sevs Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 (endret) Usb-lydkort og DACer er bedre på isolere bort støy som ville blitt dannet på et kovedkort Dessuten er det bedre å bruke eksternt lydkort mtp plass på hovedkortet, på et stort kort vil man ofte ha isolert lyddelen fra resten av hk, men dette blir det ikke plass til på mini itx Bl.a. derfor ville jeg heller brukt eksternt lydkort/dac, eller den digitale utgangen (s/pdif) på små mini itx kott. Endret 25. oktober 2013 av Jon Håvard (sevs) Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Nå har alle butikkene lagt ut Haswell ser jeg, og Dustin har faktisk lagt ut Gigabyte sine HK. De er veldig like som de fra Ivy med at H og Z versjonen er nesten identisk i utseende. GIGABYTE GA-Z87N-WIFI GIGABYTE GA-H87N-WIFI Mulig jeg går for disse da prisen var god og de har det jeg trenger. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 EVGA kommer med et spennende hovedkort her. Vet ikke om jeg skal gå for 4770R m/Iris og et hovedkort som helt sikkert mangler en hel del + leveringstid på den burken (For det har ikke kommet noe mer info her?). Frister egentlig litt å fortsette i samme bane som før med ett dedikert skjermkort, men da må Streacom kabinettet byttes ut med et litt større et som faktisk takler et dedikert ett. Har dere tenkt å hoppe på 4770R og Iris? Jeg er bare så skeptisk til begrensningene det kortet får... Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 var ikke -R cpu loddet fast? har søkt litt rundt og finner de ikke i salg. Savner også hovedkort med mini-SATA. skulle hatt ett med 2 og mulighet for raid Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Dårlig forklart, men det var det jeg siktet til Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Dårlig forklart, men det var det jeg siktet til Men det gjør forsåvidt ikke så mye hvis det kommer et bra ITX hovedkort med -R på Lenke til kommentar
JoachimRnor Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Hei! Noen her som er interresert i det nylig lanserte ROG Impact mini itx kortet!? Det er jeg! 1 Lenke til kommentar
liktorn Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Jeg ser etter et mini-itx kort med 1156 sokkel, jeg vet der er fra forrige tiår men jeg orker ikke kjøpe ny prossessor, jeg skal lage en liten pc med corsair sin minikasse. Og jeg MÅ ha Wifi integrert. Var ikke lett å finne det nei... Men det fins, ZOTAC H55-ITX WiFi hadde vært midt i blinken. Noen som vet om noe? brukt, hva som helst. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 (endret) Hei! Noen her som er interresert i det nylig lanserte ROG Impact mini itx kortet!? Det er jeg! Ja, det nye ASUS Z87 Maximus IV Impact virker jo helt ultimat bra for en ITX-gaming rigg. Når jeg så dette så bestemte jeg meg for at min neste spillepc (- og *kremt* arbeidsstasjon) skal bygges på dette. Det meste jeg har sett tidligere av M-ITX kort her gjerne en eller annen svakhet. Spesielt lyden og det nettverkskortet - der man veldig ofte blir av spist med elendige billigløsninger fra Realtek. Her får man jo alt. til og med ekstra forsterkerdel for headset. Tipper det blir puttet inn i et Bitfenix Prodigy (eller noe lignende?) med heftig skjermkort og med en i5 4670K (ser ikke noe poeng i å ha i7 m/ HT til gaming). Spørsmålet blir jo bare om man skal ta "den helt ut" å velge hele "rubbet" komponenter i sort / rødt som hovedkortet (ROG-fargene), eller heller velge "fornuftig" utfra pris/ytelse osv. Tror og en Corsair H90 (140mm) er et bra valg for kjøling, da den passer fint i "eksosluka" bak på Prodigy. 240mm synes jeg er overkill så lenge man ikke ekstremklokker. Målet er å få god, men stillegående kjøling. Endret 18. juni 2013 av Misantropen Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Ok litt på spissen her, hvilket av disse to ville dere anbefalt? MSI Z87I Z87 S-1150 GIGABYTE GA-Z87N-WIFI Sliter litt med valget da de begge ser gode ut, men å velge er litt kinkig. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Hadde holdt en knapp på Gigabyte-kortet siden det har Intel nettverks chip og ikke Realtek. Ellers er de veldig like. Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Kan da tipse om at Asrock sitt Mini ITX kort finnes hos CDON til 1200. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 mSATA port er litt frekt da. Og headset amp chip . Så spørs det bare hvor bra Realtek ALC1150 lyden er da? Noen erfaringer? Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Har søkt litt rundt det slev, men finner så godt som ingen tester av chippen. Man må vel bare vente ei kort stund på at flere tester av 1150 hovedkort. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Hei. Kjapt lite spørsmål, holder på å kjøpe meg ny stuepc, og lurer litt på hva som er forskjellen på mini ITX og micro ATX kort, og hvilket dere anbefaler meg å kjøpe. Blir til den nye Haswell prosessoren. Handlelista ser foreløping sånn ut https://prisguiden.no/liste/141736 Lenke til kommentar
Faller Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Hei. Kjapt lite spørsmål, holder på å kjøpe meg ny stuepc, og lurer litt på hva som er forskjellen på mini ITX og micro ATX kort, og hvilket dere anbefaler meg å kjøpe. Blir til den nye Haswell prosessoren. Handlelista ser foreløping sånn ut https://prisguiden.no/liste/141736 Mini-ITX er omtrent 17x17 cm, men mATX er omtrent 20x28 cm. Mvh Faller Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Kan da tipse om at Asrock sitt Mini ITX kort finnes hos CDON til 1200. Så vidt jeg har sett er det kun Asrock som leverer kort med mulighet for både trådløst nett og mSATA? begge porter er et must synd jeg Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Så vidt jeg har sett er det kun Asrock som leverer kort med mulighet for både trådløst nett og mSATA? begge porter er et must synd jeg Det ser sånn ut ja. De andre produsentene sløyfer Msata porten på sine kort. ASRock er også det eneste jeg har funnet med 802.11 AC støtte, men denne støtten fjerner muligheten for Intel WiDi da ASRock kortet bruker et broadcom wifi kort i stedet for de vanlige Intel kortene. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Skjønner ikke helt hvorfor det ikke satses mere på mSATA. kunne hatt 2 porter for vertikale mSATA disker og en raid-kontroller. bruker mindre plass og mindre spaghetti Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Jeg ser den ja. Enda en fordel blir vel at med Haswell så skal det nå fint gå med 2 mSATA porter + 4 vanlige SATA porter. Dette ville gjort Mini ITX bygging til en drøm da jeg kunne hatt 6 Harddisker i stedet for 4 i mini ITX kassa mi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå