Jeg ser at Hummingbird typisk ligger rundt £200 i UK så det blir nok ikke noe spesielt billigere enn X7SPA-HF. Management kortet til Hummingbird koster £45 i tillegg. X7SPA-HF har IPMI innebygget. Endret 21. oktober 2010 av asicman Lenke til kommentar
dePt Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Da var omsider HTPC'en ferdig. Hardware: Gigabyte H55N Intel i3 540 Sapphire HD5570 OCZ GOLD 4GB 1066MHZ Kingston SSDNow V+ Series 64GB Termalright APX 140 Sony BC-5600S Blu-Ray drev picoPSU-160-XT + 150W brick Skisse: Ferdig produkt: Venter nå på en 4bay ekstern HDD med usb 3.0 samt 4x2TB disker. Da gjenstår det bare å skaffe noen xbox kontrollere før jeg annser meg som ferdig med dette prosjektet. Dersom bilder av innsiden er av interesse kan det alltids ordnes. Komentarer og kritikk mottas med takk Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Rå liten sak det der, hvordan kabinett er det ? Bilder av insiden ønskes helt klart. Hva brukes denne til ? Endret 27. oktober 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
dePt Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Takk takk Primær bruk er avspilling av film og TV-serier. Litt ytelse kommer derimot godt med når kompisene kommer på besøk og fifa skal opp på skjermen. Kan få ordnet bilder av insiden i morgen. Nå er det for mørkt. Nå i ettertid ser jeg flere ting jeg ville gjort annerledes om jeg skulle satt sammen en til. Føttene ble plassert litt langt ut på sidene og led'ene i knappene ble for kraftige (har koblet de ut nå). Burde også laget plass til en intern IR-reciever, men det får bli notater for fremtiden. Nå skal jeg kose meg med film i 1080p. Endret 27. oktober 2010 av dePt Lenke til kommentar
dePt Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Rå liten sak det der, hvordan kabinett er det ? Bilder av insiden ønskes helt klart. Hva brukes denne til ? Du redigerte inlegget ditt i etterkant at jeg var i gang med mitt, så jeg svarer i et nytt. Kabinettet har jeg laget selv. Endret 27. oktober 2010 av dePt Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 Rå liten sak det der, hvordan kabinett er det ? Bilder av insiden ønskes helt klart. Hva brukes denne til ? Du redigerte inlegget ditt i etterkant at jeg var i gang med mitt, så jeg svarer i et nytt. Kabinettet har jeg laget selv. Fikk en liten feeling av at det var hjemmelaget, men det så så bra laget ut at jeg ble usikker. Dette er helt klart noe du kan være stolt over å ha laget. Lenke til kommentar
Kakelagringsdirektivet Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Sweet thang, bilder fra innsiden ønskes ! Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Kabinettet har jeg laget selv. Blir nesten fornærmet hvis du virkelig har lagt dette prakt kabinettet uten en skikklig worklogg??? Sapphire HD5570 Soleklart det beste LP kortet jeg har vært borti, hvis du synest det lager litt lyd så prøv msi aferburner der can du lage custom vifteprofil, tror mitt går på mellom 5-7% viftehastighet og ok temps. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Blir nesten fornærmet hvis du virkelig har lagt dette prakt kabinettet uten en skikklig worklogg??? Ble nok desverre ingen worklg denne gangen. Tror ikke den ville blitt veldig interessan uansett. Soleklart det beste LP kortet jeg har vært borti, hvis du synest det lager litt lyd så prøv msi aferburner der can du lage custom vifteprofil, tror mitt går på mellom 5-7% viftehastighet og ok temps. Takker for tipset. Må nesten få justert ned hastigheten på CPU vifta også. Her kommer bildene fra innsiden som lovet. Har ikke tatt meg tid til å sleeve kablene i denne omgang,så litt salat blir det. Som sagt, komentarer, kritikk og tips mottas med takk Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Lager du et slik kabinett til meg og? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Nydelig arbeid. Ser veldig ryddig og pent ut.Eneste jeg kan sette fingeren på er hvordan i alle dager du skal få in en dvd/blue-ray spiller når hk er i veien for sporet ? Endret 28. oktober 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
asicman Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Flott kabinett! Vet du om det er mulig å få en lavprofil vifte (evt vifte som blåser fra siden) til Gigabyte kortet slik at det passer i et 1-U rack kabinett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå